2022-09-02, 03:06
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu väntar vi bara på att Mogge ska förklara valfusk den 12e
De enda personerna (eller botar) som svenskarna sett pusha valfusklögner har hitintills kommit från ditt läger. Och jag gissar att man tänker ta upp den saken med på presskonferensen.
Citera
2022-09-02, 03:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Är det här något slags skämt eller vad ska det föreställa?

Det var även min första tanke, är detta på riktigt..?
Måste vara nytt bottenrekord i gräslighet från S sida.
Citera
2022-09-02, 03:13
Medlem
Fontyls avatar
Det här agerandet från S framkallar ett rätt så stort obehag hos mig. Hur kan vi i Sverige tillåta att detta sker? Vad kommer de rättsliga konsekvenserna bli om S missbrukar sin regeringsställning till att påverka ett valresultat? Det är helt orimligt att S får kabla ut vilket budskap de känner för om SD helt oemotsagda. SD måste ju åtminstone få en chans att bemöta kritiken. Det här känns oerhört odemokratiskt.

Jag får känslan av att S har något riktigt illa att berätta för oss imorgon. Men det är återigen säkert bara min egna välvilja, mitt egna hopp om mänskligheten.. Min tro på att något sånt här smutsigt inte ska få ske. Om S inte har något riktigt riktigt allvarligt att presentera så hoppas jag verkligen att väljarna straffar S genom att få ner de under 20% i valet.
Citera
2022-09-02, 03:16
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinnunen
Lustigt att det är just ministrar kända för en av de främsta säkerhetspolitiska skandalerna som kör negativt kampanjande imorgon. Har de hittat de här speciella rummen på regeringskansliet ännu för att undvika att informstion hemlighålls från statsministern?

https://twitter.com/Martin_Kinnunen/status/1565445577076260868?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1565445577076260868%7Ctwgr% 5E5f885044e674672148d1f9679c19a6119bc69cd8%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fny heter%2Fsocialdemokraterna-kallar-till-presstraff-om-sd%2 F

Det måste vara en parodi.
Citera
2022-09-02, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det går ut i deras egen kommunistiska TV kanal, SVT ja, vad det verkar. Fullkomligt obegripligt men jag nämnde detta i en annan tråd att sossarna inte skyr några medel för fem öre när det gäller att sitta kvar vid makten till varje pris. Trot att dom ej kan styra och är helt värdelösa och korrupta så kommer dom kliva över lik så långt det är möjligt, så enkelt är det.

Förväntar mig sedan att SD ej enbart sitter passiva och låter detta ske utan att dom själva kontrar och kör detsamma smutskastning i kommunist TV televisionen. Egentligen är det fult att agera på samma sätt kan jag anse men här gäller inga regler längre eftersom S tänker agera och använda så smutsiga händer som möjligt för att klamra sig kvar vid makten.

Jag vill helst begripa vad det här handlar om innan jag drar för långtgående slutsatser.

Du förstår väl att det är en oerhörd skillnad mellan MC gäng mm och ett hot mot rikets säkerhet.

Om jag förstår saken rätt så menar alltså Sveriges regering att ett annat parti Sd är ett hot mot rikets säkerhet. Och information om detta ska sändas i Svt i form av en presskonferens.

Om ovanstående är korrekt så är det exceptionellt.

Det här är inte ett normalt kampanjande. Att partier drar upp skit är som det brukar under valkampanjer. Det här är något helt annat. Och man börjar verkligen undra vad det är....
Citera
2022-09-02, 03:17
Medlem
Gusselbys avatar
Känns lite skönt att ha bestämt sig för att flytta från det här galna (men ack så kära) skämtlandet så fort det går.

Vad har de nu hittat (på)? Vet inte om jag vågar kolla ens. Vårt stackars Svea rike.
Citera
2022-09-02, 03:18
Medlem
Ett bevis på att Socialdemokraterna har redan insett att de kommer förlora valet.

