2022-09-02, 22:41
Bannlyst
Alla mina HDMI ingångar till TV, är paj, har bara usb ingångar nu. Jag har hittat usb till hdmi adapter, men det verkar vara finnas med en ingång, finns det verkligen inte med flera hdmi ingångar, åtminstone 2 som man kan få tag i? Gärna 3 annars!

Det ska vara till tv, vanlig usb, inte usb C type, utan sån som mus och tangentbord har, den stora ni vet.
Citera
2022-09-02, 22:50
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Alla mina HDMI ingångar till TV, är paj, har bara usb ingångar nu. Jag har hittat usb till hdmi adapter, men det verkar vara finnas med en ingång, finns det verkligen inte med flera hdmi ingångar, åtminstone 2 som man kan få tag i? Gärna 3 annars!

Det ska vara till tv, vanlig usb, inte usb C type, utan sån som mus och tangentbord har, den stora ni vet.

Googla på nedan. Är det en sådan du menar?

StarTech.com USB32HD2 USB 3.0 till Dual HDMI Adapter, Svart, 31.5 x 6.6 x 1.5 cm
Citera
2022-09-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Googla på nedan. Är det en sådan du menar?

StarTech.com USB32HD2 USB 3.0 till Dual HDMI Adapter, Svart, 31.5 x 6.6 x 1.5 cm
https://www.startech.com/sv-se/audio-video-products/usb32hd2

ja det ska vara en sån, men inte så dyr, tror jag såg denna på amazon förut när jag sökte.

Vill jätte gärna ha med 3 stycken

https://www.billigteknik.se/skarmkabel-skarmadapter/33177-goobay-manuell-hdmi-switch-for-3-enheter-4k-fyndvara-4040849589713.html?

Den sista länken är ju allt hdmi, men om man kunde hitta en sån med usb till hdmi hade det varit perfekt!
Citera
2022-09-02, 22:59
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
https://www.startech.com/sv-se/audio-video-products/usb32hd2

ja det ska vara en sån, men inte så dyr, tror jag såg denna på amazon förut när jag sökte.

Vill jätte gärna ha med 3 stycken

https://www.billigteknik.se/skarmkabel-skarmadapter/33177-goobay-manuell-hdmi-switch-for-3-enheter-4k-fyndvara-4040849589713.html?

Den sista länken är ju allt hdmi, men om man kunde hitta en sån med usb till hdmi hade det varit perfekt!

Håller med, hittar bara svindyra tyvärr. Blir kanske att köpa ny TV. Jag tycker Netonnets märke Andersson funkar bra och är prisvärt, t ex en 50 tums 4k smart TV kostar 4000 SEK nu (inkl chromecast).
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-09-02 kl. 23:03.
Citera
2022-09-02, 23:02
Medlem
BackToHegels avatar
USB-porten på TVn? Där man t.ex. kan stoppa in en USB-sticka med en film på och spela upp. Du vill koppla en HDMI-signal till den porten? Är detta något din TV har stöd för?
Citera
2022-09-02, 23:08
Medlem
vad ska du göra med den eneheten, om livet hänger på en usb,

står inte varför usb är kritisk, eller hdmi,

är det lap som du muppat dig med å bränt portarna. eller

edit.

är det tv som e paj.

så har du säkert 2 till val.

förutom hdmi.

scart. <- tveksamt.
s-video <-troligt.

5 rca pluggar som är färgkodade.

testa dom
Senast redigerad av Cyberepix 2022-09-02 kl. 23:12.
Citera
2022-09-02, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
USB-porten på TVn? Där man t.ex. kan stoppa in en USB-sticka med en film på och spela upp. Du vill koppla en HDMI-signal till den porten? Är detta något din TV har stöd för?
Ja precis den porten. Nej, jag vill stoppa in en usb sticka som har hdmi förvandling, en adapter helt enkelt som omvandlar usb till hmdi eftersom mina hmdi utågngar är trasiga.
Citera
2022-09-02, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
vad ska du göra med den eneheten, om livet hänger på en usb,

står inte varför usb är kritisk, eller hdmi,

är det lap som du muppat dig med å bränt portarna. eller

edit.

är det tv som e paj.

så har du säkert 2 till val.

förutom hdmi.

scart. <- tveksamt.
s-video <-troligt.

5 rca pluggar som är färgkodade.

testa dom
jag har xiaomi sticka med appar.
Citera
2022-09-02, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Håller med, hittar bara svindyra tyvärr. Blir kanske att köpa ny TV. Jag tycker Netonnets märke Andersson funkar bra och är prisvärt, t ex en 50 tums 4k smart TV kostar 4000 SEK nu (inkl chromecast).
Ja, det är nog till att köpa tv då, jag anvädner xiaomi sticka med IPTV det var df, den är HDMI ansluten...

KAn den tv du nämner ha appar? Kan den ha tivimate appen tex? Jag vill gärna kunna installera appar så man slipper det här med stickor och skit.
Citera
2022-09-02, 23:20
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ja, det är nog till att köpa tv då, jag anvädner xiaomi sticka med IPTV det var df, den är HDMI ansluten...

KAn den tv du nämner ha appar? Kan den ha tivimate appen tex? Jag vill gärna kunna installera appar så man slipper det här med stickor och skit.

Ahh. Ok. Jajamen, den har Google Play-butiken så det är bara att ladda ned appar och installera.
Citera
2022-09-02, 23:21
Medlem
Citat:
jag har xiaomi sticka med appar.

sticka med hdmi

om jag ser rätt nu så är det

hdmi-->> TV trasiga hdmi
du vill ha STICKA XIOMI -->>hdmi <---(edit) trasiga och vill anväda xiomu(end edit) --> usb --> TV
fråga 1 tv typ. pga klara tv usb till hdmi
fråga 2 har tv direct wifi, kanske en genväg,
fårga 3 hur fan lyckades du paja typ 3st hdmi uttag.
Senast redigerad av Cyberepix 2022-09-02 kl. 23:26.
Citera
2022-09-02, 23:22
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ja precis den porten. Nej, jag vill stoppa in en usb sticka som har hdmi förvandling, en adapter helt enkelt som omvandlar usb till hmdi eftersom mina hmdi utågngar är trasiga.
Men det är ju helt skilda saker, USB och HDMI. USB-uttaget på din TV är ingen signalingång, det är ett USB-uttag, för USB-prylar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in