2022-09-02, 21:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Du glömmer att de männen har möjlighet att adoptera.
Nej det glömmer jag inte alls - och nej, de kanske inte har den möjligheten när det dyker upp en grymtande gris - som dig - och vill ha rättligheter.

Det kan vara så att i en familj är det bäst för alla att ingen vet. Det kan också vara så att det bästa för barnet är att pappan inte fastställs.. och sen finns det tusentals scenarier till där paret vill hålla barnet i familjen.

Du är en gris som anser att alla andra skall offra sig för att du är för feg för att själ be om test.

Citat:
Frågan är dock hur det är med de männen som faktiskt är fäder till barnen. Har inte de rätt att få veta att de har barn? Du vill ta ifrån dem den lilla chansen de har att få reda på att de faktiskt är pappor. Väldigt osympatiskt...
Nej, faktum är att de äger ingen rätt. Barnet äger rätt.

Dessutom är du så dum i huvudet så du tror att ett test som säger nej till en pappa samtidigt presenterar den biologiska pappan??
Det fungerar inte så.

Citat:
Exakt. Problemet ligger i grunden hos de mammorna som ljuger men även hos de mammor som hävdar att en fråga om faderskaps test skulle vara en dealbreaker. Och detta i ett test som inte ens tas på mammorna själva!
Nej, när en förmodad pappa inte vågar kräva test för att kvinnan kan bli arg så är problemet deras - inte alla andras.

Är du dum i huvudet eller .. varför skall test tas på mamman??
Förklara det - jävla tomte.

Nej.

Citat:
Min fru har ingenting mot att faderskapstest görs då frågan redan har varit uppe för diskussion förut. Omständigheterna för hennes graviditeter har dock varit sådana att faderskapstest är överflödigt.
Uppenbarligen har hon problem eftersom ni inte gjort test - trots din tvekan.
Gör inte ditt problem till något som alla andra skall lösa.

Citat:
För att detta handlar om mäns lika rättigheter. Något som feminister hävdar sig vurma för men aldrig ställer upp på när det kommer till kritan. Dessutom handlar inte "föräldrars" rätt till integritet om föräldrars rätt till integritet utan om fäders och barn. Du får det att låta som att kvinnornas integritet kränks för att man tar reda på om en "fader" faktiskt är fader utan att tänka på alla mäns integritet som kränks när kvinnor lurar dem att de är fäder och blir tvingade att ta hand om barn som inte är sina egna.
Bla bla .. nej - min man vill inte ha något test .. ingen man jag känner vill ha det.
Ni fega stackare försöker göra det till en rättighetsfråga när ni vill tvinga andra.
Det är det inte -- ni feghögar har rätten till test om ni vågar driva fråga ... När ni kräver att alla skall testas för att ni är för fega så handlar det inte om mäns rätt - utan er feghet.

Citat:
Angående feghet...
På samma sätt kan man hävda att det är onödigt att lagstifta om delad föräldrapenning då ojämn fördelning av densamma enbart grundar sig i att kvinnor enbart är för fega för att kräva jämn fördelning. På samma sätt är det enbart för att kvinnor är fega som de har lägre löner. Det är även på grund av att kvinnor är fega som de utför mer hushållsarbete. Allting feminismen klagar på beror enbart på att individuella kvinnor är för fega och är därmed inget samhällsproblem utan individuella problem.
Du är alltså FÖR delad föräldrapeng .. är det vad du säger...?
Eller var du bara återigen en feg skit som kom med uselt argument?

Citat:
Det är ett oärligt och vedervärdigt argument som du borde skämmas för.
Du borde skämmas för din feghet.
Citera
2022-09-03, 00:52
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej det glömmer jag inte alls - och nej, de kanske inte har den möjligheten när det dyker upp en grymtande gris - som dig - och vill ha rättligheter.

Det kan vara så att i en familj är det bäst för alla att ingen vet. Det kan också vara så att det bästa för barnet är att pappan inte fastställs.. och sen finns det tusentals scenarier till där paret vill hålla barnet i familjen.
Det är barnets rätt att slippa bli lurad vem som är dess biologiska fader.

Citat:
Barnet har rätt till att inte bli lurad om vem som är dess biologiska fader bara för att mamman tycker det är bekvämt att ha det på ett visst sätt. Bara för att du trivs med att lura dina barn betyder inte det att det är rätt att göra på det viset.

Citat:
Dessutom är du så dum i huvudet så du tror att ett test som säger nej till en pappa samtidigt presenterar den biologiska pappan??
Det fungerar inte så.
Du klarar verkligen inte av att tänka speciellt långt... Om testet visar vem som inte är fader så får helt enkelt modern presentera vilka troliga kandidater som finns... Förmodligen vet du inte vem som är far till dina barn och det är därför dina känslor i ämnet löper amok.