En skrämseltaktiks pressträff som inte borde godkännas inför ett kommande val, sossarna är
livsfarliga och är beredd att gå över lik tydligen / Usch och fy om denna pressträff
Citera
2022-09-02, 03:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Går S ut i rollen som regeringbärare eller i rollen som parti med den här informationen?

Varför sänds info om ett säkerhetspolitiskt hot mot Sverige i S:s egen youtube kanal? Eller har jag fel där. Exakt var sänds det här egentligen.

Precis. Varför inte en normal presskonferens? Det stinker om detta.

Nyligen ändrade ju socialdemokraterna SÄPO till att vara direkt underställd regeringen.
Citera
2022-09-02, 03:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Var någonstans hittar du uppgifter om det?
Det står ju att överallt, att det är youtubekanalen som sänder.

Därav frågeställningen om varför de i n t e går ut i SVT, om nu Sverigedemokraterna utgör ett hot mot rikets säkerhet.

My mistake, ber om ursäkt. Det står ingenting om att SVT kommer att köra det hela utan som sagts i tråden på sossarnas Youtube kanal endast. Jag tog det för sant som nån annan skrev sidan innan här i tråden.Men jag tar ej något för givet här utan det kan mycket väl hända att det kläms in nått reportage eller liknande under SVT Forum lite senare eller i SVT morgonstudion, skulle inte förvåna mig.
Citera
2022-09-02, 03:25
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Det där hafsverket till vitbok var kanske inte så smart att släppa. Innehållet i den gör onekligen till en snygg PowerPoint-presentation.
Citera
2022-09-02, 03:27
Medlem
LeCastles avatar
Detta börjar bli obehagligt.
Vad händer härnäst. Ska de fängsla sina meningsmotståndare?

Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Det där hafsverket till vitbok var kanske inte så smart att släppa. Innehållet i den gör onekligen till en snygg PowerPoint-presentation.

Tänk om alla partier gjorde det.
Då skulle sossarna ligga risigt till.
Citera
2022-09-02, 03:27
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Att förbjuda SD vore som att förbjuda svenska folket. Kommer inte hända.

Vänsterextremism har tappat greppet om svenskarna och nu ser vi deras sista dödsryckningar.

Sossarnas sista hopp blir importerade röster från MENA.

Visst är det så, och man inser ju paniken hos dom om du nu planerar att genomföra något sånt här..?
Dom famlar givetvis efter den nya generationen ”svenskars” röster, så jag ger mig fan på att orden ”nazism”, ”nazist”, ”rasist”, ”främlingsfientliga” kommer stå som spön i backen!
Det räcker ordet ”rasist” nämns så får dessa avarter panik.

Det kommer naturligtvis också tas upp att ”SD vill skicka hem er alla”, när S själv valfläskar på rätt bra med en snarlik åtstramning av invandringen (vilket garanterat inte kommer tas upp).

S var så säkra på att folk skulle rösta kvar dom, men sedan sista valet verkar ju faktiskt fler och fler ha utvecklat mer än två hjärnceller här i Sverige.
Dvs äntligen har folk fått upp ögonen och inser varthän landet barkar och kommer givetvis då också kommer rösta på just det parti som verkar kunna infria löftet om, eller åtminstone göra ett rejält försök till det, att vända skutan rätt (vilket dom även velat det senaste decenniet minst..).

Ju äldre man blir desto mer inser man vilket privilegie det var att få växa upp på 80/90-talet.
Då man som ung tjej bl.a kunde gå utomhus sena kvällar utan att som nu ha husnycklarna mellan knogarna och pepparspray i väskan.
Tanken på att bli våldtagen/gruppvåldtagen fanns liksom inte ens i huvudet då.

Kan genuint bli ledsen inombords när det är helt andra lagar och regler som idag styr samhället, inte är det dom svenska i alla fall.

Edit; har aldrig varit politiskt intresserad, men dom senaste årens förändring av landet jag växt upp i har gjort att jag helt kovänt.
Numer följer jag varenda debatt som hålls, försöker ta in så mycket information som möjligt om riksdag/regering osv och har börjat odla ett genuint intresse för detta rävspel.
Senast redigerad av MissDecibella 2022-09-02 kl. 03:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in