2022-09-01, 21:13
  #207925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag håller med, det är mycket synd om de ukrainska soldaterna som dör helt i onödan. Då vi är inne på NATO och krigshets så har vi "The New Atlas" som tog upp en rapport från RAND Corporation.

Hur Washington, militärindustrin och tankesmedjor redan 2019 planerade och gjorde riskanalyser vad det gäller eskalering med Ryssland via Ukraina.

Brian från "The New Atlas"
https://youtu.be/uqVPM0KSUpo

Rapporten från 2019 och RAND Corporation
https://www.rand.org/pubs/research_reports/RR3063.html
Extending Russia - Competing from Advantageous Ground
https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR3000/RR3063/RAND_RR3063.pdf

Utgångspunkterna att Ryssland var svag var fel naturligtvis och Washington gick naturligtvis vidare med drägglande käftar trots riskerna och offrade Ukraina.


Det är lite lustigt att alla dessa ondskefulla tankesmedjor är så öppna med sin politik och önskan att dominera världen. Washington tycker väl att alla öppet ska bidra till deras sjuka politik. Ett folk offras för sådant här!

Det är väl sådant här tillsammans med att störta regeringar som kallas "internationell lag" signerad FN.
NEW ATLAS är med i denna videon. Han delar så gladeligen med sig utav sin expertis. En mycket kunnig kille................
https://www.youtube.com/watch?v=mz13lPUVBUI
Citera
2022-09-01, 21:14
  #207926
Medlem
Jag studerar som hastigast gårdagens ryska förluster och det är häpnadsväckande. 450 döda bögfascister, även om vi räknar ned siffran och gör en beräkning på skadade så får vi det till att minst 500 pedofiler varje dygn sätts ur spel.

Ryssland skickar förstärkningar men dessa fascister är inte bättre än dom som gått förlorade. Det finns inget annat än att avsluta kriget och dra sig hem till Ryssland. Det måste ske inom två månader. Övriga förluster är också stora, tanks 23 st, bepansrade fordon 33 st men ännu mer förvånande är att 24 artillerisystem slagits ut och dessutom raketartilleri två stycken.

OHÅLLBART!!!
Citera
2022-09-01, 21:21
  #207927
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag håller med om att Ukrainas armé fått träning av Nato sedan 2014, och de får nu tillgång till oändlig mängd Nato-utrustning, och de är väldigt många fler än vad Ryssland använder. Men hur förklarar du att Ryssland vinner?

Vinner ? Ryssland har gjort ett självmål av oväntade proportioner . Till att börja med får de storstryk vid fronten och sedan bränner de sin industri i aska och till råga på allt offrar de sin yngre generation till ingen nytta alls och Ryssland som redan hade en demografisk bomb att handskas med Knarkare alkoholism minskat barnafödande gästarbetare och muslimer

Om det är att vinna tror jag att de flesta faktiskt vill förlora . Men jag gratulerar dig till segern fetalt alkoholsyndrom tycks vara naturligt
Citera
2022-09-01, 21:25
  #207928
Medlem
Intressant att Bayraktars är uppe och snurrar igen. Enligt ryssen ska ju 350% av alla Bayraktars redan vara förstörda.

Läste något idag att 250% av alla HIMARS som har skickats till Ukraina skall vara satta ur spel också.

Det går bara att dra en slutsats av det hela. Ryssen och alla deras betalda följare ljuger alltid.
Citera
2022-09-01, 21:27
  #207929
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Intressant att Bayraktars är uppe och snurrar igen. Enligt ryssen ska ju 350% av alla Bayraktars redan vara förstörda.

Läste något idag att 250% av alla HIMARS som har skickats till Ukraina skall vara satta ur spel också.

Det går bara att dra en slutsats av det hela. Ryssen och alla deras betalda följare ljuger alltid.

Nu när Ukraina fått anti radar missiler så kan de använda sin bayraktars mer.

Ja, ryzzar ljuger alltid så man ska aldrig lyssna på dem.
Citera
2022-09-01, 21:28
  #207930
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns en anledning till varför alla blev så upprörda över att Trump vann över Clinton & Bush. Kriget skulle starta långt tidigare.

Putin hade därmed extra tid på sig att förbereda. Alla förstod vad som skulle komma.

Och nu tjänar man sina pengar, men Ryssland står i en starkare position än vad man ville.

