Citat:
Ursprungligen postat av
Myrten
Drickandet är kroppens sätt att hantera giftet, hoppas bara att det inte blir bestående skador på njurar, lever eller hjärta. Att hon var loj är troligen pga att det gör ont, för det gör jävligt ont. Godismat, allt som är gott. Hoppas att du redan åkt in till veterinären om Smulan ej börjat äta igen.
Jag har varit med om flera katter som dött efter ormbett (inte mina, andras). Tycker generellt att de (katterna) hanterar de ungefär som hundar, men katter försöker att inte visa smärtan utan slutar äta istället. En förklaring jag kan tänka mig att man inte tänker på att katterna blir påverkade är att om de är utekatter (vilket de är om de blir ormbitna) så går de undan o gömmer sig istället för att komma hem. Antingen kommer de hem efter några dar, eller så är de borta permanent, o alla tror att katten blivit överkörd.
Nu är hon som valigt

Äter och det enorma drickandet har avtagit och hon börjar va ute igen. Givetvis hade jag en kattlåda som hon kunde kissa i under dom första 4 hektiska dagarna då hon ville va inne.
Ringde vet. igen idag och hon sa att hon har nog blivit biten förr men då bara gömt sig på ett trygt ställe . Hon sa även att en katt/hund/häst kan bygga upp nån form av imunskyd ! Är det möjligt ?
Mins att hon försvan i 2 veckor för 2 sommrar sen och en dryg vecka förra sommaren !? Hon är steriliserad.
Mins bara det jag såg . Ormen hugger 3,4 ggr , bara som att hon lekte med den bara för att sen avliva den.
Gjorde som du sa och köpte bara "dyr maten" då åt hon ! Och nu funkar det!!