2022-09-01, 20:35
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vad tror du kostnaden för 10 000 excalibur skulle vara, bortsett ifrån att dom med största sannolikhet inte finns? Kan det handla om i storleksordningen Femton-Tusen-Miljoner?

Runt 400000kr har jag snappat upp priset är på en excalibur. Det lär nog bli rejäl mängdrabatt om man köper 10000. Men klart det landar nog på 2-3 miljarder ändå. Men billig investering. Inte mer än kaffepengar i det stora hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag håller med, det är mycket synd om de ukrainska soldaterna som dör helt i onödan. Då vi är inne på NATO och krigshets så har vi "The New Atlas" som tog upp en rapport från RAND Corporation.

Hur Washington, militärindustrin och tankesmedjor redan 2019 planerade och gjorde riskanalyser vad det gäller eskalering med Ryssland via Ukraina.

Brian från "The New Atlas"
https://youtu.be/uqVPM0KSUpo

Rapporten från 2019 och RAND Corporation
https://www.rand.org/pubs/research_reports/RR3063.html
Extending Russia - Competing from Advantageous Ground
https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR3000/RR3063/RAND_RR3063.pdf

Utgångspunkterna att Ryssland var svag var fel naturligtvis och Washington gick naturligtvis vidare med drägglande käftar trots riskerna och offrade Ukraina.

Det är lite lustigt att alla dessa ondskefulla tankesmedjor är så öppna med sin politik och önskan att dominera världen. Washington tycker väl att alla öppet ska bidra till deras sjuka politik. Ett folk offras för sådant här!

Det är väl sådant här tillsammans med att störta regeringar som kallas "internationell lag" signerad FN.
Av vilket anledning tycker du att de ryska tankesmedjornas påhejande av anfallskriget mot Ukraina är OK?
Eller att den ryska statstelevisionen tycker att Ukrainas befolkning ska utrotas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Faktum är jag tror att det är det som håller på att hända.
Niburu har varit tyst så länge att jag tror att han inom kort kommer att presentera ett genombrott.

Kanske under handledning av Stortrollet? Han har ju på senare tid visat extra ordinära kunskaper i rysk jordbruksindustri.

Niburus 3D-printade skördetröskor? ”Rekordskörden” måste in i ladorna!
Vi må bäva!
Skrämmande tider är analkande: Putin blir avsatt, Niburu tar vid, och Shoigu blir ersatt av LERetardo som förste strateg. För att hålla utrikespolitiken fungerande så sluter snabbt HepatitSlappedCat tillsammans med den ödmjuka krim-bo'n Mary upp. Duman är som gjord för en totalitärt undvikande stat i beslutsamhet om att offra allt för att undvika homosexuella och nazister. Man kan ju undra varför denna kvartett inte ännu blivit tillfrågad för en snabb lösning på Ukrainakonflikten??? Det hade ju varit löst med en kastad handduk redan i mars om så! Jag tror, om jag får spekulera utan att låta för självsäker - På söndag kommer Zelensky ge sin trasa till Putins nya gäng och ta sitt liv med de sista orden - tack för boken du lånade mig Leretardo.....Hemmingway har förändrat min död! Viva la Cub....aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Jag är helt säker på detta!!!! Ifrågasätt mig ej för då måste jag komma upp med nya ursäkter om hur lite jag vet om differentialdrift på tisdag.
Citera
2022-09-01, 20:37
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag känner mig inte alls besvärad, däremot märker jag ju att närapå ingen här känner igen sarkasm, eller ens hör hur de själva låter.

Sa han som har en speciell lista för "speciella kretiner" Du verkar vara en rätt rolig liten kretin själv. Eller snöflinga, kanske var ett bättre ord ?
Kanske bra att du får sitta på läktaren och ser på när ditt favoritlag alla dagar får rejält spö...fast Russofascisterna skyller det mesta av UA:s framgångar på turliga volleylobbar på mål. När ska vännerna till plundarbaronerna i Kreml erkänna att saker och ting går lite halvtaskigt . För att inte säga urdåligt
Citera
2022-09-01, 20:46
Medlem
Hoppsan
https://www.bbc.com/news/world-europe-62750584

