2022-09-02, 16:25
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det här är mycket allvarligt, vi har en regim som anklagar en politisk konkurrent för att gå ett annat lands ärenden, utan tillstymmelse till bevis. Samtidigt som de som förmedlar budskapet via presskonferensen har läckt massa känslig information till främmande makt.

Man häpnar, man baxnar, man får nypa sig själv i armen....
Seriöst. Vilken fånig jävla dramadrottning du är. Själv hörde jag ingen ljuga. Inte en enda gång faktiskt. Lite tramsigt var det givetvis, men definitivt inget som saknade grund sades.

Hultqvist glömde sen alla rysslandsälskare på nätet. Jisses. Vilken tabbe. Varenda svensk som kollat in sociala medier senaste året har ju sett vilka Jimmie-fansen är, och vilket Putinvälde dem önskar sig.
Citera
2022-09-02, 16:28
Medlem
Utgår från att SD kommer förklara varför de har agerat för Rysslands räkning i Europaparlamentet.

Bra om det går få fram lista på vilka förslag och ledamöter det gäller lite snabbt så väljarna kan informeras.
Senast redigerad av kissfittan 2022-09-02 kl. 16:30.
Citera
Avstängd
Socialdemokraterna. Lätt.

SD försökte dessutom fälla regeringen mitt under natoförhandlingarna.

Ryssköpta SD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
1. Vi vet redan att det är bullshit
2. Jag har förtidsröstat SD
Rösta inte i förtid. De kommer fiffla med SD:s röster. Lägg din röst på valdagen!!! Den räknas!!!!
Citera
2022-09-02, 16:30
Avslutad
Dom har jävligt dålig självinsikt dessa sossesvin till ministrar. Som Ygeman med Transportstyrelse-läckorna i bagaget, med elmiljarden han gav bort och gav fördelar till ett privat företag i bagaget. Oerhört impopulära ministrar som Ygeman, Johansson, Strandhäll, Shekarabi, Ann Linde, Hultqvist osv som är totalt motbjudande personer och totalt har misslyckats som ministrar.

Det verkar smittsamt också, sjukdomen verkar finnas i media också. I form av aftonbladet som skriver en massa skit. Själva är man då utan problem och utan historik kan man tänka sig? Nej, då. Man hade stora problem när man anklagades för äckliga sms och liknande till praktikanter på tidningen som man skulle knulla hårt i analen och liknande.

Citat:
SD är ju en säkerhetsrisk

Två ministrar kallade i dag till presskonferens för att berätta att Sverigedemokraterna härbärgerar den ena Putinkramaren efter den andra och att partiet utgör en säkerhetsrisk.

Vad är nytt, skulle möjligen den oartige fråga.

Ett tänkbart svar är att försvarsminister Peter Hultqvists och migrationsministers Anders Ygemans 18 minuter långa utläggning var ett tuggande av rester hittade i slasken.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/4ojbGo/sd-ar-ju-en-sakerhetsrisk

Citat:
En kvinnlig journalist jobbade för ungefär tio år sedan på Aftonbladet. Det var hennes första jobb, hon var helt nyutbildad och ville som alla andra helst av allt få fast tjänst.

Nyhetsreportrarna jobbar i skift och brukligt på den här tiden var att gå ut efter skiftets slut, vid midnatt. Oftast besöker man krogen Kvarnen på Södermalm - så även den här kvällen.

– Vi var ganska många som var ute och Reportern var en av oss. I hans sjuka värld tyckte han väl att han försökte ragga på mig. Han började föreslå att vi skulle gå hem till honom och ta kokain och ha analsex. Jag sa “nej, aldrig i livet”.

Men Reportern fortsätter att envisas. Han ligger på, tjatar, säger sådant han är känd för att säga till folk. Därför blir ingen runt omkring direkt chockad, berättar den tidigare Aftonbladetvikarien.

– Till slut sa jag ifrån ordentligt. Jag sa “du är den sista på jorden jag skulle gå hem med - lägg av”. Folk skrattade till lite åt det där “den sista på jorden”. Då blev han arg.

Inför alla på krogen säger Reportern: “Vi kommer att gå hem ihop och jag kommer att sätta på dig i analen så jävla hårt”.

