2022-09-01, 21:56
  #207937
Medlem
Sgt.Blands avatar
Fängelserna i Ryssland verkar nu vara tömda på frivilliga kandidater till att kriga i Ukraina så nu går man vidare och vill rekrytera hemlösa istället.

https://twitter.com/Flash43191300/status/1565427159660888064
Citera
2022-09-01, 21:58
  #207938
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Intressant att Bayraktars är uppe och snurrar igen. Enligt ryssen ska ju 350% av alla Bayraktars redan vara förstörda.

Läste något idag att 250% av alla HIMARS som har skickats till Ukraina skall vara satta ur spel också.

Det går bara att dra en slutsats av det hela. Ryssen och alla deras betalda följare ljuger alltid.

44 av Ukrainas 20 HIMARS är utslagna enligt Ryssland själva: https://twitter.com/Flash43191300/status/1565380182130794497?s=20&t=9DZcTTnHa3i9SjMyYC-5YQ

Ska aldrig glömma klippet de släppte på en missil som slog in andra våningen i en byggnad. Där de påstod att Ukraina hade gömt HIMARS. 🤣
Citera
2022-09-01, 21:59
  #207939
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Smart av Ryzzarna att skicka hemlösa till fronten som kanonmat;-)



Homeless residents of Russian St. Petersburg can be exposed to military recruitment for the Armed Forces of the Russian Federation.

This is reported by the local media Rotonda with reference to the organization “Noclezhka,” which cares for the homeless persons in the city.

Authorities of the Frunze district of St. Petersburg tried to distribute campaign leaflets through “Noclezhka”, calling for the homeless persons to join the army. This information was confirmed to journalists by the district administration.

Nån djävla nytta ska man ändå ha med folk tycker Putin!
Citera
2022-09-01, 21:59
  #207940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns en mängd anledningar men till slut handlar det om att Nato expanderar för långt. Och om man ser geografiskt så har Ryssland en jävligt svår gräns att försvara rent allmänt. Men just vid Ukraina så blir det en tratt rakt in i Ryssland. Nu har man täppt till den tratten och i princip gjort det omöjligt för Ukraina att bli medlem i Nato. Problemet är löst.

Några dillar om Finland och Sverige, men där finns inte alls samma möjlighet att rulla in i Ryssland. Det var Ukraina som skulle vara neutralt, vilket de vägrade gå med på.
Sedan , citat - "dillar om Finland där det inte finns samma möjlighet att rulla in i Ryssland".....Nämen verkligen? Missat världen eller helt enkelt blivit lite för fast i att studera balkan? Inte från Finland säger du? SIGH....ja du. Ta dig en liten trip till Petersburg till att börja med så kanske vi kan komma till sans gällande geografi här. Stackars sate till och vara så jävla dum att man sitter och hävdar andras ord om Ukraina och farorna som analkas Ryssland, utan att ens ha tittat på en karta. Vet du ens var Ukraina och Finland ligger utan att använda google maps?
Citera
2022-09-01, 22:03
  #207941
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Nån djävla nytta ska man ändå ha med folk tycker Putin!
Ända sidan som drar nytta av detta är den ukrainska när dessa individer hissar vit flagg, traskar över gränsen och överlämnar all utrustning vid första bästa tillfälle.
Citera
2022-09-01, 22:03
  #207942
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Fängelserna i Ryssland verkar nu vara tömda på frivilliga kandidater till att kriga i Ukraina så nu går man vidare och vill rekrytera hemlösa istället.

https://twitter.com/Flash43191300/status/1565427159660888064

Fint, när man trodde att botten var nådd hittar Putin nya genidrag. Ukraina behöver bara erbjuda sängplats och lite vodka för att få dem att ge upp...
Citera
2022-09-01, 22:08
  #207943
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns en mängd anledningar men till slut handlar det om att Nato expanderar för långt. Och om man ser geografiskt så har Ryssland en jävligt svår gräns att försvara rent allmänt. Men just vid Ukraina så blir det en tratt rakt in i Ryssland. Nu har man täppt till den tratten och i princip gjort det omöjligt för Ukraina att bli medlem i Nato. Problemet är löst.

