Citat:
Ursprungligen postat av
X3tream
Du tror väldigt mycket, hitintills har du haft alla fel, så sluta tro.
Det är inte precis någon hemlighet att Ukraina är i underläge mot Ryssland både i fråga om tillgång på soldater och på effektiv eldkraft/artilleri. Dessutom har de inte tiden på sin sida.
Och Väst (NATO) vill inte gå in med egna trupper, man nöjer sig med att försöka steroidpumpa Ukraina med en mängd olika slags vapen. En del fungerar bra, andra inte så bra - men ingenting av denna lavin av vapen har än så länge lyckats vända kriget på något riktigt tydligt sätt. Ukraina kommer inte att kunna skjuta sig till en seger, det krävs också
erövring av land via markstrider, boots on the ground going forward, och det har vi inte sett mycket av från Kievs sida på de senaste sex månaderna.