Det borde vara kriminellt att uppge fel fader så att både du och alla andra kvinnor som ljuger om detta hamnar i fängelse. Ni kan ödelägga liv.

Min farfar växte upp med "fel" fader. Han fick inte reda på det förrän han var 18 år och det var ett trauma som han fick bära resten av livet. Detta ledde till en total krasch i familjen där de äldre syskonen mobbade och frös ut min farfar trots att alla var i vuxen ålder. Bra mamma han hade som efter lite rajtan tajtan fortfarande ville ha lite bekvämt i familjen.

Citat:
Nej, när en förmodad pappa inte vågar kräva test för att kvinnan kan bli arg så är problemet deras - inte alla andras.

Ja, återigen är det kvinnors ego som ställer till det. Det handlar fortfarande om lika rättigheter för män och kvinnor. Gemene man vill inte heller de flesta tokigheter som ni feminister vill pracka på oss andra. Men trots det så står ni där och kraxar er hesa.

Citat:
Är du dum i huvudet eller .. varför skall test tas på mamman??
Förklara det - jävla tomte.

Lär dig läsa. Jag skrev att inget test tas på mamman men ändå blir de upprörda. Och du smutsar ner hela tråden med ditt prat om fega män. Förmodligen har du själv en feg man som mycket väl vet att han har gökungar i boet. Därför är test överflödigt i ert fall.

Citat:
Uppenbarligen har hon problem eftersom ni inte gjort test - trots din tvekan.
Gör inte ditt problem till något som alla andra skall lösa.

Nej det har hon ej på grund av att hon inte har något att förlora på ett sådant prov. Jag skrev att test i vårt fall är överflödigt på grund av omständigheter som gör det i princip omöjligt för någon annan att vara far till barnen. Till större säkerhet än vad faderskapsprov kan erbjuda.

Samtal om faderskaps prov uppkom till följd av vår boendesituation i annat land när vi diskuterade vilka medborgarskap våra barn skulle få. Tänk att det finns vissa länder och omständigheter där det faktiskt krävs av myndigheter...

Jag har haft denna ståndpunkt sedan långt innan min fru blev gravid.

Suck. Man hade ju kunnat hoppas att all tid du spenderar på flashback hade hjälpt dig att förstå vad du faktiskt läser. Tyvärr är det nog så att du spenderar mer tid till att skriva inlägg än att faktiskt läsa andras.

Citat:
Bla bla .. nej - min man vill inte ha något test .. ingen man jag känner vill ha det.
Uppenbarligen är din man en feg stackare. Det eller så är han redan säker på att du särar på benen för vem som helst och vet att han uppfostrar gökungar. Grattis till dig!

Citat:
Du är alltså FÖR delad föräldrapeng .. är det vad du säger...?
Eller var du bara återigen en feg skit som kom med uselt argument?

Jag säger att jag är för lika rättigheter och förutsättningar för män och kvinnor. Det är ett koncept som verkar vara svårt för de flesta feminister att förstå.
Senast redigerad av tompers 2022-09-03 kl. 01:00.
Citera
2022-09-03, 02:51
Medlem
Gnomegirls avatar
Såklart!
Jag är väl ingen jävla negerhora heller???

MVH/Gnomegirl
Citera
2022-09-03, 04:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det fungerar inte så.

Chansen är ju större att man ska hitta den riktiga pappan, ju tidigare man börjar söka. Om mamman har åkt med Finlandsbåten t.ex., så kan det fortfarande finnas passagerarlistor kvar när barnet föds. Men knappast tio år senare. Sådana saker.

Dessutom är det bättre för alla att sådant här kommer fram tidigt. Mycket värre när barnet är gammalt nog att förstå, och upplever att världen rasar: "min pappa är inte min pappa, min faster är inte min faster, min halvbror är ingen släkt med mig alls..!"

...och en annan tanke: mamman kommer ändå inte att kunna dölja en sådan hemlighet särskilt länge idag. För det har blivit så vanligt att skicka in sitt DNA till släktforskningssajterna nu. Förr eller senare kommer barnet att göra det. Och SÄRSKILT om han eller hon har blivit uppmärksammad på, att han eller hon inte är lik den utpekade pappan.
Citera
2022-09-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja, det skulle jag tycka vore okej. Jag skulle ju dock gärna se att han formulerade sig hänsynsfullt och vänligt när han beskrev varför, och det hade ju varit bättre om han tog upp detta redan innan man blev gravida att han skulle vilja göra ett sådant test, då skulle det verka mindre som att misstanke uppstått med tiden och mer som en principfråga.

