2022-09-01, 22:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Några soldater i Röda Armén ger upp vid västra fronten vid Kherson. Detta är verkligen yttersta fronten vid Pravdyne.

https://twitter.com/vik8867dn/status/1565439752098168835
Citera
2022-09-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Några soldater i Röda Armén ger upp vid västra fronten vid Kherson. Detta är verkligen yttersta fronten vid Pravdyne.

https://twitter.com/vik8867dn/status/1565439752098168835
Det är bara början, snart viftar alla (överlevande) ryska kackerlackor med vit flagg.
Citera
2022-09-01, 22:55
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Varför går det så dåligt för Ukraina när Putlers invasionsarmé sägs vara så värdelös?

Trots att Ukraina har 700k soldater (mot ryssens 200k), USA:s och EU:s fulla stöd av kapital och moderna vapensystem, full tillgång till USA:s och NATO:s signalspaning och underrättelser, haft åratal på sig att förbereda fortifikationer och försvarslinjer och fått sina förband tränade av NATO - ändå har ryssarna (med DPR och LPR) tagit och håller en yta motsvarande Österrike av f.d. Ukraina. Och det erövrade territoriet ökar, om än sakta.

Verkar som om Ukraina ruttnat inifrån efter statskupp, oligarkvälde, korruption, inbördeskrig, de högerextrema bataljonernas skräckvälde m.m.

En seriös fråga, jag undrar själv...

Jiddra på du. När det här är över så har Finland tillförts Karelen och Königsberg återbördats till Tyskland.
Citera
2022-09-01, 22:57
Medlem
Citat:
Varför går det så dåligt för Ukraina när Putlers invasionsarmé sägs vara så värdelös?

Trots att Ukraina har 700k soldater (mot ryssens 200k), USA:s och EU:s fulla stöd av kapital och moderna vapensystem, full tillgång till USA:s och NATO:s signalspaning och underrättelser, haft åratal på sig att förbereda fortifikationer och försvarslinjer och fått sina förband tränade av NATO - ändå har ryssarna (med DPR och LPR) tagit och håller en yta motsvarande Österrike av f.d. Ukraina. Och det erövrade territoriet ökar, om än sakta.

Verkar som om Ukraina ruttnat inifrån efter statskupp, oligarkvälde, korruption, inbördeskrig, de högerextrema bataljonernas skräckvälde m.m.

En seriös fråga, jag undrar själv...
Undra du vidare tills du har fått siffrorna rätt. Ett seriöst förslag.....
Citera
2022-09-01, 22:58
Medlem
Vad menar Peskov? Varför är det ett löjligt beslut när han själv i meningen innan bekräftar att det fungerar exakt som önskat?

Citat:
– Det här är dåligt för ryssar, för det kommer ta längre tid och bli svårare att få visum. Det här är ett annat löjligt beslut i en pågående serie av absurditeter.
Citera
2022-09-01, 22:59
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Så du accepterar att Ryssland för ett angreppskrig mot Ukraina i erövringssyfte?

Eftersom Ukraina inte utgjorde något hot mot Ryssland finns det inget som ens i närheten kan berättiga Rysslands folkrättsvidriga angrepp.

Och uppenbart har USA och NATO inget med detta att göra utan det är ett rent fascistbeteende från det fascistiska Ryssland

I princip alla krig sedan ww2 har haft inslag och påverkan från väst/öst konflikten. När både Putin och Usa försvarsminister uttalat detta kring Ukraina konflikten så är det väl inte mycket att diskutera. Sedan att Putin anföll är en del i konflikten ja och oroligt brutalt och vidrigt.
Citera
2022-09-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scissorhands
Det är bara början, snart viftar alla (överlevande) ryska kackerlackor med vit flagg.
De skall dock INTE förlåtas eller behandlas som annat än kackerlackor. Detta har varit dreas egen linje utav moral, så därför får vi hoppas att dessa avarter blir sakteliga utmärglade i en gulag skapad just för deras syfte
Citera
2022-09-01, 23:00
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jiddra på du. När det här är över så har Finland tillförts Karelen och Königsberg återbördats till Tyskland.

Jag hade förvisso inte förväntat mig annat än nonsenssvar, men svara gärna på frågan istället för att blaja.
Citera
2022-09-01, 23:01
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Kommer vi upp i 1000 döda ryzzorker på ett dygn snart?

Vi hoppas broder, vi hoppas! Jag hoppas inte UA låter för många orcher fly fritt över Dnepr. Bättre ta dem till fånga eller kämpa ned dem.
Citera
2022-09-01, 23:02
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Undra du vidare tills du har fått siffrorna rätt. Ett seriöst förslag.....

Ok, jag reviderar till 600k mot 200k, men min fråga kvarstår. Något seriöst svar förväntar jag mig inte från dig.
Citera
2022-09-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ok, jag reviderar till 600k mot 200k, men min fråga kvarstår. Något seriöst svar förväntar jag mig inte från dig.
Som sagt, revidera vidare så kanske du finner svar. Om inte annat så vänta på nästa idiot som tröskar havre i januari eller helt enkelt finn dina svar på telegram
Citera
2022-09-01, 23:05
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Detta ligger i hela folkets gener och inte bara i de i "toppen". Fega kräk som undflyr allt vad verklighet och egenansvar heter har de alltid varit.

Tror inte det faktiskt. Det finns ingen genetisk darwinism enligt min tro. Detta har skulpterats fram efter Ryssland slöt sig för omvärlden exakt efter 1917 . Revolutionsåret . Dessförinnan så var Rysslands elit och medelklass på den tiden tydliga frankofiler . Peter den store samt Katarina den stora, Tolstoj ...alla dom gjorde stora ansträngningar för att införa fransk etikett på på hovet och på underdåningar.
Sedan gick allt åt pipsvängen 1917. Vad vi har idag är 105 år av en befolkning som lärt sig att hålla käften , hata makten i smyg, och t.o.m försvarar den eftersom de vet att det ger minst eventuella konsekvenser för en själv och ens familj.

Läs gärna lite vittnesmål om hur det Östtyska Stasi jobbade . Det är alltså inte fel på generna, felet är att dropparna börjar urholka stenen, och man till slut ansluter sig till värderingar som egentligen är hårresande smått fascistiska. Det är vad gör oss människor till måltavlor för ondskefull propaganda - Ifall man inte ser upp !!!
Senast redigerad av Opaque 2022-09-01 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in