2022-09-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/s-varnar-for-sd-s-rysskopplingar

V lade ned sina röster när Sverige röstade om militärt bistånd till Ukraina i riksdagen. Det gjorde inte SD. Har S granskat sin samarbetspartner ordentligt?

V får ju aldrig vara med i någon regering och detta har ju S själva kontroll på.

Jag tror inte heller att V skulle ha samröre med en fasciststat som Ryssland, tror mer det rör sig om passifism att de la ner rösten om vapenlevernas. I USA finns en variant av tokvänster som inte verkar förstå att Ryssland inte längre är Sovjet, plus att de är så upptagna med att revoltera mot pappa Uncle Sam att de får för sig att hans fiender är deras vänner kanske? Eller så är de på Putin's RT:s pay roll. Märkligt är det i a f. Tror inte svensk vänster är lika dumma - vi är för nära Ryssland för att inte fatta.... Kanske någon gammal useful idiot som fastnat i 1900-talet mentalt och kalla kriget?
Senast redigerad av TigerKid2 2022-09-02 kl. 21:17.
Citera
2022-09-02, 21:14
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Hultkvist kom med en enda viktig sanning i diskussionen: "Jag spelar inte dum". Nä, för han är dum på riktigt. I hela jävla huvudet.

Tänkte precis det samma när han sa det.
Citera
2022-09-02, 21:15
Medlem
S.Kandals avatar
Hahahaha, på bästa sändningstid står försvarsministern i Aktuellt och gör sig till fullständigt åtlöje i debatten med Åkesson. Trodde morgondagens pressträff var höjden av lyteskomik, detta nådde högre höjder. Gode gud!!
Citera
2022-09-02, 21:15
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tror jag knappast. För en halvtimme sedan avslöjades det på BBC World, CNN, MSNBC och i NY Times, The Guardian - att FBI hittat 43 tomma mappar bland modetidningar på Donald Trumps kontor i Mar-A-Lago - märkta 'Classified' & 'Top Secret'.

Är ingen högoddsare att Trump är Putins knähund efter valstölden mot Clinton, som ju fixades av ryssarna.

Att Donald Trump har en förförståelse och koncentrationsförmåga som en 6-åring - är allmänt känt sedan länge inom dåvarande presidentstaben i Vita Huset.

Jämförelserna mellan den här historien och utvecklingen i valrörelsen med dagens vilseledande pseudohändelse, haltar betänkligt. Sossarna gjorde bort sig idag.

Jimmie Åkesson och Peter Hultqvist debatterar i Aktuellt ikväll. Just nu på dumburken.
Jag tittade precis på detta. Ser man inte att Peter Hultkvist är ett cp-barn som vägrade duscha med de andra i skolan skall man inte ha rösträtt.
De skulle ju gömma Lill-morgan fram till valet. Vilken nytta gör det då när Hultkvist gör bort partiet.
Citera
2022-09-02, 21:16
Medlem
Hörde jag rätt att Hultqvist sade att Jimmie är ett säkerhetshot pga. att han gav stödd för Trump eller något?
Citera
2022-09-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Ryssar och rysk krigsmateriel som förstörs i Ukraina kan inte användas mot Sverige. Så vi skulle kunna skicka allt till Ukraina. Ryssland är ju det enda hotet mot oss.
Begriper du?

M har numera en nästan likadan invandringspolitik som SD.
Lev inte i det förgångna. Det är nya tider nu. M är ett bättre parti nu.

Nej din jävla idiot. Fan vilken jävla idiot du är, tänk människa tänk!!
Nej det kan omöjligt vara ett nytt parti om det är Reinfeldt gamla vapendragare som är partiledare för nya moderaterna. Din jävla idiot, jag önskar vi vart i samma rum
Citera
2022-09-02, 21:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karin666
Socialdemokraterna pekar ut sd som ett hot med Ryssland koppling och det är en säkerhets risk säger dom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BJn9E/s-plan-i-valspurten-sverigedemokraterna-kan-utnyttjas-av-ryska-intressen
Det här borde man ha gjort varje dag till SD hade gett upp sina planer på att komma in i riksdagen.
Ett parti som inte klarar av att hålla rent från nazister, djurplågare, våldsverkare, mc-gangsters och ryska agenter i sina led hör inte hemma i ett nationellt parlament och inte ett kommunfullmäktige heller för den delen.
Citera
Medlem
Underbart uttalande av Hultabultan i Aktuellt:
”Jag spelar inte dum”
Citera
Medlem
Tyckte nästan synd om Hultqvist. Se nu förfan att rösta bort de här nötterna från regeringen. De är på gränsen till förståndshandikappade.
Citera
Medlem
Svinfarms avatar
Det va fan skämskudde för peter..
fyfan villken sämst människa..🤣🤣🤣🤣🤣
Fullständigt jävla sämst
Citera
2022-09-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
Underbart uttalande av Hultabultan i Aktuellt:
”Jag spelar inte dum”
😂😂 Nej spela behöver han inte.
Citera
2022-09-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pufflan
Hörde jag rätt att Hultqvist sade att Jimmie är ett säkerhetshot pga. att han gav stödd för Trump eller något?

Hultqvist är inte något att lyssna till, när Ryssland gick in i Ukraina så sov Hultqvist ovh ingen brydde sig att väcka honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in