Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Libyen hade Afrikas högsta levnadsstandard och var självförsörjande på det mesta.
inge mer statsterror (lokerbie), utveckling av massförstörelse vapen, eller galen diktator som fritt får härja och hota i väst är rätt svar.
Citat:
Och framförallt höll alla klaner sig lugna och det var fred i landet.
uhm... jag utgåt ifrån att du inte tagit del av en enda resulution gällande lybien?
https://www.securitycouncilreport.org/un_documents_type/security-council-resolutions/page/4?ctype=Libya&cbtype=libya#038;cbtype=libya
om du la 1% av den tid du shitpostar dina fantasier på att läsa på (nej inte titta på folihattars shitpostande fantasier i media) så hade du varit en av de mer kunniga människorna på planeten...
Citat:
Och i sammanhanget. Den troligaste anledningen till Afrikas svala intresse för sanktioner mot Ryssland är att man för det första ser kriget i Ukraina som en konflikt mellan NATO/USA och Ryssland.
eller att de helt enkelt är irrelvanta, vare sig export eller import mellan uländer är relvant, möjligen mat då om den ena drababs av missväxt eller krig....
Citat:
Och att man ser NATO som de som fick Gaddafi mördad. Han var högt aktad i den afrikanska unionen. Så det är nog lätt för statscheferna där att ta ställning nu. Även de i mellanöstern och i stora delar av övriga Asien med skulle jag tro.
Kaddafi blev mördad av de där lugna och fredliga klanerna i landet, vilket är rimligt då det inte i något vidare avssende skilde sig från hur han kom till makten.
"The NTC initially claimed Gaddafi died from injuries sustained in a shootout when loyalist forces attempted to free him, although a graphic video of his last moments shows rebel fighters beating him and one of them sodomizing him with a bayonet[3] before he was shot several times.[4]"