2022-09-01, 20:23
Medlem
Tjena! Skulle behöva ha lite hjälp använder nu iptv via en box men skulle vilja använda det via en app I lg tv istället men får det inte att funka. Har testar smarters tv och smart iptv som flera har rekommenderat men inget fungerar i tvn. Men laddar jag hem apparna i mobilen så fungerar det. Vad gör jag för fel?
Citera
2022-09-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimbobo90
Tjena! Skulle behöva ha lite hjälp använder nu iptv via en box men skulle vilja använda det via en app I lg tv istället men får det inte att funka. Har testar smarters tv och smart iptv som flera har rekommenderat men inget fungerar i tvn. Men laddar jag hem apparna i mobilen så fungerar det. Vad gör jag för fel?

Jag hade nöjt mig med apparna i telefonen om det hade gått att casta till cc men det gör det icke..
Citera
2022-09-01, 20:41
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Jag hade nöjt mig med apparna i telefonen om det hade gått att casta till cc men det gör det icke..
Varför får du det inte att funka?
Hur ska man kunna svara på din fråga "Vad gör jag för fel?" När det enda du säger är att du testat vissa appar.
Ge oss mer info, vad får du för fel meddelande etc?
Citera
2022-09-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Hur ska man kunna svara på din fråga "Vad gör jag för fel?" När det enda du säger är att du testat vissa appar.
Smart iptv t.ex så står det på deras hemsida att uppladdningen lyckades men i appen på tvn står det bara loadiing hela tiden. Smarters tv så funkar det att logga in i telefonen men på tvn står det Autirzation failed fast jag använder samma URL och inloggning.. har även testat andra appar med liknande problem. Nordiq iptv funkade när jag connectade på deras hemsida men fick inte fram någon text på serierna eller filmerna och det va bara en test version så det funkar inte längre kan du rekommendera någon smidig app för lg tv?
Citera
2022-09-01, 21:08
Medlem
Citat:
Alla appar fungerar svinbra i telefonen men går som sagt inte casta till cc. Vet du någon app som det fungerar att casta med eller som fungerar bra och gratis i tvn så blir jag överlycklig
Citera
2022-09-01, 21:42
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Alla appar fungerar svinbra i telefonen men går som sagt inte casta till cc. Vet du någon app som det fungerar att casta med eller som fungerar bra och gratis i tvn så blir jag överlycklig
Har du följt din leverantörs instruktioner till punkt o pricka?

Jag använder Tivimate det funkar klockrent för mig på en Android TV box.

För LG vet jag inte vilka appar som finns är det Android baserat eller kör dom nått eget?

Ofta brukar ju leverantörerna ha en guide om hur du ska göra.

Om det bara står loading känns det som du gjort något fel.

Iallafall så uppger ju jag min MAC adress till min androidbox när jag beställer då funkar ju bara länken till den boxen om man inte "översätter" den och använder xtreamcodes.

I min Tivimate app så uppger jag M3U länken jag fått av leverantören, jag suddar ut där det står username & password och skriver in det i rutorna för username/password.

Skicka PM om du behöver hjälp jag är dålig på att förklara eller att förstå dig.
Citera
2022-09-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Körde först bara med appen Duplex direkt i TV:n och EPFG funkar ju där för det mesta.
Köpte sen en 605 box på Amazon och la in m3u-länken på den.
Misstänker dock man ska göra på annat sätt med inställningarna på boxen men min säljare verkar inte förstå min fråga.

Lite andra problem med boxen också som någon annan också hade här i tråden.
Den stoppar liksom upp rätt ofta i livekanalerna och kommer tillbaka snabbt men irriterande.
VOD brukar avbrytas mitt i filmen och laddas om från början igen.

Du ska skicka Mac adressen till din säljare så lägger han in den.
Du kör antagligen Android läget på din Tvip. Sämre än att köra med portal.
Kör du portal så kommer epg att funka automatiskt.
Citera
2022-09-01, 22:03
Medlem
Citat:
Vilken box kör du med?

