2022-09-03, 00:08
Medlem
Sjukt statsministern ställer in debatter och slutspurten till valet för jobba på elpriset. Förväntar sig ändå behålla makten och är inblandad i toalettbråk.

Sd har skit dåligt track record när det gäller sina järnrörs medlemmar men vid såna här anklagelser skulle det vara bra att lägga eventuella bevis.

Behövs en ny regering tyvärr finns det noll hopp om att det ska kunna bli en bra regering efter valet jag skiter i det här och ska rösta på nyans de uppfattar jag som seriösa och företräder sina väljare mitt politiker förakt är enormt just nu.
Citera
2022-09-03, 00:09
Medlem
Giant Squids avatar
Det är helt otroligt hur Ulf låter det största borgeliga partiet bli så här rövknullade ifrån båda hållen.
Det här kommer ta död på hela borgerligheten. Vilket är i takt med tiden.
Citera
2022-09-03, 00:12
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Man undrar ibland om inte det är stor och cynisk glädje över de tragiska dödsskjutningarna, så kan pöbeln hålla på och väsnas och bli lycklig på sitt lilla vis.
Dödsskjutningarna är ett kvitto på Morgan Johansson misslyckande som justitieminister.

Tragiska dödsskjutningar?
Majoriteten av alla dödsskjutningar i Sverige är relaterade till gängkriminalitet.

Vi hade nyligen en 15-åring som skjöt en gängledare i Emporia, där även en helt oskyldig kvinna råkade bli ett offer.

Vi har även 12-åriga Adriana som blev skjuten till döds av misstag av två gängkriminella.

Jag känner ingen sympati för dom gängkriminella som blir skjutna i Sverige, dom är en fara för samhället och skapar en stor otrygghet i samhället.

Sympatiserar du med alla gängkriminella som skjuter varandra i Sverige, där även oskyldiga civila blir offer?
Citera
2022-09-03, 00:31
Medlem
Efter att nu sett resten av Aktuelltdiskussionen, så inser man att vridningar på sanningen och rena lögner kommer från Åkesson. Hultqvist talar sanning och ska ha all heder av det.
Detta kan man slå fast, även när man sympatiserar med oppositionen, den anständiga oppositionen.
Bäst vore uppenbarligen om man kunde skaka liv i alliansen, ha S som opposition och helt marginalisera
MP, SD och V. Om det kunde bli så.
Populistpöbel får man undervisa bort på något vis eller på annat sätt bli av med, stå i skogen och diskutera med islamister kanske.
Det är nu den yttersta veckan av valtider och då ska det vara uppskruvat tonläge.
Citera
2022-09-03, 00:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Sjukt statsministern ställer in debatter och slutspurten till valet för jobba på elpriset. Förväntar sig ändå behålla makten och är inblandad i toalettbråk.

Sd har skit dåligt track record när det gäller sina järnrörs medlemmar men vid såna här anklagelser skulle det vara bra att lägga eventuella bevis.

Behövs en ny regering tyvärr finns det noll hopp om att det ska kunna bli en bra regering efter valet jag skiter i det här och ska rösta på nyans de uppfattar jag som seriösa och företräder sina väljare mitt politiker förakt är enormt just nu.
Nyans? ja blir Sverige en taliban nation behöver vi iallafall inte oroa oss för rysk ockupation längre.
De vill inte ha ett nytt Afganistankrig.
Citera
2022-09-03, 00:41
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karin666
Socialdemokraterna pekar ut sd som ett hot med Ryssland koppling och det är en säkerhets risk säger dom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BJn9E/s-plan-i-valspurten-sverigedemokraterna-kan-utnyttjas-av-ryska-intressen
Sossesvinen förnekar sig aldrig. Jag hade hoppats på att de för en gångs skull hade kött på benen. Nu handlar det mer om att de har förstört landet och kör med diktatoriska åtgärder inför valet. Tragiska satans förlorare är såssarna tyvärr nu.
Citera
2022-09-03, 00:41
Medlem
Ytterligare en slående sak. Åkesson säger: Ni utmålar oppositionen som illegitim och antidemokratisk.
Två fel: Det är inte hela oppositionen som kritiseras (Åkesson kanske tror att han är ensam opposition och så småningom regeringschef i en enpartistat).
och illegitim har inte sagts utan en tänkbar säkerhetsrisk av olika tydliga skäl.
Citera
2022-09-03, 00:43
Medlem
peterZiipens avatar
Sossarna släpper bara igenom de positiva kommentarerna på youtubevideon. 1984?

https://www.youtube.com/watch?v=FFALZL0XV5w&ab_channel=Socialdemokraterna

Videon har förövrigt 3200 dislikes och 180 likes om någon undrar.
Citera
2022-09-03, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Jag tror Åkesson hade en bra dag idag. Lång och arbetsam, men han fick platta till 2 socialdemokratiska ministrar tätt inpå valet. Jag tror han är rätt nöjd.

Åkesson undrade nog va fan som hände. Jag tror han tog det som ett skämt och tyckte det var pinsam teater.
Citera
2022-09-03, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaverse
Dödsskjutningarna är ett kvitto på Morgan Johansson misslyckande som justitieminister.
Tragiska dödsskjutningar?
Majoriteten av alla dödsskjutningar i Sverige är relaterade till gängkriminalitet.

Vi hade nyligen en 15-åring som sköt en gängledare i Emporia, där även en helt oskyldig kvinna råkade bli ett offer.
Vi har även 12-åriga Adriana som blev skjuten till döds av misstag av två gängkriminella.
Jag känner ingen sympati för dom gängkriminella som blir skjutna i Sverige, dom är en fara för samhället och skapar en stor otrygghet i samhället.

Sympatiserar du med alla gängkriminella som skjuter varandra i Sverige, där även oskyldiga civila blir offer?
Naturligtvis inte. Konstruera inte en halmgubbe och sedan gå till angrepp.
Det är värre om en oskyldig förbipasserande blir offer så på den punkten är det helt klart.
Men att då väsnas om att så många dödsskjutningar äger rum här, vilket är helt sant, då klingar det falskt. När man egentligen inte bryr sig.
Citera
2022-09-03, 00:54
Avslutad
Markus Wiechel har satt samman 29 punkter kring Socialdemokraternas lögnaktiga anklagelser mot Sverigedemokraterna. SD har protesterat och agerat gentemot mot Ryssland ett flertal gånger, och, hör och häpna, motarbetats av Socialdemokraterna.

Citat:
Sedan 2016 har jag varit ledamot av riksdagens utrikesutskott. Jag har suttit i Europarådet sedan 2016 och satt i utrikesnämnden 2018-2021. Tänkte här lista S hyckleri i Rysslandsfrågan. Häng med!

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
osv. https://twitter.com/MarkusWiechel/status/1565779218792955904
Citera
2022-09-03, 00:59
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Ytterligare en slående sak. Åkesson säger: Ni utmålar oppositionen som illegitim och antidemokratisk.
Två fel: Det är inte hela oppositionen som kritiseras (Åkesson kanske tror att han är ensam opposition och så småningom regeringschef i en enpartistat).
och illegitim har inte sagts utan en tänkbar säkerhetsrisk av olika tydliga skäl.
Det är ju såssarnas politik som verkligen har förstört det här landet. Att du ändå kan välja att försvara dem är typ vansinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in