2022-09-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Absolut. Ju mer man gräver desto mer inser man hur oseriösa Helan och Halvan är.

Inte så att jag försvarar labila gubbar som letar lammkött. Men pedofiler är dom defacto inte.

Dom har funktionsnedsättningar, exponera dom på en sunkig webbplats hjälper nog inte alls.

Som många andra har påpekat är agerandet från Dumpen märkligt. Dom gläds och beter sig på sandlådenivå.
Jag säger inte mot dig... Det är kontroversiellt helt klart. Dock måste det anses fullt lagligt eftersom ingen sv våra myndigheter agerar. Ej heller någon av gäddorna.
Så de får tuffa på så länge de kan.
Citera
2022-09-01, 19:46
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Hur har det gått för hotellgäddan Jakob, den numera f.d. ungdomsledaren? Snart två veckor in, det måste ha börjat landa i honom nu att det här faktiskt var på riktigt och hela hans karriär är som borta med vinden. Bara tänka sig, han kanske hade kunnat bli något stort om han inte saboterade så kapitalt för sig själv.

Reporter: Sveriges magnifike förbundskapten för det svenska fotbollslandslaget, Jakob Franzén, hur känns det nu när ni lyckats ta guld äntligen i VM 2050, dessutom inför hemmapublik i Göteborg?

Jakob: Det känns fantastiskt! Helt jävla underbart alltså! Jag finner knappt ord! Enda sedan jag började med att träna unga, härliga killar i ungdomsidrotten på början av 20-talet så var alltid drömmen att en dag få träna landslaget. Laget har varit med mig hela vägen, de har trott på mig, och jag på dom. Jag kan knappt tro det är sant. Guuuuuuuuuuuuuuuuuuld!!! Jaaaaaa!!!

Reporter: Enda sedan ni tog er till final dagarna innan så har du hjälteförklarats hos svenska folket som "Guldkaptenen" och skrivit in dig i historieböckerna som kanske den bästa. Hur känns det Jakob?

Jakob: Helt jävla fantastiskt!

Reporter: Vad ska du göra nu efter du vunnit allt?

Jakob: Det kommer ta ett tag att smälta. Jag känner mig väldigt nöjd med vad jag lyckats åstadkomma med min karriär så här långt. Jag vill tacka alla som trott på mig hela vägen, och jag vill tacka för alla fina, helt underbara killar jag fått träna genom åren, ni är fantastiska på alla sätt och vis, ni som vet ni vet. Ni anar inte vad detta betytt för mig.

Reporter: Du har varit fortsatt engagerad i ungdomsfotbollen, trots att du idag också tränar landslaget. Är det något du kommer fortsätta med framgent?

Jakob: Ja, verkligen! Ungdomar är vad mitt hjärta brinner för. Att få se dem utvecklas, växa och ta emot allt det jag vill ge dem av mig själv och mina erfarenheter. Det betyder mycket och gör mig tillfredsställd, och att jag kan få möjlighet att träna kanske några av morgondagens guldhjältar.

Reporter: Guldkaptenen, Jakob Franzén, tack för intervjun!

MEN! Så där en Augustidag, 2022, så fick alla veta vem Jakob Franzén egentligen var. Det blev inga guld, istället blev det Samhall. Snipp snapp snut, så var sagan slut.

Tack för dagens historia! Sådana här borde tråden få flera av.

Jakob. Läs o njut
Citera
2022-09-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nu skrev jag inte det för att vara uppkäftig, men men.
Enl dumpen själva bedriver de inte ekonomisk verksamhet, så då har du rätt. Frågan är om SKV kommer att dela den uppfattningen. Det får framtiden visa.

Det kommer att krävas ordning och reda på dokumenten för att Dumpen ska klara detta och jag tror inte att struktur är deras starka sida. Hoppas dom får hjälp av någon mer ordningsam person med detta annars ligger dom dåligt till.
Citera
2022-09-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Hur har det gått för hotellgäddan Jakob, den numera f.d. ungdomsledaren? Snart två veckor in, det måste ha börjat landa i honom nu att det här faktiskt var på riktigt och hela hans karriär är som borta med vinden. Bara tänka sig, han kanske hade kunnat bli något stort om han inte saboterade så kapitalt för sig själv.

Reporter: Sveriges magnifike förbundskapten för det svenska fotbollslandslaget, Jakob Franzén, hur känns det nu när ni lyckats ta guld äntligen i VM 2050, dessutom inför hemmapublik i Göteborg?

Jakob: Det känns fantastiskt! Helt jävla underbart alltså! Jag finner knappt ord! Enda sedan jag började med att träna unga, härliga killar i ungdomsidrotten på början av 20-talet så var alltid drömmen att en dag få träna landslaget. Laget har varit med mig hela vägen, de har trott på mig, och jag på dom. Jag kan knappt tro det är sant. Guuuuuuuuuuuuuuuuuuld!!! Jaaaaaa!!!

Reporter: Enda sedan ni tog er till final dagarna innan så har du hjälteförklarats hos svenska folket som "Guldkaptenen" och skrivit in dig i historieböckerna som kanske den bästa. Hur känns det Jakob?