Ja det är klart att ,du skulle vilja veta innan om faderskapstest kommer i framtiden så du hinner gå till kiosken och köpa regnkappa innan .
Citera
2022-09-03, 09:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Chansen är ju större att man ska hitta den riktiga pappan, ju tidigare man börjar söka. Om mamman har åkt med Finlandsbåten t.ex., så kan det fortfarande finnas passagerarlistor kvar när barnet föds. Men knappast tio år senare. Sådana saker.
Jodå, det går utmärkt arton år senare för adoptivbarn och provrörsbarn. När det gäller provrörsbarn så utnyttjar de inte möjligheten - extremt få är intresserade av donatorn.

Dessutom - får de som vill testa. 98,3% har rätt far - det finns ingen skälighet i att alla skall testas för att ett fåtal män inte vågar ta snacket med sin kvinna.

Citat:
Dessutom är det bättre för alla att sådant här kommer fram tidigt. Mycket värre när barnet är gammalt nog att förstå, och upplever att världen rasar: "min pappa är inte min pappa, min faster är inte min faster, min halvbror är ingen släkt med mig alls..!"
Det där är verkligen inte sant för alla. En hel del barn har turen att slippa bli klistrade vid en idiot som är ett avskräde till människa.

I andra fall kan föräldrarna valt en lösning för att hålla ihop en familj för barnens bästa.

1,7% felaktiga betyder inte att 1,7% är oinformerade - vare sig barn eller angiven far.

Citat:
...och en annan tanke: mamman kommer ändå inte att kunna dölja en sådan hemlighet särskilt länge idag. För det har blivit så vanligt att skicka in sitt DNA till släktforskningssajterna nu. Förr eller senare kommer barnet att göra det. Och SÄRSKILT om han eller hon har blivit uppmärksammad på, att han eller hon inte är lik den utpekade pappan.
Då behövs ju absolut inga regelmässiga tester på hela befolkningen.
Citera
2022-09-03, 09:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Det är barnets rätt att slippa bli lurad vem som är dess biologiska fader.
En test trollar inte fram en biologisk far - din mupp.

Citat:
Barnet har rätt till att inte bli lurad om vem som är dess biologiska fader bara för att mamman tycker det är bekvämt att ha det på ett visst sätt. Bara för att du trivs med att lura dina barn betyder inte det att det är rätt att göra på det viset.

Du klarar verkligen inte av att tänka speciellt långt... Om testet visar vem som inte är fader så får helt enkelt modern presentera vilka troliga kandidater som finns... Förmodligen vet du inte vem som är far till dina barn och det är därför dina känslor i ämnet löper amok.
Det fetade - efter att ha läst igenom inlägget så kanske du skall hejda de där stenarna.
Det är i DIN familj man lurats. DET är du som är resultatet av en ljugande kvinna och hennes avkomma -- inte jag och inte mina barn.

Citat:
Det borde vara kriminellt att uppge fel fader så att både du och alla andra kvinnor som ljuger om detta hamnar i fängelse. Ni kan ödelägga liv.

Min farfar växte upp med "fel" fader. Han fick inte reda på det förrän han var 18 år och det var ett trauma som han fick bära resten av livet. Detta ledde till en total krasch i familjen där de äldre syskonen mobbade och frös ut min farfar trots att alla var i vuxen ålder. Bra mamma han hade som efter lite rajtan tajtan fortfarande ville ha lite bekvämt i familjen.
Skaka nu på skallen och försöka tänka en vettig tanke.

Hur tror du din farfars uppväxt hade varit stämplad som horunge i familjen?
För det är ju uppenbarligen den synen som fanns i hans familj.
Hade han haft det bättre om han växt upp med en skökstämplad mamma och fått vara spottkopp åt syskon och andra hela uppväxten?

Citat:
Ja, återigen är det kvinnors ego som ställer till det. Det handlar fortfarande om lika rättigheter för män och kvinnor. Gemene man vill inte heller de flesta tokigheter som ni feminister vill pracka på oss andra. Men trots det så står ni där och kraxar er hesa.
Nej, det är mäns oförmåga att ställa frågan och begära test som ställer till det för dem.

Citat:
Lär dig läsa. Jag skrev att inget test tas på mamman men ändå blir de upprörda. Och du smutsar ner hela tråden med ditt prat om fega män. Förmodligen har du själv en feg man som mycket väl vet att han har gökungar i boet. Därför är test överflödigt i ert fall.
När du testar ett barn så undersöker du vem kvinnan legat med/alstrat barn med .. så jo, ett test på barnet är ett test på mamman.
Varför skall vi som inte legat runt och skaffat barn som din farmor lida för att du har en oärlig farmor?

