2022-09-01, 21:02
Medlem
Mikaelias avatar
Det är Aftonbladet som skriver att han bjuder in till att fira starten på andra världskriget.

Nu bjuder han inte in till att fira något utan för att minnas något som var hemskt. Det här var alltså en tjänsteman med polsk bakgrund som ville bjuda på fika.
Aftonbladets trovärdighet sjönk ytterligare vilket jag knappt trodde var möjligt.
Citera
2022-09-01, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vad har du fått det ifrån? Källa, tack.
Du skriver väldigt mycket om hur hårt de ska straffas, som uppmärksammar mailets innehåll och tar avstånd. Frågar dig "varför det ska accepteras" (!).

Det är ju fullkomligt självklart att detta ska uppmärksammas, för de allra flesta.

Hur vore det om Sverigedemokraterna sopade rent framför egen dörr - istället för att tycka synd om sig själva - i de mest frapperande, osannolika sammanhang.

Anfall är inte bästa försvar.
Anfall är en illa dold rädsla för att man har gjort fel.

Det enda som är på sin plats här är, att - fort som fan - göra avbön, be om ursäkt och hålla rent framför egen dörr i fortsättningen. Och då syftar jag inte på några andra än Sverigedemokraterna.

Om du kunnat läsa hade du redan sett det din trötta hatiska skithög.

Citat:
TT: Men medarbetaren trycker på att det är Nazitysklands anfall mot Polen som man ska uppmärksamma här?

– Den här medarbetaren är polack, han har själv haft familj som strukit med i det här kriget. Hans formuleringar lämnar en del att önska, men man kommer inte ifrån det faktum att syftet som han har är att hylla alla dem som stod emot Nazityskland.

Vid sidan av Cavalli-Björkman har även SD:s miljöpolitisk talesperson Martin Kinnunen reagerat starkt.

"Detta var alltså en tjänsteman med polsk bakgrund som ville fira polsk högtid. Denna dag högtidlighålls årligen i Polen. Galet att detta beskrivs som hyllning till nazisterna", skriver han på Twitter.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/
Citera
2022-09-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Han är ju själv polack och har familj som mördades i samband med detta. Är du dum eller vad är det för fel på dig med dina groteska åsikter? Dagens uppmärksammas i flera länder runt om i Europa idag, bland annat i Polen. Du kan enkelt kolla upp det själv.

Mailet talar för sig självt och kommer aldrig försvinna.
Citera
2022-09-01, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Om det vore så, då är han en så totalt omdömeslös och dålig kommunikatör att han hör hemma i SD.

Har du läst mailet? Han skriver han vill "Fira", ordagrant? och det han vill "Fira", är (hans egna ord här nu) morgonen då tyska slagskepp öppnade eld mot polen, att tyska trupper anföll det polska posthuset, och tyska flygvapnet "terrorbombade" intilliggande städer, och att största konflikten i mänsklighetens historia inleddes m.m.

Så du kan inte förvänta dig att bli trodd, genom att säga 'han ville bara ha en minnesfika'. Ville han bara nåt sånt, men skrev ovanstående, då är man så fullständigt off reality som kommunikatör, och förstår mänsklig kommunikation så dåligt, att man lätt passerar kriterierna för en rad utvecklingsstörningar eller personlighetsstörningar.

Ursäktar man sig med sånt, så låter det likt klassiska SD-bortförklaringar, typ när en SD-rikdagsledamot gör grisljud/grymtningar mot mörkhyade invandrare, och förklarar det med att han var ledsen, och grät därför "hulkande", och det var det som lät som grymtningar
Fast ni SD-hatare har ju redan bestämt er för vart ni står? Du saknar alltså förmågan att kunna analysera händelsen utan att blanda in ditt patetiska SD-hat?
Citera
2022-09-01, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Tråden skapades kl 16.14 och klockan 18.38 publiceras Expressen en förklaring från SD. Det är inte den snabbaste reaktionen direkt. Det här är bedrövligt. Jag förstår att du Krimkoll som partitrogen vill försvara partiet men hur kan en sådan här klantighet försvaras? Jag anser mig ha en god läsförståelse och tolkade mannens läckta mail som att han ville fira 2ww inledning. Ja då var han sossarnas nyttiga idiot i dag i alla fall. Undrar hur detta kommer påverka valsiffrorna?

Du är alltså okunnig om att man uppmärksammar dagen runt om i Europa idag, bland annat i Polen.

Du tar saker för givet utan att veta, bra då vet vi det. Ja, valpåverkan funkar så och är antidemokratiskt och vidrigt, det ser du själv idag.
Citera
2022-09-01, 21:05
Medlem
ChrisOhoys avatar
Korkat skrivet av honom men än mer korkat läst av media då ingen nazist skulle använda ord som ”nazityskland” och ”terrorbombning” i kontexten att fira Tysklands anfall.
Citera
Avslutad
Citat:
Om det vore så, då är han en så totalt omdömeslös och dålig kommunikatör att han hör hemma i SD.

Har du läst mailet? Han skriver han vill "Fira", ordagrant? och det han vill "Fira", är (hans egna ord här nu) morgonen då tyska slagskepp öppnade eld mot polen, att tyska trupper anföll det polska posthuset, och tyska flygvapnet "terrorbombade" intillliggande städer, och att största konflikten i mänsklighetens historia inleddes m.m.

