Citat:
Ursprungligen postat av
ZebraTigerZebra
SD grundades väl på nazism och JÅ försöker ständigt göra sig av med alla brödsmulor. Men det verkar inte gå så bra. De flesta vet nog om nu att SD är ett blodrött naziparti som bara har bytt färg till blågult och en blomma för att det ska vara mysigt och harmoniskt.

För att förekomma, jag sympatiserar inte med (SD) men jag är för demokrati och rättvisa. Rätt skall vara rätt även om det handlar om (SD) där media så uppenbart bedriver en förtalskampanj.
(SD) skapades långt efter att Nazityskland föll 1945.
Däremot var flera av de etablerade partierna idag positivt inställda till Nazityskland under WWII, det har man inte än gjort upp med officiellt. Du kan nog hitta många i dessa partier som sympatiserar mer med nazismen än de du försöker peka på i (SD), däremot är de så fulla av maktbegär att de döljer det. Att sitta som hög politiker i de stora etablerade partierna och fackföreningarna är lukrativt och då spelar man med i spelet, men var inte naiv kring deras egentliga åsikter.
Dessutom sympatiserar många i vänstern med Palestina där Israel (judarna) är de stora bovarna, ringer detta en klocka när du tänker tillbaka på nazismen?
Denna person som skrev det skämtsamma mailet har själv polsk bakgrund och har säkerligen släktingar som led av Nazitysklands terror och invasion. Men att skämta är inte samma sak som att ha dessa åsikter, snarare tvärtom, kanske ett sätt att bearbeta den sorg eller avsky man känner.
Att detta mail taget ur sin kontext inte ser bra ut kan jag hålla med om, men mest för att den politiska arenan ser ut som den gör idag, tragisk.