2022-09-02, 15:37
Medlem
BePatients avatar
Jag räknade just på hur mycket jag drack igår, och kom fram till 3,6 L, möjligtvis 3,85. Jag var inte fysiskt aktiv och bastade inte eller nåt sånt, och att dricka så mycket är normalt för mig. Kan det vara friskt? Hur mycket dricker ni? (Alkoholskämt undanbedes )
Citera
2022-09-02, 15:45
Medlem
Bananboxens avatar
Vet ej, låter mycket men absolut ingen fara. En ölalkis drar säkert i sig 10 starköl varje dygn minst, dvs minst 5 liter öl dagligen.
Citera
2022-09-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Jag räknade just på hur mycket jag drack igår, och kom fram till 3,6 L, möjligtvis 3,85. Jag var inte fysiskt aktiv och bastade inte eller nåt sånt, och att dricka så mycket är normalt för mig. Kan det vara friskt? Hur mycket dricker ni? (Alkoholskämt undanbedes )

Vad drack du? Öl? Vad var styrkan på det du drack? Hur mycket väger du?
Citera
Avslutad
Citat:
Vad drack du?

Kroppen har inga problem att själv reglera om det blir för mycket. Farligt är det dock att dricka 10 liter vatten i en vattentävling på 10-15 minuter. Det är potentiellt dödligt.
Citera
Medlem
zjCztVys avatar
Jag kan hinka i mig 5 liter starköl på en kväll (7.2%), inga problem. Är dock en stor jävel på 130kg.
Citera
2022-09-02, 15:54
Medlem
BePatients avatar
Men herregud... Jag drack vatten. Jag sa ju "alkoholskämt undanbedes" och direkt får jag tre st. ölkommentarer. Ni kan inte hålla er borta från alkoholen alltså
Citera
2022-09-02, 15:56
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Detta är ju inga enorma mängder, speciellt om det inte var alkohol och det var på en varm dag, men det låter lite i överkant för vad som är hälsosamt.

Men vem fan orkar vara hälsosam hela tiden.
Citera
2022-09-02, 15:57
Medlem
Fummys avatar
Citat:

30 ml per kg i kroppsvikt är rekommenderat har jag hört.
Så du drack som om du vägde 120 kg.
Citera
2022-09-02, 16:06
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag dricker runt 4 liter dagligen. Min läkare tog prover för att se så att jag inte behöver mineraltillskott och låg perfekt på alla värden.

Däremot har jag diabetes. Det kan man bli väldigt törstig av. Om du är orolig är det enkelt att kolla hos läkare.
Citera
2022-09-02, 16:15
Medlem
zjCztVys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jag dricker runt 4 liter dagligen. Min läkare tog prover för att se så att jag inte behöver mineraltillskott och låg perfekt på alla värden.

Däremot har jag diabetes. Det kan man bli väldigt törstig av. Om du är orolig är det enkelt att kolla hos läkare.

Bara att smaka på urinet, ger en ganska bra hint om man har diabetes eller inte.
Citera
2022-09-02, 16:24
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Men herregud... Jag drack vatten. Jag sa ju "alkoholskämt undanbedes" och direkt får jag tre st. ölkommentarer. Ni kan inte hålla er borta från alkoholen alltså
Ingen har dragit alkoholskämt. Men de flesta som haft en fest vet att det inga problem dra i sig 5 liter öl på en kväll. Var ser du något skämt?
Citera
2022-09-02, 17:20
Medlem
Kickassfarsans avatar
3,6l är ingenting om man inte är ett barn, det drar jag en kall vinterdag soffliggandes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in