Jag känner mig inte alls besvärad, däremot märker jag ju att närapå ingen här känner igen sarkasm, eller ens hör hur de själva låter.
Då (nästan) alla dina inlägg handlar om USA:s krig mot Ryssland måste jag återigen påminna dig om att Ryssland startade ett anfallskrig mot Ukraina i februari.
USA har inte startat ett anfallskrig mot Ryssland, vad får dig att tro det?
I nästan varenda inlägg av dig antyder du att så är fallet.
Jag repeterar:
Ryssland startade ett anfallskrig mot Ukraina i slutet av februari 2022.
Vad har gått fel i din informationsinhämtning?
Jag känner mig inte alls besvärad, däremot märker jag ju att närapå ingen här känner igen sarkasm, eller ens hör hur de själva låter.
Sarkasm är inte i närheten utav det du försöker påvisa eller använda dig utav. Sarkasm vore om du till ex sade, idag trodde vi att 42 ryssar dog när de försökte korsa en bro som inte fanns, men tyvärr var det bara serber. Vi får ju nöja oss med vad vi får och som tur var var det ju åtminstone serber. Det är sarkasm det...om man som mig nu dessutom säger det till en serb. Försök nu inte urvattna gällande betydelse utav ord och betydelser, vilket just DU har sagt åt andra att inte göra de senaste dagarna gällande folkmord. När 42 soldater och 86.000 civila har dött på en och samma plats så är det inte sarkasm eller en fungerande specialoperation, utan just ett FOLKMORD
Det kan inte stämma!! Enligt våra alldeles egna mongolapor här i tråden så slaktas det Ukrainare för fullt varje dag, inte skulle väl då Ryska soldater ge upp..?
Det kan inte stämma!! Enligt våra alldeles egna mongolapor här i tråden så slaktas det Ukrainare för fullt varje dag, inte skulle väl då Ryska soldater ge upp..?
Ja, hela befolkningen multipelt blir ju slaktad utav ryssen varje dag. Hade det inte varit för att det är en sådant förbannat korkad lögn så kunde vi ju tro att ryssarna var inne och rotade i befolkningen i Guam nu. Så snabbt som de avancerar skulle de ju med lätthet befria till och med ryssar i micronesien nu. När tåget saknar räls och ligger strandat på banvallen så frågar man inte efter en ny kupe' och ber sina medresenärer att glömma resan som varit. Finns en risk att man blir ifrågasatt och till och med bjuden på ett kok stryk om så. Men om man är född i farstun och fostrad i lögnens tecken så är chansen stor ja....stryket är mer av ett faktum som sig bör
Tyvärr kommer den typen av information aldrig fram till dem som borde få den.
I det här fallet blir det dock en hel del fungerande utrustning som kommer ukrainarna till del.
Eventuellt kan RetardedToro föra informationen vidare?
Han har ju visat att han har kontakter i den politiska världen, i alla fall får man sedan många år det intrycket i andra trådar.
Alla verkar vara eniga om att Archer är på gång till Ukraina nu. Fasen vad otålig man blir. Hoppas dom får med sig 10000 excalibur samtidigt.
Vad tror ni morgondagens dödssiffror blir?
Jag tippar på 600stupade ryssar. Verkar vara totalslakt av ryssar nu. Helt otroligt Vi närmar oss 50000jubileum raskt.
Vad tror du kostnaden för 10 000 excalibur skulle vara, bortsett ifrån att dom med största sannolikhet inte finns? Kan det handla om i storleksordningen Femton-Tusen-Miljoner?
Tyvärr kommer den typen av information aldrig fram till dem som borde få den.
I det här fallet blir det dock en hel del fungerande utrustning som kommer ukrainarna till del.
Eventuellt kan RetardedToro föra informationen vidare?
Han har ju visat att han har kontakter i den politiska världen, i alla fall får man sedan många år det intrycket i andra trådar.
..................... Säg inte att Ukraina kan använda denna utrustningen till framtida DWG-filer nu???? Då är det ju bara printern som saknas och så kommer Ukraina vara den i särklass starkaste och bäst utrustade militärnationen någonsin. Tänk om de får tillgång till dessa oslagbara ryska vapensystem!!!! Nu är det dags att bli rädd på riktigt ja
Allt tyder på att det varit ännu en dag då stackars ukrainska soldater slaktats för girighet och Nato.
Hoppas att det tar slut snart.
Otroligt pinsamt för Nato att de avslöjas vara så impotenta. Ukraina får enorma resurser och har betydligt fler soldater. Och Ryssland behärskar i stort de områden de vill behärska, och slaktar Ukrainas material och soldater.
Vad ska ditt bak-och framvända verklighetsfrånvända lilla meditation ens betyda ??? Inte en enda siffra rätt
Du har redan gjort bort dig big time med dina monomana/autistiska repliker till mig och Mary, and I really couldn't care less what you understand i fråga om stilnivåer och retoriska grepp.
Well mate, all me did was to point out how fuckin' dumb you and miss Mary were. So using that as an excuse to avoid me is as the rest of yer clicks to avoid facts, question and responses. All you can do and actually do, is to click on the report button and run away. Do you actually think it's me who've made a fool outa meself here? Think you missed a few ingredients if so, and one of them is the on going conflict in Ukraine. As said before - get a fuckin' grip and don't ask for a new coupe when yer stranded already.