– Han säger det för att kränka mig, för att vara jävlig. Han säger det flera gånger, trots att flera andra ber honom lägga av. Han säger det på ett så sjukt förnedrande sätt att jag till slut börjar gråta. Jag börjar aldrig gråta! Men det blev för mycket, jag gick därifrån och var helt förstörd.

(FB) Den stora skvallertråden om Oisin Cantwell! (Sammanfogad /Mod)

https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/
Senast redigerad av Krimkoll 2022-09-02 kl. 16:32.
Citera
2022-09-02, 16:32
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
Socialdemokraterna. Lätt.

SD försökte dessutom fälla regeringen mitt under natoförhandlingarna.

Ryssköpta SD

Du blev övertygad att rösta på S efter presskonferensen?
Jag har bil som jag vill sälja, intresserad?
Citera
2022-09-02, 16:34
Medlem
solstrålars avatar
Youtube verkar inte gilla deras pressträff, hahaha, 150 upvotes och TVÅTUSEN downvotes

(FB) Youtubekanalen för (S) totalt massnedröstad efter Ygemans och Hultqvist SD-pressträff
Senast redigerad av solstrålar 2022-09-02 kl. 16:37.
Citera
2022-09-02, 16:36
Medlem
Finns det inte någon enda Sosse som har meddelat att de skämts över Ygemans och Hultqvist rekordpinsamma presskonferens?

Ett bottennapp att minnas många år framöver…
Citera
2022-09-02, 16:36
Medlem
Ja jösses. S är desperata. Självklart röstar man ju på SD.
Citera
2022-09-02, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du blev övertygad att rösta på S efter presskonferensen?
Jag har bil som jag vill sälja, intresserad?

Det är ju sen gammalt att SD har rysskopplingar.

Ett genomkorruptparti, precis som alla andra högerpopulistiska sieg heil partier i europa
Citera
2022-09-02, 16:38
Medlem
COV-NL63s avatar
Dagens Industri
Hultqvist missbrukar sitt ämbete
De uppgifter om kopplingar till Ryssland som försvarsministern lade fram saknade belägg, vilket också Jan Hallenberg, säkerhetspolitisk expert på Utrikespolitiska institutet, påpekade efter presskonferensen: ”Att de skulle vara allierade med ryssarna är väldigt allvarliga anklagelser som man måste ha tydliga bevis för.”

Försvarsministern varnade för att Sverigedemokraterna vid ett maktskifte kan få tjänstemannaposter i regeringskansliet eller ministerposter.

Socialdemokraterna har såvitt känt inte protesterat mot att Sverigedemokraterna sitter i Försvarsberedningen och i Utrikesnämnden, två av Sveriges mest känsliga politiska organ. SD sitter också i Säkerhetspolisens insynsråd. Om partiet skulle vara en sådan säkerhetsrisk, hur kommer det sig att detta har tillåtits? Det är fullt möjligt att stänga ute dem från Utrikesnämnden, som skedde med VPK under flera decennier. Detta vittnar om att regeringen i realiteten inte ser SD som ett hot mot Sveriges säkerhet.

Regeringsföreträdare har med jämna mellanrum varnat för att demokratin är i fara om det blir ett maktskifte i Sverige. Statsminister Stefan Löfven gjorde det exempelvis i SVT i fjol.

Att varna för landets säkerhetsläge om en sittande regering blir avsatt, att säga att oppositionen är en säkerhetsrisk, är maktfasoner som brukar finnas i länder som inte är demokratiska förebilder.

Vad händer nu med försvarsministerns auktoritet? Vad ska man tro nästa gång han talar om Sveriges säkerhetssituation? Kan man lita på att han värderar de verkliga hoten korrekt, exempelvis från ryskt håll?

Försvarsministern missbrukar sitt ämbete när han som ansvarig för den nationella säkerheten utmålar oppositionen som en säkerhetsrisk.

https://www.di.se/ledare/hultqvist-missbrukar-sitt-ambete/
Citera
2022-09-02, 16:39
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
Det är ju sen gammalt att SD har rysskopplingar.

Ett genomkorruptparti, precis som alla andra högerpopulistiska sieg heil partier i europa

Oj, usch! Du låter nästan desperat, så kan vi inte ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in