2022-09-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Lite kul om ygeman ska hålla detta. Han blev väl ett säkerhetshot med transportstyrelseskandalen?

Men nu skickas han fram igen? Förmodligen tror sossarna att folket har glömt det nu. Snacka om korruption

Precis Ygeman är den som ansvarade för att Serbiska militärer fick tillgång till transportstyrelsens register. Inklusive tillgång till listan på falska körkort som staten tillverkat åt personer som skall verka med falsk identitet (typ spioner).

Att de kommer undan med detta kan vi tacka (S)VT för. Seriös och objektiv media hade aldrig släppt igenom det utan frågor.
Citera
2022-09-02, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nu när chocken börjar släppa efter detta episka fiasko till presskonferens funderar jag, på allvar, över varför sossarna idkar sådant här självskadebeteende en vecka före valet? Vill de hjälpa SD för att på så vis öka SD-andelen av oppositionen för att göra kommande regeringsbildning svårare för M? Vill de hjälpa Moderaterna med kommande regeringsbildning genom att skrämma över SD-väljare dit? Tankarna snurrar. Sossarna har nu skämt ut sig själva men vad är syftet? Sossar gör antingen saker med ett syfte eller av ren och skär inkompetens. Mycket talar för att det denna gång är det är det sistnämnda. Obegripligt agerande.

De ville väl visa att luften gått ur dem som parti. Kan inte se det på något annat sätt än att "presskonferensen" i själva verket var ett sätt att ta farväl, efter åtta misslyckade år vid makten.
Citera
2022-09-02, 09:10
Medlem
Oavsett substansen i anklagelserna från S så tycker jag det är anmärkningsvärt att detta är något som Ygeman får framföra.

Jag menar, fattar inte S det ironiska i detta. Arkitekten av den största säkerhetsskandalen i Svensk historia, som fick en knäpp på fingrarna som straff, står och försöker mästra andra om säkerhet!?
Citera
2022-09-02, 09:10
Medlem
Soterns avatar
Jag vill se mer av komikerparet Ygeman och Hultqvist.
Citera
2022-09-02, 09:11
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Ja, frågan är om det är något extraordinärt som någon lyckats nysta upp eller samma gamla tugg om "rasistiskt parti med nazistiska rötter" eller hur det brukar låta.

Den uppenbara ironin i att Anders Ygeman ska berätta för oss om säkerhetshot får mig att tro att de har något nytt. Klockan 08.00 också, viktigt att hinna berätta innan någon annan hinner få nys och rapportera om det? Inte bästa sändningstid direkt.

Mitt tips är att de grävt upp något nytt skit som de bedömer vara sprängstoff med dryga veckan kvar till valet. Är det samma gamla vanliga kommer det bara uppfattas som obehagligt och auktoritärt att skrämma väljarna och peka ut oppositionen som ett säkerhetshot. Knappast något vi håller på med i en västerländsk demokrati.

Den som vaknar får se.
Fel av mig. Att sossarna väljer att göra såhär mot sig själva är helt obegripligt. Börjar luta mot att de faktiskt vill att SD ska bli näst störst för att fucka dynamiken i högerblocket. Men de måste väl fatta att de själva bara förlorar på detta?
Citera
2022-09-02, 09:12
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Var kan man se presskonferensen!?

Riks har lite eftersnack Morgongänget https://youtu.be/IbdFCUebxSE
Citera
Moderator
Diagorass avatar
Det finns inte ens en artikel om pressträffen på Aftonbladets hemsida. Det säger kanske något om ministrarnas bottennapp.
Citera
Medlem
cerns avatar
Så dom kommer ut helt utan källor och hänvisningar och bara "SD är farliga för rikets säkerhet" ?

Citera
2022-09-02, 09:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Det finns inte ens en artikel om pressträffen på Aftonbladets hemsida. Det säger kanske något om ministrarnas bottennapp.

Det har dock SVT.
Citera
2022-09-02, 09:14
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Var kan man se presskonferensen!?

https://youtu.be/FFALZL0XV5w
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag ser Socialdemokraterna som ett hot mot svensk säkerhet:

För liten och undermålig polis

Dålig militär

Energikris

Upplopp i förorter

Islam extrema imamer i moskeer
Tror vi får se en SD presskonferens på eftermiddagen . Sossarna är dom helt desperata nu 😄
Citera
Avslutad
S är rädda att göra ett katastrofval..därför ägnar de sig åt pajkastning. Men troligast är att pajen gör en bumerangloop och hamnar i det egna partifejset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in