Today we have an inspection of the power plant, and the russians think the IAEA people are as dumb as them. Good luck mate, good luck
..................... Säg inte att Ukraina kan använda denna utrustningen till framtida DWG-filer nu???? Då är det ju bara printern som saknas och så kommer Ukraina vara den i särklass starkaste och bäst utrustade militärnationen någonsin. Tänk om de får tillgång till dessa oslagbara ryska vapensystem!!!! Nu är det dags att bli rädd på riktigt ja
Faktum är jag tror att det är det som håller på att hända.
Niburu har varit tyst så länge att jag tror att han inom kort kommer att presentera ett genombrott.
Kanske under handledning av Stortrollet? Han har ju på senare tid visat extra ordinära kunskaper i rysk jordbruksindustri.
Niburus 3D-printade skördetröskor? ”Rekordskörden” måste in i ladorna!
Vi må bäva!
Jag håller med, det är mycket synd om de ukrainska soldaterna som dör helt i onödan. Då vi är inne på NATO och krigshets så har vi "The New Atlas" som tog upp en rapport från RAND Corporation.
Hur Washington, militärindustrin och tankesmedjor redan 2019 planerade och gjorde riskanalyser vad det gäller eskalering med Ryssland via Ukraina.
Utgångspunkterna att Ryssland var svag var fel naturligtvis och Washington gick naturligtvis vidare med drägglande käftar trots riskerna och offrade Ukraina.
Extending Russia Summary of Findings (sida 274)
Measure
Economic:
-Hinder petroleum exports
-Reduce natural gas exports and hinder pipelines
-Impose sanctions
-Reduce Russian influence in Central Asia
-Enhance Russian brain drain
Geopolitical:
-Provide lethal aid to Ukraine
-Increase support to the Syrian rebels
-Promote regime change in Belarus
-Exploit tensions in the South Caucasus
-Reduce Russian influence in Central Asia
-Challenge Russian presence in Moldova
Ideological:
-Expose the corruption in the Russian electoral system
-Diminish the perception that the regime is pursuing the public interest
-Encourage protests and other nonviolent resistance
-Undermine Russia’s standing internationally
...
Measure 1: Provide Lethal Aid to Ukraine
The United States could also become more vocal in its support for NATO membership for Ukraine. Some U.S. policymakers—including Republican Senator and 2016 presidential candidate Marco Rubio backed this approach in the past and Ukrainian President Poroshenko recently promised to hold a referendum on the issue in the near future. While NATO’s requirement for unanimity makes it unlikely that Ukraine could gain membership in the foreseeable future, Washington’s pushing this possibility could boost Ukrainian resolve while leading Russia to redouble its efforts to forestall such a development.
...
Benefits:
Expanding U.S. assistance to Ukraine, including lethal military assistance, would likely increase the costs to Russia, in both blood and treasure, of holding the Donbass region. More Russian aid to the separatists and an additional Russian troop presence would likely be required, leading to larger expenditures, equipment losses, and Russian casualties. The latter could become quite controversial at home, as it did when the Soviets invaded Afghanistan.
...
Risks:
An increase in U.S. security assistance to Ukraine would likely lead to a commensurate increase in both Russian aid to the separatists and Russian military forces in Ukraine, thus sustaining the conflict at a somewhat higher level of intensity. Lieutenant General Ben Hodges, the former commanding general of U.S. Army Europe, argued against giving Javelin anti-tank missiles to Ukraine for precisely this reason. Alternatively, Russia might counter-escalate, committing more troops and pushing them deeper into Ukraine. Russia might even preempt U.S. action, escalating before any additional U.S. aid arrives. Such escalation might extend Russia; Eastern Ukraine is already a drain. Taking more of Ukraine might only increase the burden, albeit at the expense of the Ukrainian people. However, such a move might also come at a significant cost to Ukraine and to U.S. prestige and credibility. This could produce disproportionately large Ukrainian casualties, territorial losses, and refugee flows. It might even lead Ukraine into a disadvantageous peace.
...
Russian prestige has become an increasingly important part of the regime’s attempts to legitimize its rule, built on narratives that Russia is reasserting its rightful place as a great power in the world. It is worth noting that while Russian actions over the past several years, notably in Syria, have clearly established Russia as an increasingly assertive player in the world, popular opinion in most key countries toward Russia, Ideological and Informational Measures 169 and President Putin specifically, remains quite negative. 80 Russia lost its place in the (formerly) G-8 meetings after the invasion of Crimea; it has been the subject of multiple sets of sanctions by the United States and the EU; and it received widespread condemnation in Europe following the shooting down of Malaysian Airlines Flight MH17 in 2014. Nonetheless, Russia’s international standing could be weak- ened further. Russia could be excluded from additional international forums, such as the G-20; face wider sanctions and travel bans; and lose the right to host prestigious international events.
...
Det är lite lustigt att alla dessa ondskefulla tankesmedjor är så öppna med sin politik och önskan att dominera världen. Washington tycker väl att alla öppet ska bidra till deras sjuka politik. Ett folk offras för sådant här!
Det är väl sådant här tillsammans med att störta regeringar som kallas "internationell lag" signerad FN.
Att ukrainska soldater och framförallt civila dör, beror blott och enbart på att Ryssland angripit Ukraina och ukrainarna försvarar sig. Hur man kan låtsas att man inte förstår det är obegripligt. Ditt dravel om tankesmedjor etc har inget med saken att göra. Bara foliehattsnack av sadistiska ryssar och ryssvänner. Koncentrera dig på fakta din onda fan, Rysslands angreppskrig på Ukraina.