2022-09-02, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är till stor del väljare från S som gått till SD, både i antal och i andel. Det vet också S och det är därför de tar i från tårna när det gäller att brunsmeta SD.
Den taktiken har tidigare till viss del lyckats men nu tror jag att de flesta väljare förstår vilken nivå det här tramset ligger på..

Ja det pågår en väljarflykt från S behöver bara se på mina egna kretsar. Massavhopp från S till Sd eller V i några fall. Missnöjet med S är massivt. Med all rätt.

Själv har jag tappat all lust att rösta. För första gången i livet. Känns sorgligt på något sätt men tror inte längre att politiken har någon möjlighet att förändra.

Den där presskonferensen var bisarr. Tror inte alls det handlar om någon brunsmetning av Sd. Handlar om något strategiskt drag för att vinna några strategiska fördelar efter valet. Eller någon annan strategisk bullshit. Väljarföraktet är totalt. Inte bara från S.
Citera
2022-09-02, 13:22
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats41
På en rak fråga kunde inte Jimmie Åkesson svara på om han föredrog Putin eller Biden.

Om en dryg vecka kan han vara finansminister.
En man med spelberoende ska sköta Sveriges finanser.

Ibland överträffar verkligheten dikten.

Vad tycker du om att herrarna Hultqvist och Ygeman pekats ut som ansvariga för IT-skandalen hos Transportstyrelsen 2017? Bör de sköta säkerhetsfrågor tycker du?
Citera
2022-09-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Förtal

Förtal gäller väl personer och inte en organisation?
Citera
2022-09-02, 13:26
Medlem
Det här måste vara bland det mest patetiska jag har bevittnat i mitt alldeles för långa liv.
Citera
2022-09-02, 13:37
Medlem
Hultqvist och Ygeman gör som husse i vita huset och brunsmetar och och anger sin största opposition som säkerhetsrisk, träskallarna kan inte ens vara orginella. Bara två denna gång av så många idioter med makt och frågan är hur demokratin ska överleva om dom biter sig kvar.

Löjligt att använda Ryssland i detta syfte och har dom snart inte ett nytt Afganistan eller Irak att tillsammans med USA leka i och döda massor av oskyldiga människor ...
Citera
2022-09-02, 13:54
Medlem
solstrålars avatar
Vad hände med frågorna från journalisterna? De klippte bort dom helt från sin video:

https://www.youtube.com/watch?v=FFALZL0XV5w

Någon som har en länk till pressträffens frågor på slutet? Blev det obekvämt för S?
Citera
2022-09-02, 13:59
Medlem
DeValeras avatar
Måste vara en av de allra mest bisarraste presskonferenser. Två statsråd, en som tidigare blev avsatt och en som tidigare nästan blev avsatt för att de utgjort en fara för rikets säkerhet genom att hemlig information läckt förmodligen till Ryssland stor nu och anklagar den politiska oppositionen som mig veterligen inte har läckt någon säkerhetsklassad information till främmande makt. Lägg därtill att Ygeman är dömd i svensk domstol för olaga intrång på säkerhetsklassat objekt (Bromma flygplats).

Man har aldrig sett på maken. Detta för tankarna till en Orwellsk värld.
Citera
2022-09-02, 14:01
Medlem
S ska inte snacka massa skit, här lovar Ann Linde att ge pengar till Ryssland
Citera
2022-09-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Hotet - en kort pjäs i två akter
Eftersom du är så stolt över din egen text kan du väl skriva samma inlägg en gång till?
3-4 gånger verkar ju inte räcka.
Citera
2022-09-02, 14:03
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, Ygeman och Försvarsministern (glömt hans namn just nu) har tydligen blivit gravt senildement, varför kalla till presskonferens av den anledningen?

Ygeman har väl kastats ur regeringen en gång för att riksdagen inte hade förtroende för honom, hur fick riksdagen tillbaka förtroendet för honom? Varför inte göra om misstroendet när S valde att göra minister av honom igen?
Citera
2022-09-02, 14:04
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Hade Socialdemokraterna i egenskap av politisk motståndare gjort detta hade det var lite patetiskt och desperat, men att man faktiskt gör det i egenskap av regering är HELT sjukt och på snudd till maktmissbruk. Att använda sina ministerposter till sånt här är verkligen vansinnigt anmärkningsvärt och jag fattar inte hur fler inte kan reagera. Detta är inte vanlig oppositionsbildning, detta är propaganda.
S har hållit på med propaganda ett bra tag nu. Får de över 25 % i valet är det katastrof.
Citera
2022-09-02, 14:04
Medlem
Rimberts avatar
Dessa två klappträn Mygelman och frisedeln Hultqvist saknar all form av trovärdighet eller relevans, då de är två av de sämsta ministrarna i den sämsta regeringen någonsin och då saknas det ändå några dårar i form av miljöpartister i den nuvarande uppsättningen av ministerfånar.
Dessa två allmänt värdelösa tomtar skulle sannolikt aldrig ha en chans på den öppna arbetsmarknaden och skulle nog skickas vidare till Samhall av Arbetsförmedlingen.
Senast redigerad av Rimbert 2022-09-02 kl. 14:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in