Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Jag vet att det inte finns bostäder i området, men det utesluter inte att gropen har använts av villaägare för trädgårdsavfall. Om inte villaägare, vem är det då som fyllt gropen med div grenar mm under en längre tid. Kan det vara så enkelt att gropen som ligger nära klubbhuset är en avstjälpningsplats för golfbanan?
Denna tanke har jag haft också, och det är inte alls dumt. Det kan ha varit ruttna grenar som har blåst ner på golfbanan och då kan vaktmästaren kört dit det där. Kan PV/PF arbetat med banskötsel som medlem och även som tjänstgöring som junior eller någon sorts gruppsamverkan av medlemmar (banstäddag), sommarjobb ?
Undra vem som äger denna smala skogsträng kring "böjen" ? Kanske kommunen. Det kan ju vara även gallring av träden där också, men kan jag tro att det ovanstående (golfen) inte är helt tokigt. Vad skulle banskötarna göra av grenar o löv o dylikt annars ? Tänkbart.
Vid denna tidpunkten på natten bör ju det vara mörkt alltså, det är ju inte uppe i Norrland vi befinner oss. Man bör väl ha sett en fullmåne(nästan, fullmåne inföll på måndagen, kalender, nätet).
Jag tror det gått till så då att , när killarna på Hällristningsvägen ser denna vita bil köra tillbaka igen ut från lekplatsen bör då klockan vara runt 2:40-2:45. Bilen har då ljuset på , som de säger och de kan beskriva den som vit och halvkombi. Killarna har ju sitt ljus(parkeringsljus kanske ev. halvljus, plus gatubelysning från Hällristningsvägen)
Sen tror jag att GMs vita halvkombi bil åker direkt upp mot Sandviken och ända fram, stående med nosen rakt ut mot väster i "böjen", med ljusen på. Det lyser alltså upp vegetationen framför, alltså mot där gropen sen kommer.
Annars hade man nog haft problem med att se vad man gör, samt med den efterkommande "paketeringen" (vad den nu görs då egentligen). Det är då kan jag tycka med bakgrund av detta tänkta scenario - att man ändå så nära inpå hittar en passande grop som man kan lägga/förvara kroppen i.
Det måste då ända vara en naturlig instinkt för GM att man vill gömma/skyla kroppen så bra som möjligt, om bara för en kort stund när man lämnar denna plats och sen återkommer med material.
Kan man ha känt till denna grops existens innan ?
Vad man gör sen är då att man tar bort en massa grenar, ris o dylikt från gropen och lägger åt sidan, sedan placerar man kroppen där, täcker sedan över kroppen igen med detta. Därmed ser det ut som att någon nyligen har rört till det i denna grop, kan också givetvis ha sett andra grenar vid sidan av och täckt över med.