2022-09-02, 23:07
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Man behöver inte göra något deep search. Det finns en del upplockat i tråden som inte fanns på presskonferensen. Det finns mer rysskit på SD med förrädaren Kinnunen osv,.. Jag kommer plocka fram det i veckan.

Gör gärna så. Vill gärna veta mer om detaljerna kring Kinnunens besök i Syrien, mm.

Kopplingen till RT och vad den består i vore också intressant att veta mer om.
Citera
2022-09-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Gör gärna så. Vill gärna veta mer om detaljerna kring Kinnunens besök i Syrien, mm.

Kopplingen till RT och vad den består i vore också intressant att veta mer om.

Grotta på , gör en djupdykning hos Sossarna, där finns skit på riktigt inget hittepå. Folk är lite trötta på nazister och kommunister när Sverige har problem med skjutningar varje dag.

Men Sossarna ska lyfta på varje sten och hoppla , under första stenen låg lille Morgan. 😂
Citera
2022-09-02, 23:13
Medlem
Vilken sandlådenivå S bjuder på.
Det här är inte min försvarsminister! Var snäll och avgå och låt en vuxen ta över.
Citera
2022-09-02, 23:15
Medlem
Efter att ha sett Hultqvist i Aktuellt så står det klart att han har torrt på fötterna. Även om han inte
tillhör mitt parti (den anständiga oppositionen) så visar han klart att han behärskar området.
Åkessons kackel förändrar ingenting, tvärtom.
Hultqvist visar också hederlighet och generositet genom att nämna Odenberg (m).
Åkessons populistparti med bruna ränder som aldrig går ur, är till för dem som känner sig misslyckade
och har behov att skylla på någon annan.
Även om ett maktskifte vore önskvärt, så är min bedömning att S med stödpartier behåller makten.
Citera
2022-09-02, 23:16
Medlem
outback4s avatar
Hultqvist är ju helt koko Är detta det bästa vi har att visa upp för omvärlden.?
En svettig, blekfet, pajas som viftar med gamla pappersark och pratar osammanhängande så aktuellt programledaren får avbryta..
Herre min skapare vilka nötter vi har i regeringen.
I de blindas rike är den enögda kung
Citera
2022-09-02, 23:17
Medlem
dront242s avatar
Alltså fan... Det här kan mycket väl vara den pinsammaste dagen i svensk politisk historia. Först den obegripliga presskonferensen i förmiddags och när man nästan har slutat att hånskratta blir det någon sorts världsrekord i "spritt språngande galen gubbe som definitivt har gjort sitt" i Aktuellt.

Hur i helvete ska vi orka med den här lyteskomiken en hel vecka till!? 😂😂😂
Citera
2022-09-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Lol. Snacka om troll. Titta dig i spegeln. Har du snygg svans?

Var inte stackars Krafse lite berömd här på FB?
Citera
2022-09-02, 23:20
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tror inte Ulf och moderaterna är så sugna på att använda Putins proxys för att vinna valet. Det kan krossa borgerlighetens trovärdighet för decennier framöver.

Det är inte försent att tänka om och att tänka rätt Det är ett långt arv av ideologi som Ulf styr över. Att välja rätt är lika viktigt för honom som för väljarna.
Citera
2022-09-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Nej, Trump var oerhört bra.
Det finaste minnet var när han ville köpa Grönland.
Tråkigt när Macron och Trudeau stod och hånskrattade åt honom.
Tidningar och TV var dumma, jättedumma.
Så det är klart att Åkesson hyllade honom.
Gjorde det alltså honom sämre än Nixon för att han ville köpa Grönland?

Men vad har Trump eller Putin med valet i Sverige att göra? Varför är det så viktigt att klumpa ihop dåliga saker från andra länder med valrörelsen?
Citera
2022-09-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dront242
Alltså fan... Det här kan mycket väl vara den pinsammaste dagen i svensk politisk historia. Först den obegripliga presskonferensen i förmiddags och när man nästan har slutat att hånskratta blir det någon sorts världsrekord i "spritt språngande galen gubbe som definitivt har gjort sitt" i Aktuellt.

Eftersom man ska hålla en god ton här, och för att jag inte håller med om beskrivningen, så skulle jag faktiskt inte kalla Åkesson för en spritt språngande galen gubbe.
Även om Åkesson är en populist och partiet är sprunget ur nazistisk mylla.
Citera
2022-09-02, 23:28
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dront242

Man ska dock uppskatta Socialdemokraternas utspel dom senaste veckorna, det är extra viktigt att skratta i sin vardag nu när samhället ser ut som det gör!

Jag är dock tveksam till att vi kommer bli bjudna på mer underhållning från deras sida.

Magdalena Andersson har ställt in statsministerduellen mot Jimmie Åkesson som skulle äga rum på Söndag hos SVT.

Citat:
Magdalena ställer in statsministerduellen. Är tydligen för svårt att försvara sossarnas misslyckande.

https://twitter.com/sdriks/status/1565745313062785024?t=OPXKWCS38gDt3Lccqri3lA&s=19

Det är ganska komiskt att vi har en statsminister som inte vågar ställa upp i en debatt mot det största partiet från oppositionen när det bara är drygt en vecka kvar tills att vallokalerna stänger.

Det är också komiskt att Magdalena Andersson först kontaktade SVT och TV4 och bad om att få byta Ulf mot Jimmie vid statsministerduellen, för att sedan ställa in det.

Det säger en del om hur stressade Socialdemokraterna är.
Citera
2022-09-02, 23:32
Avslutad
Citat:
Debatt i ”Aktuellt” mellan S och SD

Försvarsminister Peter Hultqvist (S) och SD:s partiledare Jimmie Åkesson debatterade i fredagens ”Aktuellt” i SVT med anledning av den uppmärksammade presskonferens på fredagsförmiddagen där SD pekades ut som ett säkerhetshot.

Jimmie Åkesson är mycket kritisk till S tilltag.

– Det är så här man agerar i totalitära stater. Vi har en socialdemokratisk enpartiregering som utmålar oppositionen som illegitim och antidemokratisk. Jag står här, inte för att debatter med den lögnare som Hultqvist är. Det finns inga Rysslandskopplingar bland oss, tvärtom, vi är det mest Putinkritiska partiet av de svenska partierna i EU-parlamentet. Vi har varnat för den utveckling vi ser nu, svarar Jimmie Åkesson.

Citat:
Programledaren frågar om varför S tar upp frågan nu, strax innan valet och trots att presskonferens inte innehöll några egentliga nyheter.

– Hade ni haft på fötterna hade ni inte stått och sagt det på en presskonferens. Då ska du ta ditt ansvar och anmäla oss till tillbörlig myndighet och se till att vi avlägsnas om vi utgör ett riktigt säkerhetshot. Men det gör vi naturligtvis inte. Det här är bara valpropaganda, säger Jimmie Åkesson.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in