Citat:
Jag säger att jag är för lika rättigheter och förutsättningar för män och kvinnor. Det är ett koncept som verkar vara svårt för de flesta feminister att förstå.
Det råder lika förutsättningar på området - båda kan be om och få igenom ett faderskapstest om de vill.
Citera
2022-09-03, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Och är man gift så frågar de inte ens. Det här tycker jag är JÄTTEKONSTIGT. Logiken saknas helt i detta så kallade rättssamhälle.

Ja lite så är det tyvärr. Är ni ogifta så frågar dom fadern om det är ditt barn, hur i fn skall man veta det. En polare till mig ställde frågan till soc tanten ”hur skall jag veta det, du får fråga henne” .

Grejen med systemet nu är att dom vill ha ngn som skall stå för bidraget blir problem annars ,så för dom spelar det ingen roll vem som är fadern bara ngn betalar.

Kan bottna i problemen soc handläggare har som mans syn , well tänk såhär det räcker med att gå upp på soc för att inse vad dom tänker om män med tanke på deras uppsyn brukar inte vara dom vackraste som jobbar där. Pratade med en psykolog angående det och han menade att ja det är deras revansch på samhället, förklarar en hel del.
Citera
2022-09-03, 10:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Ja lite så är det tyvärr. Är ni ogifta så frågar dom fadern om det är ditt barn, hur i fn skall man veta det. En polare till mig ställde frågan till soc tanten ”hur skall jag veta det, du får fråga henne” .

Grejen med systemet nu är att dom vill ha ngn som skall stå för bidraget blir problem annars ,så för dom spelar det ingen roll vem som är fadern bara ngn betalar.

Kan bottna i problemen soc handläggare har som mans syn , well tänk såhär det räcker med att gå upp på soc för att inse vad dom tänker om män med tanke på deras uppsyn brukar inte vara dom vackraste som jobbar där. Pratade med en psykolog angående det och han menade att ja det är deras revansch på samhället, förklarar en hel del.
Poängen med frågan är att om han känner sig osäker så kan han be om test.

Det är inte så att det är tvång att skriva på faderskapet för att en kvinna sagt att man är far.
Citera
2022-09-03, 10:53
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha nej absolut inte. Vi är ju gifta och jag skulle aldrig vara otrogen. Litar han inte på sin fru så skulle jag bli sjukt besviken, ja faktiskt äcklad. Att han skulle antyda att jag särat på benen för en annan man?! Nu har vi fem barn och han har aldrig tvekat på att han är pappan tack och lov. Dessutom så är bebisar alltid lika sin pappa när de är små så det finns ju ingen tveksamhet.

Problemet är att du utgår från dig själv och din moral. Om du utgick från fakta att en relativt stor andel pappor litat på mammor som inte har din moral och blivit förda bakom ljuset. Du borde alltså ha förståelse för att män vill göra ett faderskapstest. Att bli skogstokig för en man vill göra ett faderskapstest är att vara oförstående och sakna empati.
Citera
2022-09-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
tjejer: ni har fått barn ihop, allt går bra. sen säger killen en dag att han vill göra ett faderskapstest, för han vill ha det svart på vitt.

eller ännu värre: ni hittar ett brev i lådan som ni inte vet vad det är, och det visar sig vara ett pappatest han beställt.

hur reagerar ni? gör ni slut på en gång? eller är ni ok med att han kollar?

killar: skulle ni kunna tänka er att beställa ett test? har ni gjort det, med eller utan tjejens vetskap, för att sova gott om natten?

jag läste en nyhet om barn och pappor som gått hela livet utan att veta att de inte är släkt och har inte riktigt kunnat släppa det. tänk att leva ett helt liv i en lögn. jag är så säker man kan vara på att barnen är mina, men att få se papper på det och bli 100%, det hade känts lika skönt som att ha bundet elpris från förra sommaren. då behöver man aldrig någonsin fundera.

kvinnor vet med 100% säkerhet. barnet har legat i deras mage. killar däremot, vi vet inte. tycker det borde vara obligatoriskt, en rutinkoll som görs vid födseln.

Jag kan nog se det som misstänksamhet och kontrollbehov. På ett sätt varningsflagga för hur kommer han fortsätta vara i framtiden. Kolla ens mobil osv om man pratat med andra?
Själva testet i sig är inga problem men jag hade känt mig kontrollerad. Dålig magkänsla med såna killar.
Citera
2022-09-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune

Ja, fast konstigt som fan att det är lagen, vår lag, som är utformad så på ren godtycklighet. Om det handlade om sjuka soc-kärringars interna småproblem som saknar betydelse så var det en sak, men nu är det en viktig lag.
Senast redigerad av debattoer 2022-09-03 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in