Några dillar om Finland och Sverige, men där finns inte alls samma möjlighet att rulla in i Ryssland. Det var Ukraina som skulle vara neutralt, vilket de vägrade gå med på.
Det fanns i stort sett ingen nation i väst som sökte krig med Ryssland. Inte heller var det i närheten av att vara aktuellt att släppa in Ukraina i varesig EU eller NATO tills Ryssland valde att kränka en annan suverän stat på en nivå som inte setts i Europa sedan andra världskriget. Ryssland har alltså nu, genom sina oerhört korkade handlingar, lyckats få in Finland och Sverige i NATO och i stort sett samtliga EU-länder att börja rusta upp ett försvar som tidigare var närmast obefintligt. Bara den tyska militära satsningen kommer utgöra ett bra mycket större hot mot Ryssland än vad ett ukrainskt NATO medlemskap som alltså aldrig var aktuellt någonsin hade kunnat utgöra. Kort sagt så har man schabblat sig ordentligt i Kremlin. Man trodde man kunde köra över Ukraina på några dagar innan övriga världen hann reagera och nu har man kört fast i leran utan ljusa framtidsutsikter.
Citera
2022-09-01, 22:14
  #207944
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Fängelserna i Ryssland verkar nu vara tömda på frivilliga kandidater till att kriga i Ukraina så nu går man vidare och vill rekrytera hemlösa istället.

https://twitter.com/Flash43191300/status/1565427159660888064


Det är DÅ man vet att Svinstian i Kreml håller i precis alla tyglar i detta genomruttna samhälle där en handfull furstar med sin Kejsare har lagt beslag på rubbet. Domstolar,Kyrkan,Massmedia,hemlig polis och en Gestapo som kidnappar folk på gatan och fängslar dom för att de har pratat lite för fritt på gatorna.
Svinstian i Kreml vet att de är hatade och vågar inte att utlysa allmän mobilisering, då tar man hellre och rekryterar från samhällets skikt där ingen kan tänkas utlösa någon större protest. Vilka jävla svin ! Dom förtjänar en kula i pannan varneda en av dom
Citera
2022-09-01, 22:31
  #207945
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Fängelserna i Ryssland verkar nu vara tömda på frivilliga kandidater till att kriga i Ukraina så nu går man vidare och vill rekrytera hemlösaistället.

https://twitter.com/Flash43191300/status/1565427159660888064

Allt går enligt plan.......... Frågan är väl om någon invasion i världshistorien gått så här bra i lås? Någonsin?
Citera
2022-09-01, 22:38
  #207946
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nej det kanske finns några fängelser kvar att tömma trots allt. Det rapporteras nu att Yevhen Prigozhin, oks Putains kock, letar efter rånare och mördare i ett fängelse i Rostov region. Lite kul ändå för Prigoshin är ju själv yrkeskriminell och gammal fånge. Fångarna lovas amnesti efter sex månader men det blir dödsstraff om man försöker smita. Med den ukrainska befolkningen får man gör vadsomhelst dock.

https://twitter.com/Flash43191300/status/1565430677759266817
Citera
2022-09-01, 22:39
  #207947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det är DÅ man vet att Svinstian i Kreml håller i precis alla tyglar i detta genomruttna samhälle där en handfull furstar med sin Kejsare har lagt beslag på rubbet. Domstolar,Kyrkan,Massmedia,hemlig polis och en Gestapo som kidnappar folk på gatan och fängslar dom för att de har pratat lite för fritt på gatorna.
Svinstian i Kreml vet att de är hatade och vågar inte att utlysa allmän mobilisering, då tar man hellre och rekryterar från samhällets skikt där ingen kan tänkas utlösa någon större protest. Vilka jävla svin ! Dom förtjänar en kula i pannan varneda en av dom
Detta ligger i hela folkets gener och inte bara i de i "toppen". Fega kräk som undflyr allt vad verklighet och egenansvar heter har de alltid varit. Sedan att de har lärt sig att skylla på några få och dessutom fått världen att tro på detta är inget annat än ännu ett bevis på hur personligt fega och söndriga de är som folk. Men ja, FEGHETEN är deras mest framstående personlighet på stor skala. Detta visar de genom hur ukrainakonflikten har handhafts, men viktigt är att inte ännu en gång glömma hur skyldigt det ruttna folket i sig själv är ja. Offerkoftor som i århundraden suttit på hemmaplan och pissat på andra genom ett vodkaglas perspektiv. Det är INTE bara de styrandes fel denna gången! Mycket mycket viktigt att komma ihåg
Citera
2022-09-01, 22:40
  #207948
Medlem
Drozds avatar
Varför går det så dåligt för Ukraina när Putlers invasionsarmé sägs vara så värdelös?

Trots att Ukraina har 700k soldater (mot ryssens 200k), USA:s och EU:s fulla stöd av kapital och moderna vapensystem, full tillgång till USA:s och NATO:s signalspaning och underrättelser, haft åratal på sig att förbereda fortifikationer och försvarslinjer och fått sina förband tränade av NATO - ändå har ryssarna (med DPR och LPR) tagit och håller en yta motsvarande Österrike av f.d. Ukraina. Och det erövrade territoriet ökar, om än sakta.

Verkar som om Ukraina ruttnat inifrån efter statskupp, oligarkvälde, korruption, inbördeskrig, de högerextrema bataljonernas skräckvälde m.m.

En seriös fråga, jag undrar själv...
__________________
Senast redigerad av Drozd 2022-09-01 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in