2022-08-31, 22:18
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Opinionsundersökningar är vilseledande. Vi ser redan nu att SD's (och Afs) valsedlar har blivit slängda i flera vallokaler och på valnatten så blir det väl något tekniskt fel igen och vips så har sossarna ökat och SD backat.

Det kommer bli en besvikelse för högersidan även detta val, känner det på mig
Citera
2022-08-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Opinionsundersökningar är vilseledande. Vi ser redan nu att SD's (och Afs) valsedlar har blivit slängda i flera vallokaler och på valnatten så blir det väl något tekniskt fel igen och vips så har sossarna ökat och SD backat.

Det kanske det blir för högersidan. Vad vet jag som tillhör ett annat habitat.

Däremot kommer det bli en storskräll för Sd. Siade om det redan förra veckan. Det här valet blir deras minst 24%. Mitt habitat är tydlig i den frågan

Säger jag som inte röstar på Sd. Jag röstar på L. Hemsk upplevelse🤯 Tänker aldrig göra om det
Citera
2022-08-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Verkar som högern kommit ikapp och gott om i flera/de flesta mätningarna nu senaste dagarna.
Som högerväljare är det mycket trevlig.

MP ligger dock alldeles för högt fortfarande.

Förra valet tappade MP flera procent i spurten innan valet.
Enligt min uppfattning handlade detta om att MP blev trängda i sitt snack om klimat-katastrof vid debatter, som MP inte klarade av att hantera dessa mothugg.
Samma sak kommer säkert att upprepas i år också.
Tittar man på oddsen hos spelbolag säger det 4,5 % vid valet.
Citera
2022-08-31, 23:03
Medlem
Stones avatar
Citat:

Om S vinner är det valfusk. Om SD vinner var det ett ärligt val.
Citera
2022-08-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Förra valet tappade MP flera procent i spurten innan valet.
Enligt min uppfattning handlade detta om att MP blev trängda i sitt snack om klimat-katastrof vid debatter, som MP inte klarade av att hantera dessa mothugg.
Samma sak kommer säkert att upprepas i år också.
Tittar man på oddsen hos spelbolag säger det 4,5 % vid valet.

Ja men fatta att det som kommer att få Mp kvar på banan först och främst är stödröster. Och inget annat! Kvittar väl vad de säger. Jag har aldrig sett något liknande folk som aldrig skulle få för sig att rösta Mp gör ju det nu. De bryr sig inte om Mp de är ju för att rädda kvar regeringen.

Skulle Mp bara ha kärnväljare och förstagångsväljare skulle de sjunka som en sten. Nu kommer de hänga kvar. Var så säker.
Citera
2022-08-31, 23:22
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:

Är du inte en av dem som fått ett brev från SD med valsedlar? Här damp det ner ett brev förra veckan med en liten folder, valsedlar samt inbjudan som medlem. Mycket trevligt!
Citera
2022-08-31, 23:25
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Är du inte en av dem som fått ett brev från SD med valsedlar? Här damp det ner ett brev förra veckan med en liten folder, valsedlar samt inbjudan som medlem. Mycket trevligt!

Inbjudan till vad?
Citera
2022-08-31, 23:26
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Inbjudan till vad?

Medlemskap i SD.
Citera
2022-08-31, 23:52
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Ja men fatta att det som kommer att få Mp kvar på banan först och främst är stödröster. Och inget annat! Kvittar väl vad de säger. Jag har aldrig sett något liknande folk som aldrig skulle få för sig att rösta Mp gör ju det nu. De bryr sig inte om Mp de är ju för att rädda kvar regeringen.
Nej.

De får stöd i undersökningarna, men när det väl gäller kommer det inte bli några stödröster alls. Socialdemokraterna går mot ett av sina sämsta val någonsin. De har inte råd att låna ut en enda röst till det sjunkande skeppet MP.

Alla röster på MP är bortkastade om de inte kommer in. Vilket de inte kommer göra. Alltså inga stödröster.
Citera
2022-09-01, 00:34
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja vi har redan konstaterat att du vill att L ska åka ur och MP ska vinna så att ni inom MP kan genomföra mer massinvandring av ensamkommande till Sverige. Du skrev ju att du korkar upp champagnen om L åker ur och MP vinner den 11e, eller hur?

Det är fullt möjligt för högerblocket att vinna även om L klamrar sig kvar även om det lär bli svårare.
Detta uppvägs av det ändå är omöjligt att föra en vettig politik om L är kvar i riksdagen. De kan även lockas av stödja Magda om SD blir klart större än M. Ett riktigt judasparti som kan ge högerblocket en dolk i ryggen när det väl gäller. Ut med skiten.

Dessutom lär många M-sympatisörer tveka inför att stödrösta in L eftersom detta kan göra att SD blir större än M och att det då ur en moderatväljare synvinkel är kontraproduktivt att rösta förräderipartiet L. Då ger man hellre upp inom M och överlåter ansvaret till sosseriet.

Om L (eller MP alternativt många "övriga partier") faller ur lär det nämligen inte behövas 50% av rösterna för att få hälften av mandaten i riksdagen. Detta eftersom då en stor del av rösterna på partier under spärren och deras mandat då fördelas ut över de övriga partierna. Detta gynnar särskilt de större partierna .
Citera
2022-09-01, 00:39
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Det spelar ingen roll hur många undermänniskor som håller med dig, valet avgöra av tiondelar. Dessutom har jag inte sett en enda sund människa som hållit med dig.

Matematiken el siffrorna, kalla det vad du vill, är klara: Valet avgörs av tiondelar. Åker L dessutom ut med ett stöd på 3,9% som du nyss skrev att du hoppas så skadar det ditt eget block maximalt, men inte ens det har du förstått. Case closed.

Om många röstar på partier som inte når över spärren till riksdagen behöves det inte 50% av rösterna för att få hälften av alla mandat. Detta eftersom mandaten då fördelas på de partier som klarade spärren.

Det ultimata vore om både L och MP åkte ur.
Citera
2022-09-01, 00:42
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Du väljer mellan två block och du väljer det block som MP ingår i. Det har vi förstått nu. Du valarbetar för MP.

Reinfeldt har inte med saken att göra.

Vill du att högerblocket ska vinna röstar du på högerblocket. L tillhör inte högerblocket utan lär om SD blir större än M hellre stödja Magda och sitta i regering. Ut med judaspartiet. Ingen dolk i ryggen.

KD har varit klar med att L inte ska med i en regering och Ulf inser att L är omöjlig i en regering om SD får ställa villkoren, vilket de lär göra om de blir större än M.

Vad gör då judaspartiet? De byter naturligtvis block och sällar sig runt Magda. Ut med skiten och är du moderatsympatisör stöd rösta inte på L. Vill M -väljare rösta på femtekolonnare och förrädare som sviker när det gäller?

Ut med skiten.
Senast redigerad av Rektangel 2022-09-01 kl. 00:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in