2022-09-01, 08:45
  #207613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jo, men inte det absolut senaste chippen och annat.

Teknologi från 2000-talet räcker långt och jag tror inte ryssarna har svårt att förse sig själva med det.

De vill bara inte eller?
Citera
2022-09-01, 08:46
  #207614
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är historiker av facket som sysslar med sådant. Jag kommenterade hur snacket går här på forumet och i annan västmedia kring det här kriget, "läget i Europa" osv. Missade du att jag direkt apostroferade "NATO-shillsen"?

Här på FB grasserar sedan i våras en öppen rasism och mordlust som kunde varit hämtad direkt från 1930-talet och Der Stürmer; det är bara det att det nu handlar om ryssar i stället för judar.

Ah! Du har whataboutismen och "russofobin" såklart. En två-tricksponny!
Gud vad det är synd om detta missförstådda folk. Det är som med Hutuerna, att folk inte kunde fatta att de var tvungna att macheta ner andra folk. NATO-shills the lot of 'em!
Citera
2022-09-01, 08:48
  #207615
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Soldaterna tar slut.

Allvarligt talat, jag tror att uppbackningen från väst tar slut.

Är detta nåt du repostat från April nu igen??
Citera
2022-09-01, 08:59
  #207616
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Soldaterna tar slut.

Allvarligt talat, jag tror att uppbackningen från väst tar slut.

Du tror väldigt mycket, hitintills har du haft alla fel, så sluta tro.
Citera
2022-09-01, 09:07
  #207617
Medlem
Reimers avatar
Strålande siffror igen, orchernas Stalintatik fortsätter att skörda framgång för Ukraina, c:a 450 stycken orcher skickades till det ställe där de hör hemma vilket ger oss en total på 48350 döda.

Materielförlusterna skenar för orcherna också, 23 stridsvagnar, 33 armerade fordon, 24/2 artillerisystem/MLRS + lite annat smått och gott, 1 helikopter försvann också i hastigheten

https://www.facebook.com/photo/?fbid=391918983120560&set=a.234922835486843
Citera
2022-09-01, 09:13
  #207618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Du tror väldigt mycket, hitintills har du haft alla fel, så sluta tro.
Det är inte precis någon hemlighet att Ukraina är i underläge mot Ryssland både i fråga om tillgång på soldater och på effektiv eldkraft/artilleri. Dessutom har de inte tiden på sin sida.

Och Väst (NATO) vill inte gå in med egna trupper, man nöjer sig med att försöka steroidpumpa Ukraina med en mängd olika slags vapen. En del fungerar bra, andra inte så bra - men ingenting av denna lavin av vapen har än så länge lyckats vända kriget på något riktigt tydligt sätt. Ukraina kommer inte att kunna skjuta sig till en seger, det krävs också erövring av land via markstrider, boots on the ground going forward, och det har vi inte sett mycket av från Kievs sida på de senaste sex månaderna.
Citera
2022-09-01, 09:13
  #207619
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Här kan du se inslag med Kim Iversen som dissekerar västpropaganda. I det här fallet handlar det just om Mariupol i stort men framförallt om adopterade barn.
Det är nyttigt att se.

https://youtu.be/kHIwgWycTYw

Hur ska man kunna ha tilltro till henne efter detta inlägg:
https://twitter.com/kimiversenshow/status/1497059195199246337
Citera
2022-09-01, 09:34
  #207620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Hur ska man kunna ha tilltro till henne efter detta inlägg:
https://twitter.com/kimiversenshow/status/1497059195199246337

Det kan väl inte finnas något som helst tvivel om att hon står på Kremls payroll?
Citera
2022-09-01, 09:36
  #207621
Medlem
Bledsaters avatar
Höjdare i Lukoil död efter fall från fönster.
https://www.reuters.com/world/europe/chairman-russian-oil-producer-lukoil-dies-after-falling-hospital-window-source-2022-09-01/
Citera
2022-09-01, 09:36
  #207622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Hur ska man kunna ha tilltro till henne efter detta inlägg:
https://twitter.com/kimiversenshow/status/1497059195199246337

Haha ja detta var ytterligare ett bra exempel på ”trovärdiga källor” enligt Mordors underleverantörer här på forumet.
Citera
2022-09-01, 09:36
  #207623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är inte precis någon hemlighet att Ukraina är i underläge mot Ryssland både i fråga om tillgång på soldater och på effektiv eldkraft/artilleri. Dessutom har de inte tiden på sin sida.

Och Väst (NATO) vill inte gå in med egna trupper, man nöjer sig med att försöka steroidpumpa Ukraina med en mängd olika slags vapen. En del fungerar bra, andra inte så bra - men ingenting av denna lavin av vapen har än så länge lyckats vända kriget på något riktigt tydligt sätt. Ukraina kommer inte att kunna skjuta sig till en seger, det krävs också erövring av land via markstrider, boots on the ground going forward, och det har vi inte sett mycket av från Kievs sida på de senaste sex månaderna.

Varför ska NATO gå i med trupper
Citera
2022-09-01, 09:39
  #207624
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Här på FB grasserar sedan i våras en öppen rasism och mordlust som kunde varit hämtad direkt från 1930-talet och Der Stürmer; det är bara det att det nu handlar om ryssar i stället för judar.

Och det är fortfarande bara nazisterna som pratar om judar i sammanhanget och stilen på hakkorsen ser lite mer ut som ett Z än ett kors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in