Hur många ryssar finns det kvar egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Skrämmande tider är analkande: Putin blir avsatt, Niburu tar vid, och Shoigu blir ersatt av LERetardo som förste strateg. För att hålla utrikespolitiken fungerande så sluter snabbt HepatitSlappedCat tillsammans med den ödmjuka krim-bo'n Mary upp. Duman är som gjord för en totalitärt undvikande stat i beslutsamhet om att offra allt för att undvika homosexuella och nazister. Man kan ju undra varför denna kvartett inte ännu blivit tillfrågad för en snabb lösning på Ukrainakonflikten??? Det hade ju varit löst med en kastad handduk redan i mars om så! Jag tror, om jag får spekulera utan att låta för självsäker - På söndag kommer Zelensky ge sin trasa till Putins nya gäng och ta sitt liv med de sista orden - tack för boken du lånade mig Leretardo.....Hemmingway har förändrat min död! Viva la Cub....aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Jag är helt säker på detta!!!! Ifrågasätt mig ej för då måste jag komma upp med nya ursäkter om hur lite jag vet om differentialdrift på tisdag.
Att Hepatitkatten, RetardedToro, humandead och Mary unisont kastar handsken i Putins ansiktet och utmanar?
Av inläggen att döma föredrar jag Putin…
Citera
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek

Glöm för bövelen inte Brille! Med sitt höga iq och sitt sjukt duktiga argumenterande så passar han som TV host på propagandakanalen.
Citera
2022-09-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Faktum är jag tror att det är det som håller på att hända.
Niburu har varit tyst så länge att jag tror att han inom kort kommer att presentera ett genombrott.

Kanske under handledning av Stortrollet? Han har ju på senare tid visat extra ordinära kunskaper i rysk jordbruksindustri.

Niburus 3D-printade skördetröskor? ”Rekordskörden” måste in i ladorna!
Vi må bäva!
Jag ville inte gå OT, så jag lät bli Claas och Leotardos senaste samarbete. men att rekordskörden blir något i hästväg(pun intented) vet vi ju ja. Jag har ingen som helst anledning att ifrågasätta hans expertis inom området. Ryssland kommer segra över allt och alla med hjälp utav rekorderliga skördar. Detta vet vi nu. Hoppas de inte börjar använda vetekuddar som ammunition mot civilbefolkningen i Ukraina. Då finns det risk för än bättre träffbild än hittills.
Citera
2022-09-01, 20:47
Medlem
ForumApaches avatar
Kommer vi upp i 1000 döda ryzzorker på ett dygn snart?
Citera
2022-09-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Trots det som händer är Ryssland och Ukrainare blodsbröder och Ukraina har fortsatt bäst relationer med Ryssland.

Jag känner många Ukrainare och majoriteten har inget agg mot Ryssland för man vet att den ryska armen är där bara för att hjälpa, inte för att erövra land.

Många vill ha fred och kapitulera men det är en marionettregering i Kiev som styrs av väst som gör allt för att öka våldsamheterna.

Ryssland vill allas väl, även Ukrainas och tro mig Ryssland hade slagits till sista man för att försvara Ukrainas självständighet ty dem är brödrafolk.

Hoppas den Ukrainska militären revolterar och kapitulerar så vi kan diskutera ett bra avtal för båda parter. Ryssland skulle aldrig utnyttja en kapitulation till deras fördel.

Du känner inga ukrainare dumfan. Jag kan gå ner i källaren om jag behöver prata med en.
Citera
2022-09-01, 20:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Har du en dålig dag? Har dina uppdragsgivare dragit ner mängden borsjtj du får i ersättning.

Man kan lätt lista ut hur det gått egentligen när ni troll trummar på med mer extrema påhitt utan någon som helst källa.

För källan ”Kreml” vet ni ju att vi inte riktigt köper pga de fantastiska lögner som strömmar ut dygnet runt från just denna pedofilins och våldtäkternas högborg.
Rysk internet propaganda består utav stora botnät som ägnar sig åt att skriva inlägg vilket även innebär att ryssarna som ägnar sig åt detta tjänar ganska bra med pengar. Har för mig att britterna publicerade en läckt lönelista från 'Internet Research Agency' i St Petersburg där lönerna låg på gränsen till 1000£ i veckan. Det är kineserna som tjänar svältlöner men då utnyttjar dom betydligt mindre komplexa system för att få ut sin propaganda på internet än vad ryssarna gör.
Citera
2022-09-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Vad ska ditt bak-och framvända verklighetsfrånvända lilla meditation ens betyda ??? Inte en enda siffra rätt
Ukrainska soldater som anfaller över en slätt mot ryskt artilleri. Vad är din bedömning av förlusterna?

Naturligtvis vansinne, som inte drivs av logik eller ens en tro på framgång, även om Ukraina har oändligt många fler soldater tillgängliga. De offras för pengar och makt.

Ryssland har en väldigt begränsad insatsstyrka där nästan alla som är vid fronten arbetar under kontrakt och är proffs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in