Jakob: Helt jävla fantastiskt!

Reporter: Vad ska du göra nu efter du vunnit allt?

Jakob: Det kommer ta ett tag att smälta. Jag känner mig väldigt nöjd med vad jag lyckats åstadkomma med min karriär så här långt. Jag vill tacka alla som trott på mig hela vägen, och jag vill tacka för alla fina, helt underbara killar jag fått träna genom åren, ni är fantastiska på alla sätt och vis, ni som vet ni vet. Ni anar inte vad detta betytt för mig.

Reporter: Du har varit fortsatt engagerad i ungdomsfotbollen, trots att du idag också tränar landslaget. Är det något du kommer fortsätta med framgent?

Jakob: Ja, verkligen! Ungdomar är vad mitt hjärta brinner för. Att få se dem utvecklas, växa och ta emot allt det jag vill ge dem av mig själv och mina erfarenheter. Det betyder mycket och gör mig tillfredsställd, och att jag kan få möjlighet att träna kanske några av morgondagens guldhjältar.

Reporter: Guldkaptenen, Jakob Franzén, tack för intervjun!

MEN! Så där en Augustidag, 2022, så fick alla veta vem Jakob Franzén egentligen var. Det blev inga guld, istället blev det Samhall. Snipp snapp snut, så var sagan slut.

Fantastiskt!
Citera
2022-09-01, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
De förstnämnda, ja, jag ska fundera på det, verkligen.

Känslomässigt engagerad är jag inte i någon större utsträckning. Tvärtom. Jag försöker se på Dumpen för vad det är. Kalla det nyfikenhet. Är det känslomässigt att undra vad S och P egentligen har för bevekelsegrunder med sin verksamhet? Idealism är ofta något lurt med när man skrapar på ytan. Människan är självisk till sin natur, det får man aldrig glömma.

Nja du verkar lite labil i resonemangen när du håller på och letar efter eventuella brister i deras ekonomi för att du är missnöjd med deras sätt att arbeta.
Citera
2022-09-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nja du verkar lite labil i resonemangen när du håller på och letar efter eventuella brister i deras ekonomi för att du är missnöjd med deras sätt att arbeta.

Jag är inte det minsta labil. Har du drivit företag själv? Dumpen är bajs på alla nivåer. Om du inte ser det och kallar mig labil är lite kul.
Citera
2022-09-01, 20:02
Avslutad
Citat:
Jag är inte det minsta labil. Har du drivit företag själv? Dumpen är bajs på alla nivåer. Om du inte ser det och kallar mig labil är lite kul.

Jag är inte så insatt i deras arbete, jag läser tråden då och då eftersom den alltid är högst upp.

Men en sak jag reagerat på är att de alltid ska dra ner seriositeten genom att blanda in humor i det hela, vilket känns märkligt.
Citera
2022-09-01, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Skulle du känna likadant när jag klappade till dig mitt i ditt knubbiga pedofilnylle? Självklart utan sociala normer eller lagar precis som du önskar.

Ja jag skulle känna likadant även då. Jag menar inte att vi ska leva utan lagar utan mer fokusera på samtycke

Att sluta se de som tabu för de skiljer lite i ålder. De här är som sagt en ända moralkaka.
Citera
2022-09-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag är inte så insatt i deras arbete, jag läser tråden då och då eftersom den alltid är högst upp.

Men en sak jag reagerat på är att de alltid ska dra ner seriositeten genom att blanda in humor i det hela, vilket känns märkligt.

Det hela är ju fars! Lite svårt att inte dra in humor då. Mer Thea åt folket!
Citera
2022-09-01, 20:07
Avslutad
Citat:
Det hela är ju fars! Lite svårt att inte dra in humor då. Mer Thea åt folket!

Med "de" menade jag såklart de bakom Dumpen.
Citera
2022-09-01, 20:10
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Absolut. Ju mer man gräver desto mer inser man hur oseriösa Helan och Halvan är.

Inte så att jag försvarar labila gubbar som letar lammkött. Men pedofiler är dom defacto inte.

Dom har funktionsnedsättningar, exponera dom på en sunkig webbplats hjälper nog inte alls.

Som många andra har påpekat är agerandet från Dumpen märkligt. Dom gläds och beter sig på sandlådenivå.

Skulle nog tro mer på vad de själva säger, att de skämtar för att stå ut med pedofilerna.

!MODIGA MÄNISKOR AVSNITT 118 - SARA NILSSON & PATRIK SJÖBERG" https://www.youtube.com/watch?v=8JgkdrMxCbQ
Citera
2022-09-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det kommer att krävas ordning och reda på dokumenten för att Dumpen ska klara detta och jag tror inte att struktur är deras starka sida. Hoppas dom får hjälp av någon mer ordningsam person med detta annars ligger dom dåligt till.

Har diskuterats länge nu men det händer aldrig något. Som det är just nu så vinner Snygg-Sara.

Verksamheten verkar vara vattentät men visst har Dumplingarna ögonen på sig. Förstår inte varför man skulle vilja sätt åt dom överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in