Finns ingen anledning att köra med app i din LG istället.
Citera
2022-09-01, 22:07
Medlem
Citat:
Har du följt din leverantörs instruktioner till punkt o pricka?

Jag använder Tivimate det funkar klockrent för mig på en Android TV box.

För LG vet jag inte vilka appar som finns är det Android baserat eller kör dom nått eget?

Ofta brukar ju leverantörerna ha en guide om hur du ska göra.

Om det bara står loading känns det som du gjort något fel.

Iallafall så uppger ju jag min MAC adress till min androidbox när jag beställer då funkar ju bara länken till den boxen om man inte "översätter" den och använder xtreamcodes.

I min Tivimate app så uppger jag M3U länken jag fått av leverantören, jag suddar ut där det står username & password och skriver in det i rutorna för username/password.

Skicka PM om du behöver hjälp jag är dålig på att förklara eller att förstå dig.

Tivimates finns tyvärr ej i lg content store, inte heller extreme iptv. Jag förstår hur du menar och har testat detta men det funkar ej. Men t.ex smarters iptv så finna inte det alternativet utan bara username, password och URL. Men det funkar inte när jag skriver in exakt samma som i appen i telefonen där det funkar. Hel skumt. Söker man på iptv så finns bara 20st på min lg tv så är ganska begränsad. Har testat 5-6 olika men ingen funkar, väldigt tråkigt
Citera
2022-09-01, 22:52
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Tivimates finns tyvärr ej i lg content store, inte heller extreme iptv. Jag förstår hur du menar och har testat detta men det funkar ej. Men t.ex smarters iptv så finna inte det alternativet utan bara username, password och URL. Men det funkar inte när jag skriver in exakt samma som i appen i telefonen där det funkar. Hel skumt. Söker man på iptv så finns bara 20st på min lg tv så är ganska begränsad. Har testat 5-6 olika men ingen funkar, väldigt tråkigt
Men när du beställde ditt IPTV abonnemang, uppgav du inte en Mac adress då?
Citera
2022-09-02, 16:54
Medlem
Citat:
Men när du beställde ditt IPTV abonnemang, uppgav du inte en Mac adress då?

Nej köpte av en kompis kompis så fick en 4k box som fungerar hur bra som helst. Men har 2st tv hemma så hade gärna kunnat kolla på båda utan att behöva flytta boxen men säljaren har fixat så min Mac adress funkar. Fick nordic iptv att fungera i lg tvn men den appen va kass, funkade bara i 1 vecka och sen va man tvungen att betala... Sen gick det inte sätta på svensk undertext heller så känner inte för att betala för den :s letar efter en gratis app som funkar i tvn eller en app till telefonen som går att casta till cc. Vet ni någon?
Citera
2022-09-02, 17:56
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Nej köpte av en kompis kompis så fick en 4k box som fungerar hur bra som helst. Men har 2st tv hemma så hade gärna kunnat kolla på båda utan att behöva flytta boxen men säljaren har fixat så min Mac adress funkar. Fick nordic iptv att fungera i lg tvn men den appen va kass, funkade bara i 1 vecka och sen va man tvungen att betala... Sen gick det inte sätta på svensk undertext heller så känner inte för att betala för den :s letar efter en gratis app som funkar i tvn eller en app till telefonen som går att casta till cc. Vet ni någon?
Ok nej vet ingen gratis app jag tror jag betalade 45kr en engångsavgift för SmartIPTV appen och en hundring eller två för Tivimate jag menar - KOM IGEN - ska du kolla på Iptv som redan är snor billigt sett till vad man får tycker jag absolut man kan hosta upp några hundra så har man ju appjäveln livet ut! Låter märkligt att du inte har svensk undertext låter mer som att det är du som gör fel. Jag har i tivimate kanallistor och alla möjliga VOD på svenska. Alla med både svensk och utländsk text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in