Så du kan inte förvänta dig att bli trodd, genom att säga 'han ville bara ha en minnesfika'. Ville han bara nåt sånt, och skrev ovanstående, då är man så dålig kommunikatör, och förstår mänsklig kommunikation så dåligt att man lätt passerar kriterierna för en rad utvecklingsstörningar eller personlighetsstörningar.

Ursäktar man sig med sånt, så låter det likt klassiska SD-bortförklaringar, typ när en SD-rikdagsledamot gör grisljud/grymtningar mot mörkhyade invandrare, och förklarar det med att han var ledsen, och grät därför "hulkande", och det var det som lät som grymtningar
Du gör dig dummare än nödvändigt. Det är ta mig fan pinsamt att en sån som du är villig att framställa dig som ytterst begåvningsklen för att försöka få en desperat poäng mot SD. Skäms du inte? Om jag inte visste bättre skulle jag tro att du är efterbliven på riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Fast ni SD-hatare har ju redan bestämt er för vart ni står? Du saknar alltså förmågan att kunna analysera händelsen utan att blanda in ditt patetiska SD-hat?
Öm punkt eller? Varför inte förklara vad jag går fel i min analys istället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homer.Jewston
De har agenda därför och de är regimlojala till sossarna. Översatt länk nedan från officiella polska regeringssidan. Finns inget att ifrågasätta. Det är kristallklart.

https://www-gov-pl.translate.goog/web/edukacja-i-nauka/obchody-wybuchu-ii-wojny-swiatowej-na-westerplatte--uroczystosc-z-udzialem-szefa-mein?_x_tr_sl=pl&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp

Sorgligt att man är så intoleranta mot polsk kultur i Sverige. Polacker som faktiskt bidrar, till skillnad från mediernas hucklegullesvin.

Om det visar sig vara ett dåligt skämt tar jag givetvis tillbaka det jag skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Tråden skapades kl 16.14 och klockan 18.38 publiceras Expressen en förklaring från SD. Det är inte den snabbaste reaktionen direkt. Det här är bedrövligt. Jag förstår att du Krimkoll som partitrogen vill försvara partiet men hur kan en sådan här klantighet försvaras? Jag anser mig ha en god läsförståelse och tolkade mannens läckta mail som att han ville fira 2ww inledning. Ja då var han sossarnas nyttiga idiot i dag i alla fall. Undrar hur detta kommer påverka valsiffrorna?

Du kan ju bara ersätta ordet "fira" sist i mejlet med "åminnas" så får mejlet helt annan innebörd.
I Sverige har vi ju inga åminnelsehögtider direkt, vi har knappt ord för det. Hade vi haft ett ord som "remeberamce" så hade han kunnat använda det.

Varför det tog två timmar? Kanske ville de kolla upp vad som låg bakom? Vem som skrivit och varför?
Citera
Avslutad
Citat:

Har du läst mailet? Han skriver han vill "Fira", ordagrant? och det han vill "Fira", är (hans egna ord här nu) morgonen då tyska slagskepp öppnade eld mot polen, att tyska trupper anföll det polska posthuset, och tyska flygvapnet "terrorbombade" intilliggande städer, och att största konflikten i mänsklighetens historia inleddes m.m.

Så du kan inte förvänta dig att bli trodd, genom att säga 'han ville bara ha en minnesfika'. Ville han bara nåt sånt, men skrev ovanstående, då är man så fullständigt off reality som kommunikatör, och förstår mänsklig kommunikation så dåligt, att man lätt passerar kriterierna för en rad utvecklingsstörningar eller personlighetsstörningar.

Ursäktar man sig med sånt, så låter det likt klassiska SD-bortförklaringar, typ när en SD-rikdagsledamot gör grisljud/grymtningar mot mörkhyade invandrare, och förklarar det med att han var ledsen, och grät med "hulkningar", och det var det som lät som grymtningar Nåt som självklart ingen annan på plats eller dom berörda invandrarna kände igen alls. Skulle man inte se skillnad på en gråtande man som hulkar sig, och en som gör grisljud mot en? "Mja, det var ju mörkt ute" svarade SD-riksdagsmannen

Du vill att det ska vara som du påstår, det är ditt problem dina hatiska lögnhals.

Citat:
TT: Men medarbetaren trycker på att det är Nazitysklands anfall mot Polen som man ska uppmärksamma här?

– Den här medarbetaren är polack, han har själv haft familj som strukit med i det här kriget. Hans formuleringar lämnar en del att önska, men man kommer inte ifrån det faktum att syftet som han har är att hylla alla dem som stod emot Nazityskland.

Vid sidan av Cavalli-Björkman har även SD:s miljöpolitisk talesperson Martin Kinnunen reagerat starkt.

"Detta var alltså en tjänsteman med polsk bakgrund som ville fira polsk högtid. Denna dag högtidlighålls årligen i Polen. Galet att detta beskrivs som hyllning till nazisterna", skriver han på Twitter.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/
Citera
2022-09-01, 21:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Anknytande tråd infogad.

Strix/Mod
Citera
2022-09-01, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Mailet talar för sig självt och kommer aldrig försvinna.

Du är en korkad hatisk idiot som inte ens kan ta till dig verkligheten när den presenteras framför ögonen på dig. Samma sak som han ville göra görs i flera länder i Europa just detta datum varje år, bland annat i Polen. Men du kommer fortsätta ljuga för du är ju en hatisk lögnhals som står där även om du är överbevisad som den lögnare du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in