2022-09-02, 21:44
Medlem
MillivaBillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Peter Hultqvist är så förljugen man kan bli utan att skämmas. Makten är allt för Socialdemokraterna. Jimmie Åkesson kunde ju tillagt att Socialdemokraterna skickar bistånd till Ryssland och alltså genom det stöder kriget mot Ukraina. De skickar även bistånd till Kina och alla andra diktaturer. Just att stödja diktaturer är en paradgren Socialdemokraterna har allt sedan Palmes tid. Ja, inte sina egna pengar naturligtvis utan Sveriges skattebetalare.
Ja, märkligt Åkesson oftast bara försvarar sig när han borde gå till attack. Ukraina har bönat och bett om Archer sedan i mars och fortfarande i september ”väger Hultquist för och emot” i denna fråga. Snacka om att gå Putin till mötes. Flera andra länder skickar avancerade system men inte Sverige. Fega som vanligt. Tycker Åkesson tar emot för mycket skit just nu. Det mesta har varit uppe och vänt i tidigare valrörelser, så ett snabbt svar och sedan motattack borde kunna levereras.
Citera
2022-09-02, 21:45
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Jodå visst har de en egen politik. Men jag hade inte heller fokuserat på den om jag varit sosse med tanke på hur det sett ut de senaste 8 åren

Citera
2022-09-02, 21:46
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Pajaser o clowner är faktiskt roliga, jag blir lite sekundärkränkt där..
Skitstövlar och inkompetenta idioter vore en bättre beskrivning.

Håller med.
Citera
2022-09-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Debatten mellan Hultqvist och Åkesson kan ses på SVT Play:

https://www.svtplay.se/video/33931594/aktuellt/aktuellt-2-sep-21-00-6?id=jp9YrJo&position=78&highlight=socialdemokrate rna-sd-ar-ett-sakerhetshot

Lol vilken efterbliven isterbuk Hultqvist är!
Det är skrämmande vilka idioter det är som styr landet och för denna skiten som han lyckades stamma ur sig har fettot en lön på 180.000 kr/månad, HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DobermannSpitfire
Mycket allvarligt att landets försvarsminister hänger sig till såndant här. Det är farliga tider vi lever i.

Vapenvägraren som är försvarsminister 😂 Cirkus sossarna, dom är rätt underhållande just nu.
Citera
Avslutad
Många säkerhetshot finns det, men det största hotet finns inom Sverige. Alla högre chefs-positioner har blivit tillsatta av vänstern, dessa har anställt folk därefter. Hela Sveriges elit är tillsatt av vänsteridiologi, de flesta verkar sömnigt tagit till sig av minst sagt dårskapen.

I mitt huvud förstår jag inte hur man sömnigt kan låta detta spektakel fortgå utan att reagera nämnvärt. Svenska folket är ynkligt, ja de är så pyttesmå fånar att de tycker att ordet ”nationalism” är fult, och gud nåde den som viftar med svenska flaggan, han är rasist!

Fasen vad jag skäms för att vara svensk!Dra åt helvete - ni kollektivet- rakt ner till helveteselden!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
SD är beredda att sälja ut sitt land för att få hjälp att ta makten, eller av ren dumhet kanske? De samarbetar med främmande makt om att söndra landet inifrån. Sprida lögner och så misstro.

Haha nej absolut inte. SD politik, den säkraste för Sverige.

Det är ni sossar som säljer ut Sverige.
Ni byter folk och delar ut våra skattepengar för en röst på sossarna.

Ni kohandlar med främmande makt i riksdagen, tex kurder. Helt absurt. 3 miljarder till kurderna mot en röst på er. Troligen olagligt

Ni slöt ett avtal med muslimska brödraskapet om klanröster mot islam kramande och massinvandring. En enorm säkerhetsrisk. Ja landsförräderi.

Ni är en maffia av medelmåttor vars enda kvalité är lojalitet mot Partiet, den skumma organisation som klamrar sig fast vid makten till varje pris. Och vars enda mål är partiets överlevnad.

Transportstyrelsen? Alla ansvariga är nu tillbaka i höga poster trots att de fick avgå just pga säkerhetsrisker.

Ni lägger ner försvaret och beredskapen.
Hultqvist vapenvögrade, säger en hel del.

Men viktigast, energipolitiken som är så usel och sossig. Inte bara fruktansvärt dyrt utan har gjort Europa ännu mer beroende av Putin.

Sossarna. Landsförrädare. Inkompetent maffia. Stasi.
Citera
2022-09-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Punkt 4 är dock inte korrekt. Kurd-kackan blev ju slängd under bussen av S efter förhandlingarna med Turkiet i NATO-frågan.
Enda gången som jag nästan blev lite impad av rödtjut-maggan, lite Machiavellianskt över det hela men väldigt typisk sosse-taktik egentligen.
Makten är och har alltid varit det som S bryr sig något om, allt annat är sekundärt.

Hmm nej innan Nato blev aktuellt iom invasionen av Ukraina så gick det bra att köpa kurdiska röster för skattemiljarder. Bara det är vansinne
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Åkesson borde inte ens tagit debatten i min mening. Detta var en ny nivå av lågvattenmärke. Som S hade ont i fingrarna efter att ha tangentbordskrigat på Twitter där de förövrigt inte har något gehör.

Notera att Åkesson fick sista ordet av reportern men att Hultqvist inte respekterade detta, alltså så bröt han mot debattreglerna.
Nej, jag tycker Åkesson gjorde helt rätt och han gjorde dessutom i sak en bra insats. Visst är S' utspel ett skamgrepp (dessutom till 95% gammal skåpmat), men Åkesson lyckades effektivt visa upp hur svagt det faktiskt är.
Citera
Medlem
Awkwardmans avatar
Jag vet inte vad jag just bevittnade. Ett stycke tv-historia tror jag. Vad i helvete?

Tycker egentligen synd om Hultqvist. Känns som han plågas och inte alls ville ha
Med denna cirkus att göra.
Citera
2022-09-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
SD är beredda att sälja ut sitt land för att få hjälp att ta makten, eller av ren dumhet kanske? De samarbetar med främmande makt om att söndra landet inifrån. Sprida lögner och så misstro.

Men söndra landet inifrån? Det har väl sittande regering gjort i 8 år. Är du på riktigt eller visst ja ni sossar är lobotomerade.
Citera
2022-09-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Jag vet inte vad jag just bevittnade. Ett stycke tv-historia tror jag. Vad i helvete?

Tycker egentligen synd om Hultqvist. Känns som han plågas och inte alls ville ha
Med denna cirkus att göra.

Han är en maktgalen sosse. Och vapenvägrare
Utsedd till försvarsminister😂😂 tro fan att han inte trivs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in