Du är en bizarr ”människa” men kan du förklara varför fascisten Putin och ryssarna lät sig dras in i västkomplotten och angripa Ukraina? Jag får inte ihop det. Att ryssarna var glada när de fick Trumpen vald är ju förståeligt, en galen gubbe av samma skrot och korn som ryssen.
Citera
2022-09-01, 21:30
  #207931
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Har du huvudet uppkört i skethålan? Är du inte bättre källkritisk än att länka till en jävla *.jpg fil som vilken åsna som helst kan fejka? Det är fan inte undra på att världen är så jävla tragisk.
Kom igen nu, bättre kan du.

https://www.youtube.com/watch?v=k3_H7T5f_L0&t=186s&ab_channel=MilitarySumm ary

https://www.youtube.com/watch?v=6O9hT26PEco&t=5s&ab_channel=NewWorldEcon

https://www.youtube.com/watch?v=dAUFbt4DACQ&ab_channel=DefensePoliticsAsia
Citera
2022-09-01, 21:38
  #207932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns en mängd anledningar men till slut handlar det om att Nato expanderar för långt. Och om man ser geografiskt så har Ryssland en jävligt svår gräns att försvara rent allmänt. Men just vid Ukraina så blir det en tratt rakt in i Ryssland. Nu har man täppt till den tratten och i princip gjort det omöjligt för Ukraina att bli medlem i Nato. Problemet är löst.

Några dillar om Finland och Sverige, men där finns inte alls samma möjlighet att rulla in i Ryssland. Det var Ukraina som skulle vara neutralt, vilket de vägrade gå med på.
Men va sjutton dillar du om? Har du nån koll på landsgränser överhuvudtaget? Helst då länder som gränsar till Ryssland???
Börja studera världsatlas!
Citera
2022-09-01, 21:43
  #207933
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men hur förklarar du att Ryssland vinner?

Vinner vad ? Dom har inte vunnit någonting. Även om de skulle vinna så blir det ingen fred eftersom det finns många frivilliga som kommer att skära halsen av de olagliga ockupanterna så fort tillfället ges.
Det ser ut som om Grisarna har fått stora skälvan. Och det är bara början. Verkar inte som om svinstian i Kreml kommer särskilt långt med sina ursprungliga planer.
Det är bara att stämpla ut och dra sig tillbaka. Svinstian har ju ändå gjort sig omöjlig att få tillbaka inträdesbiljetten till den mänskliga rasen på ett bra tag. Lika bra att Grisarna förbereder sig på nya tider. Stormaktsdrömmarna tog slut och Putin kommer att dra ner Ryssland tillsammans med den galne fascisten, precis som Adolf H på sin tid
Citera
2022-09-01, 21:45
  #207934
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns en mängd anledningar men till slut handlar det om att Nato expanderar för långt. Och om man ser geografiskt så har Ryssland en jävligt svår gräns att försvara rent allmänt. Men just vid Ukraina så blir det en tratt rakt in i Ryssland. Nu har man täppt till den tratten och i princip gjort det omöjligt för Ukraina att bli medlem i Nato. Problemet är löst.

Några dillar om Finland och Sverige, men där finns inte alls samma möjlighet att rulla in i Ryssland. Det var Ukraina som skulle vara neutralt, vilket de vägrade gå med på.

Så du accepterar att Ryssland för ett angreppskrig mot Ukraina i erövringssyfte?

Eftersom Ukraina inte utgjorde något hot mot Ryssland finns det inget som ens i närheten kan berättiga Rysslands folkrättsvidriga angrepp.

Och uppenbart har USA och NATO inget med detta att göra utan det är ett rent fascistbeteende från det fascistiska Ryssland
Citera
2022-09-01, 21:47
  #207935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns en mängd anledningar men till slut handlar det om att Nato expanderar för långt. Och om man ser geografiskt så har Ryssland en jävligt svår gräns att försvara rent allmänt. Men just vid Ukraina så blir det en tratt rakt in i Ryssland. Nu har man täppt till den tratten och i princip gjort det omöjligt för Ukraina att bli medlem i Nato. Problemet är löst.

Några dillar om Finland och Sverige, men där finns inte alls samma möjlighet att rulla in i Ryssland. Det var Ukraina som skulle vara neutralt, vilket de vägrade gå med på.
"SKULLE vara neutralt"? Jo du, I NATO hade de ju fått precis den möjligheten , så var var problemet? Om det inte passade den stackars efterblivna ynkna staten Ryssland eller inte,är fullständigt ovidkommande. Vad Ryssland ställer för krav och önskemål på omvärlden är så komiskt att det slutar i INGET annat än att de råkar ha lite kärnvapen som de gladeligen hotar med. Utöver detta är det inget annat än ett stort stycke bevis på hur misslyckat ett land kan bli om de inte får hjälp av andra. De enda, ENDA framstegen Ryssland gjort de senaste 800 åren är endast pågrund utav utomstående hjälp. Ja, till och med deras rymdprogram baserades på desperata stölder utav andras kunnande och vetande. Ryssland ställa krav?? HAHAHAHAHAHA......jo du, som om att fästingar plötsligt skulle demonstrera och kräva oklippt gräs och obeskurna träd på vandringsstråk. Patetiskt och skrattretande verklighetsfrånvarande. Krävs en balubas eller förlorad proletär för sådana slutledningar
Citera
2022-09-01, 21:54
  #207936
Medlem
raskenss avatar
Fin träff på en grupp ryssar. Troligen 4 döda. Den som syns springa därifrån dog nog av inre blödningar efter nån timme:

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1565244570459324416?t=wXyd20L_--RlSJMbxQERDQ&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in