2022-09-02, 17:10
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Förslagenheten går självfallet inte att utläsa från dumpens chattar eftersom "barnet" inte är svårövertalat att dyka upp för möten
Är ju genom att masskontakta dessa gäddor får tag i sina offer , någon av dem hade ju lyckats kontakta hundratals unga flickor på kort tid.
För eller senare när det kontaktas hundratals unga kommer de att hitta de sårbara och ensamma som kommer att vara villiga att träffas
Det du beskriver låter inte särskilt förslaget, snarare tvärtom. Vi pratar om tiotals år av spammande som sannolikt inte har resulterat i en enda träff, vilket är något som jag baserar på avsaknaden av relevanta domar, samt de uthängdas reaktioner då de äntligen får svar från någon (alltså Dumpen). Om jag skulle gissa så skulle jag mellan tummen och pekfingret säga att förväntat antal kontaktförsök innan träff med en tonåring ligger på miljontals för män med det utseende och den sociala förmåga som de som hängs ut i allmänhet har. Vi talar svårighetsgrad liknande en nigerian som skickar massmail där han hävdar att mottagaren har ärvt 55 miljoner dollar från en avlägsen släkting med kungligt påbrå.

Missförstå inte, jag förnekar inte att det finns förslagna människor som vill ligga med barn och unga. Saken är att du hittar dessa på dagis och SIS-hem (bra uppslag tidigare i tråden), inte på Kik.
Citera
2022-09-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Köper jag inte. Swishar du till fel person, klart du kan ta reda vilket bankkonto det hamnade på.

Händer ibland att folk swishat fel men då får banken spåra. Det är inget privatpersoner ägnar sig åt med undantag för dig. Brukar vara ett helsike att få tillbaka pengarna. Pappskallen får skylla sig själv.
Citera
2022-09-02, 17:25
Medlem
Relentlesslys avatar
Kan väl inte vara någon person som anser att dessa rubriker är kosher? Om inte det är förtal, vet jag inte vad definitionen är. Handlar om att framställa människor i dåligt dager.

Läs själva, vad är det här för pseudo-journalistik?

Mitt tips är Halvan kommer åka in på Hinseberg när detta utreds.

Pillesnoppgäddan (Napp #142) Ekeby
Grönstrumpa på besök i Borlänge (Napp #141) Hedemora
Tömmar-Janne del 2 (Napp #140) Kisa
Sneakygäddan (Napp #139) Skövde
Gäddlopp 0-100 i hotellkorridor (Napp #137) Göteborg
Heta Bengt (Napp #138) Eslöv
Hissreparatör på rymmen (Napp #136) Stockholm
Ursäkta mig! Vill du sitta på min näsa? (Napp #135) Kristianstad
I de grönaste buskarna väntar gädda på barn (Napp #131) Stockholm
WonderGäddan (Napp #130) Göteborg
Kompis i gäddklubben (Napp #129) Tibro
Gädda ā la Lindström (Napp #127) Skara
Svartsjukegädda med string (Napp #126) Karlstad
Strutsgäddan Jakob (Napp #125) Alingsås
Spindelmannen på Arlanda (Napp #124)
Citera
2022-09-02, 17:38
Medlem
Citat:
Kan väl inte vara någon person som anser att dessa rubriker är kosher? Om inte det är förtal, vet jag inte vad definitionen är. Handlar om att framställa människor i dåligt dager.

Finns nog en hel del som tycker det är lite kul också

Spindelmannen på Arlanda är helt fantastisk. Möjligtvis att det kanske skulle kunna klassas som icke god publicistisk sed. Dumpen står dock utanför den.
Citera
2022-09-02, 17:41
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Finns nog en hel del som tycker det är lite kul också

Spindelmannen på Arlanda är helt fantastisk. Möjligtvis att det kanske skulle kunna klassas som icke god publicistisk sed. Dumpen står dock utanför den.

Det kommer dom inte göra länge till, trust me.
Finns ett ordspråk, skadeglädje är den enda sanna glädjen.
Helan och Halvan är in for a shitstorm.
Vad är det kul med det här? Fiktiva fjortisar. Jag ser absolut inget underhållande i det.
Citera
2022-09-02, 17:46
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Vi vet inte öht om denna man har gjort något, eller bara skrivit att han gjort något. Återigen, varför inte erbjuda honom hjälp istället? Inte okej för fem öre när hans mentala nivå är på en 12-årings.

Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Han är, enligt flera inlägg, tidigare dömd för brott mot barn. Står att läsa på Facebook-Dumpen om #141 (länk under här)

https://m.facebook.com/groups/776883263665426/posts/808558050497947/
Vilket nu även kan bekräftas här under, med beskrivningar av tidigare brott:
https://m.facebook.com/groups/776883263665426/posts/810091140344638/

Alternativ reservlänk:

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=400672975527510&id=100067544335130& set=gm.810091140344638&__cft__%5B0%5D=AZUZ6eipYuUA OMpCqYBeq53E-9L0Po3aUs8RW6JlThuNf_Eph8xwER76tClHewTA7v3WG7Kncry OLm56WCwsx lRX8vBszDM5djA0Xsu55BsZumuoOaodALinlRZOTgoq04_JYa4 UFo9o1kiAuc3Dpyp-J_rykSqH5fSqHbtrLJovYjG4rtvqsQ9tf 6wxmIwNvvD0gJYo4aOogL_KRsgIaxht&__tn__=EH-R
Senast redigerad av Leg.Talgoxe 2022-09-02 kl. 17:57.
Citera
2022-09-02, 17:55
Medlem
Citat:
Det kommer dom inte göra länge till, trust me.
Finns ett ordspråk, skadeglädje är den enda sanna glädjen.
Helan och Halvan är in for a shitstorm.
Vad är det kul med det här? Fiktiva fjortisar. Jag ser absolut inget underhållande i det.

Beror lite på vilket humör man är på. Men tänk på vad det är för människor som dessutom valt själva att göra det värsta.

Vad ska hända menar du? Ska du knocka Dumpen ekonomiskt genom att swisha 1 kr dygnet runt eftersom det kostar 1,25 kr att ta emot på företaget. Du skrev ju det Det kommer ta lång tid och du har ju inte ens swish enligt egen utsago.
Citera
2022-09-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Beror lite på vilket humör man är på. Men tänk på vad det är för människor som dessutom valt själva att göra det värsta.

Vad ska hända menar du? Ska du knocka Dumpen ekonomiskt genom att swisha 1 kr dygnet runt eftersom det kostar 1,25 kr att ta emot på företaget. Du skrev ju det Det kommer ta lång tid och du har ju inte ens swish enligt egen utsago.

Ja, och de lär inte behöva pröjsa när det uppenbarligen är någon som vill sabotera, något annat är ju moraliskt skevt och dessutom trist reklam för Swisch.
Citera
2022-09-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Ja, och de lär inte behöva pröjsa när det uppenbarligen är någon som vill sabotera, något annat är ju moraliskt skevt och dessutom trist reklam för Swisch.

Ja du får nog börja om.
Citera
2022-09-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det var självfallet gäddor i farten även då dessutom fanns det barnporr med småbarn tillgängligt att köpa i butiker, toleransen att ha sex med barn eller hundar var liksom inte det samma som nu

Yes, årtiondet då man kastade ut normerna med badvattnet. I dag har vi inte fått tillbaka dem i större utsträckning. Jaga gäddor är lönlöst om sådant som familjevärderingar inte tas tillbaka. Familjer kan lösas upp eller se ut hur som helst och aldrig pekas på att där ligger grundproblemet med groomade ungjävlar. Två själv normlösa föredetta pundare löser inte barnknulleriet ett skvatt! De kan inte se grundproblemet i vittögat utan fokuserar på gäddor som jonen fokuserade på trollen förr i världen.
Citera
2022-09-02, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Det är ingen idé du försöker förklara detta. Jag har gett upp vad gäller denna grupp då jag insett att begåvningsnivån ligger strax över en schimpans hos gemene Dumpen-älskare.

Alla i denna tråden går ju bara efter vad de tycker är moraliskt rätt eller fel. Jag slår vad om att det är många i Patriks ålder som tycker det är moraliskt fel att han dejtar 20 åriga tjejer.

Sedan en liten tankeställare, dessa 20 åringar som Patrik träffa är troligtvis kompisar med minst en som är under 18 eller till och med under 15.

Är det verkligen så svårt och förstå att han själv troligtvis haft lite fuffens för sig med minderåriga tjejer. Kan man som nästan 60 år gammal ligga med en 20 årig tjej, då har man inte problem med någon som är 14 eller 16 heller.
Citera
2022-09-02, 18:21
Medlem
Citat:

Det är fantastiskt roliga rubriker! Man minns alla olika gäddor som fastnat i nätet.

Tips. Om du inte gillar det kan du alltid förmå en av gäddorna eller Jk att dra Dumpen inför rätta för förtal.
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in