2022-09-02, 14:46
Medlem
Apropå rysskopplingen:

https://www.expressen.se/nyheter/lofvens-plan-middag-med-putin-efter-motet/
Citera
2022-09-02, 14:46
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ett riktigt smutsigt försök av sossarna att byta fokus från sin vansinniga politik.

Sossarna är det överlägset största hotet mot rikets säkerhet. Massinvandring av islamister, noll säkerhetstänkande, nedlagt försvar, kohandel i riksdagen med främmande makt ( kurder),
Totalt vansinnig energipolitik som har gjort Europa än mer beroende av Putin.
Sossarna är det parti med överlägset flest kopplingar till gamla stasi och DDR, dvs den bakgrund Putin har. Pierre schorri tex är en riktigt suspekt Rysslandskramare.

Sen har vi sossarnas maktgalna kultur. Inkompetenta dårar som Ygeman. Vad som helst för att "sitta kvar". Sälj ut Sverige till kurder eller islam el varför inte Putin. Så tänker sossar.

Sossemaffian måste bort. Ur systemet.

Punkt 4 är dock inte korrekt. Kurd-kackan blev ju slängd under bussen av S efter förhandlingarna med Turkiet i NATO-frågan.
Enda gången som jag nästan blev lite impad av rödtjut-maggan, lite Machiavellianskt över det hela men väldigt typisk sosse-taktik egentligen.
Makten är och har alltid varit det som S bryr sig något om, allt annat är sekundärt.
Citera
2022-09-02, 14:48
Medlem
Kaptagons avatar
De största Rysslandskramarna är S och V i alla fall om man ska se hur de röstar i EU parlamentet.

https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Citera
2022-09-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Apropå rysskopplingen:

https://www.expressen.se/nyheter/lofvens-plan-middag-med-putin-efter-motet/

Kanske därför den ynklige jäveln avgick när han märkte att började hetta till med Putin. Var precis i det skedet han lämnade ungefär.
Citera
2022-09-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det blev inga frågor. De gick till enskilda intervjuer direkt.

Och vilka frågor skulle journalisterna ställa efter den hjärndöda presskonferensen?

För mig som har mina rötter i S var det här sista spiken i den trasiga kistan. S håller på med någon fokusförflyttning eller annat strategiskt trams. För de kan inte rimligtvis tro att det här ska gynna S:s siffror eller sänka Sd:s.

Och de lyckas väl också. Nu ska det alltså pratas Ryssland istället för svensk sakpolitik. Om jag tänker efter så undrar jag om det alls har handlat om sakpolitik i den här valrörelsen?

Allt känns bara som en meningslös mix av vem tar vem, strategiröstande, div korkade strategiutspel och opinionssiffror.

Jag vet inte ens hur de olika partierna tänker lösa olika samhällsproblem. Eller vad partierna egentligen vill. Nej jag ska bort från det här skräpvalet. Kunde helt klart gjort något vettigare än att engagera mig.
Citera
2022-09-02, 14:50
Avslutad
S är exceptionellt desperata just nu och det märks big time. De borde tona ner pajkastningen lite nu och försöka komma med något konstruktivt inför framtiden.

För just nu är de på randen att förlora jävla massa väljare. Om det inte vore för alla utomeuropeiska invandrare på bidrag som röstar på dem så skulle de haft typ 10%.

Men ju riskerar de att förlora många av dem till Nyans.

Riskerar de att förlora de resterande väljarna, alltså arbetslösa och sjukskrivna svenskar i samband med hela energicirkusen så stora problem.
Citera
2022-09-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
S är exceptionellt desperata just nu och det märks big time. De borde tona ner pajkastningen lite nu och försöka komma med något konstruktivt inför framtiden.

För just nu är de på randen att förlora jävla massa väljare. Om det inte vore för alla utomeuropeiska invandrare på bidrag som röstar på dem så skulle de haft typ 10%.

Men ju riskerar de att förlora många av dem till Nyans.

Riskerar de att förlora de resterande väljarna, alltså arbetslösa och sjukskrivna svenskar i samband med hela energicirkusen så stora problem.

Somalierna lär gå till nyans. Var inte längesen Magda var ute och svingade om Somalitown.
Citera
2022-09-02, 14:55
Medlem
vasaduellers avatar
De är rädda nu. Folket sträcker sig efter skaftet. Magdalena hoppas kunna undgå att bli Sveriges svar på Ceaușescu 1989.
Citera
2022-09-02, 14:56
Medlem
Flexarn10s avatar
Jag trodde faktiskt att denna pressträff var ett skämt.
Det är ju så sjukt genomskinligt att jag skäms
O deras vägnar.
Tänkte inte rösta i valet men nu blir det en röst på
Sverigedemokraterna.
Citera
2022-09-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karin666
Socialdemokraterna pekar ut sd som ett hot med Ryssland koppling och det är en säkerhets risk säger dom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BJn9E/s-plan-i-valspurten-sverigedemokraterna-kan-utnyttjas-av-ryska-intressen

1. Vi vet redan att det är bullshit
2. Jag har förtidsröstat SD
Citera
2022-09-02, 15:01
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Det skedde 2018!!! Var ett stort valfusk när valdatorn dog I direktsänd TV. Inom varje större organisation i Sverige sitter det en fd Sosse!!!
De kommer att fuska igen!!!!

Nej. Lite tramsigt att sprida konspirationsteorier, kan jag tycka. Inga foliehattsteorier liknande dessa har bekräftats av några som helst officiella källor.
Citera
2022-09-02, 15:03
Medlem
Metaverses avatar
Nu när dom flesta har tagit del av presskonferensen, tror ni detta utspel kommer få en motsatt effekt?

Att SD kommer få fler röster och tvärtom för Socialdemokraterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in