2022-09-01, 08:30
  #207601
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Ja det var ju en order. Hur tycker du det gått med den ordern?

Du tror inte att hans avsked kan ha med misslyckandet att göra?
Oj, är han avskedad?

Trodde han dött av en hjärtattack vid det här laget.

Men berätta mer!
Citera
2022-09-01, 08:30
  #207602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Inte ens modern krigsföring är det.
Den elektroniska aspekten av krigsföring är definitivt högteknologisk.
Citera
2022-09-01, 08:31
  #207603
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är snarare Kievregeringen som tänker i termer av Lebensraum på sikt, och NATO uppmuntrar detta.

Vi kan ju säga så här: alla tillfällen, genom historien och i nutid, då Ryssland har ökat sitt territorium, koloniserat jungfruligt land eller skaffat sig inflytande någonstans, ses av NATO-shillsen som att "Mordor roffade åt sig". Medan USA:s och Englands landvinster och koloniala krigsrov, med samma eller ofta mycket värre metoder, ses som helt rättfärdiga och legitima landvinningar - smarta och hederliga operationer som ingen har någon rätt att invända mot.

Så jag antar att svaret är nej.

Intressant att du missat kritiken mot det brittiska imperiets kolonisering och den transatlantiska slavhandeln. Du kanske bara går på mellanstadiet än.
Citera
2022-09-01, 08:32
  #207604
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför skulle Ukraina ge upp mot de ryska kackerlackorna? Du har hävdat denna tes i ett kvartal nu bäste RetardTodo.
Soldaterna tar slut.

Allvarligt talat, jag tror att uppbackningen från väst tar slut.
Citera
2022-09-01, 08:34
  #207605
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Den elektroniska aspekten av krigsföring är definitivt högteknologisk.
Jo, men inte det absolut senaste chippen och annat.

Teknologi från 2000-talet räcker långt och jag tror inte ryssarna har svårt att förse sig själva med det.
Citera
2022-09-01, 08:34
  #207606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jo, det har ju ont om baser och flygplan. Det känner väl alla till.

är et därför de inte städat den och använder den?

endå märkligt att ryssen inte reder ut luftrummet över ukraina,
Citera
2022-09-01, 08:36
  #207607
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Soldaterna tar slut.

Allvarligt talat, jag tror att uppbackningen från väst tar slut.

That's the hopium talking
Citera
2022-09-01, 08:37
  #207608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jo, men inte det absolut senaste chippen och annat.

Teknologi från 2000-talet räcker långt och jag tror inte ryssarna har svårt att förse sig själva med det.
Framtiden kommer utvisa att du tror fel.
Citera
2022-09-01, 08:39
  #207609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Så här:

Jordbruk är ingen högteknologisk verksamhet. Eller snarare, det behövs ingen spjutspetsteknologi för att driva det. Inte ens modern krigsföring är det. Kryssningsrobotar har funnits med i flera decennier även i Ryssland. En stat som förlitar sig på det senaste på det området blir enormt sårbar. Så jag tror inte att Ryssland har några problem med att producera det man behöver vare sig för militären eller jordbruket. Kan man bygga stridsvagnar kan man få ihop traktorer och skördetröskor.

Och precis igår läste jag om att man öppnar en traktorfabrik i Ryssland som ska producera tusentals traktorer och skördetröskor. Jag är helt övertygad om att man kommer att lyckas med det.

En sak som många inte vet är att GMO är förbjudet i Ryssland. Jag tror inte det ligger några ideologiska skäl bakom det. Man vill helt enkelt inte bli beroende av multinationella bolag på området.


Uppenbarligen så saknar du kunnskap om moderna maskiner och automaseringen av olika industrier.

En modern jordbruksmaskin innehåller mer processorprestanda än vad som finns i ett modernt hem.

De traktorer och tröskverk som Ryssland bygger själva utan underleverantörer från väst är i nivån på det vi i sverige producerade fram till 70 talet.
En stridsvagn utan regler för bränsle rening och miljökrav, kan absolut byggas på 50 tals teknik.

Men försök hålla dig till de ämnen du förstår, samt försök förstå de texter du läser.
Citera
2022-09-01, 08:42
  #207610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Så jag antar att svaret är nej.

Intressant att du missat kritiken mot det brittiska imperiets kolonisering och den transatlantiska slavhandeln. Du kanske bara går på mellanstadiet än.
Det är historiker av facket som sysslar med sådant. Jag kommenterade hur snacket går här på forumet och i annan västmedia kring det här kriget, "läget i Europa" osv. Missade du att jag direkt apostroferade "NATO-shillsen"?

Här på FB grasserar sedan i våras en öppen rasism och mordlust som kunde varit hämtad direkt från 1930-talet och Der Stürmer; det är bara det att det nu handlar om ryssar i stället för judar.
Citera
2022-09-01, 08:42
  #207611
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen så saknar du kunnskap om moderna maskiner och automaseringen av olika industrier.

En modern jordbruksmaskin innehåller mer processorprestanda än vad som finns i ett modernt hem.

De traktorer och tröskverk som Ryssland bygger själva utan underleverantörer från väst är i nivån på det vi i sverige producerade fram till 70 talet.
En stridsvagn utan regler för bränsle rening och miljökrav, kan absolut byggas på 50 tals teknik.

Men försök hålla dig till de ämnen du förstår, samt försök förstå de texter du läser.

Det är lättare sagt än gjort för en person med IQ runt 70.
Citera
2022-09-01, 08:44
  #207612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Libyen hade Afrikas högsta levnadsstandard och var självförsörjande på det mesta.

inge mer statsterror (lokerbie), utveckling av massförstörelse vapen, eller galen diktator som fritt får härja och hota i väst är rätt svar.

Citat:
Och framförallt höll alla klaner sig lugna och det var fred i landet.
uhm... jag utgåt ifrån att du inte tagit del av en enda resulution gällande lybien?
https://www.securitycouncilreport.org/un_documents_type/security-council-resolutions/page/4?ctype=Libya&cbtype=libya#038;cbtype=libya

om du la 1% av den tid du shitpostar dina fantasier på att läsa på (nej inte titta på folihattars shitpostande fantasier i media) så hade du varit en av de mer kunniga människorna på planeten...

Citat:
Och i sammanhanget. Den troligaste anledningen till Afrikas svala intresse för sanktioner mot Ryssland är att man för det första ser kriget i Ukraina som en konflikt mellan NATO/USA och Ryssland.
eller att de helt enkelt är irrelvanta, vare sig export eller import mellan uländer är relvant, möjligen mat då om den ena drababs av missväxt eller krig....

Citat:
Och att man ser NATO som de som fick Gaddafi mördad. Han var högt aktad i den afrikanska unionen. Så det är nog lätt för statscheferna där att ta ställning nu. Även de i mellanöstern och i stora delar av övriga Asien med skulle jag tro.

Kaddafi blev mördad av de där lugna och fredliga klanerna i landet, vilket är rimligt då det inte i något vidare avssende skilde sig från hur han kom till makten.

"The NTC initially claimed Gaddafi died from injuries sustained in a shootout when loyalist forces attempted to free him, although a graphic video of his last moments shows rebel fighters beating him and one of them sodomizing him with a bayonet[3] before he was shot several times.[4]"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in