2022-08-31, 14:45
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Du blir inte illa bemött utan upplever det bara så för att du skäms över att du röstar SD då du innerst inne vet att det är förkastligt.
Det var flera bakom mig i kön som inte kunde hålla sina åsikter i huvudet.
Äckligt flockbeteende dessa vidriga avskum till vänstermänniskor besitter. Så tuffa i en grupp precis som nykomlingarna som förstör sverige.
Citera
2022-08-31, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Domstolar har utrett en massa som Trumpsidan försökt att driva. Men det det måste ju finnas några bevis också...

Nej, om en domstol utreder så kallas det för rättslig prövning. Inget av fallen har gått så långt, oavsett bevisläge då domstolarna inte ens tagit upp fallen för prövning. Inte i nåt fall som jag känner till i alla fall. I vissa delstater ändrade politikerna reglerna angående poströstning som stred mot konstutionen och det är möjligt att högsta domstolen tar en titt på det men även om de konstaterar att fel har begåtts kommer ju ingenting att hända.

Valfusket i USA har erkänts i en stor artikel i Times men eftersom det kallades "Fortification of the Election" så verkar det som om ingen reagerar.

https://time.com/5936036/secret-2020-election-campaign/

Efter raiden hos Trump som utfördes av samma nisse på FBI som utredde den påhittade historien om Russiagate och som nu fått kicken för att han har sån extrem bias mot Trump, Androiden som på Joe Rogan erkände att FBI sa till Facebook att mörka historien om Hunter Bidens dator osv så är det väl ganska klart att hela stadsapparaten i samarbete med media och mäktiga affärsintressen ändrade valutgången. Ca 10% av väljarna säger t ex att de skulle ha ändrat sin röst om de känt till Bidens korruption i Ukraina och Kina och det hade räckt gott o väl för Trump. Allt står ju i Timesartikeln (fast i svävande ordalag som att syftet var att skydda demokratin), och nu börjar det visa sig att det stämde.

Kolla lite på Timcast IRL eller The Podcast of the Lotuseaters osv. Testa lite andra källor än Aftonbladet och CNN.
Citera
2022-08-31, 15:54
Medlem
Jag förtidsröstade, svårt att se hur det skulle fuskas?

Du lägger röstsedel i var sitt kuvert som sluts. De lägger dina tre kuvert med din röstsedel i ett annat kuvert som sluts. Man kan ångerrösta på valdagen, då letar de upp ditt kuvert, öppnar och du får rösta om.

Menar någon att det skulle vara en konspiration på varenda litet jävla förtidsröstsställe där de öppnar ditt kuvert, öppnar alla tre små kuvert, byter ut sedeln mot ett annat parti, sluter allting igen och sen bara hoppas på att du inte kommer och ångerröstar då du i sådana fall ser att någon har bytt röstsedel...

Även om "dom" ens vill det, om de ens hade fått ihop tillräckligt med medarbetare till det varav ingen kommer visseblåsa, så hade de inte riskerat detta då tillräckligt många hade ångerröstat för att avslöja hela verksamheten.

Nej, tror man uppriktigt på valfusk med förtidsröster är man synnerligen underbegåvad. Om det sker fusk är det vid räkningen av röster och även där hade det vart svårt att systematisera då det finns så många rösthallar och rösterna kontrollräknas sedan på annat ställe.

INGEN grupp politiker i Sverige är kompetenta att lyckas med detta.

Förutom judarna såklart....
Citera
2022-08-31, 17:38
Medlem
Sverige är systematiskt korrupt. Som konsekvens har jag väldigt svårt att se att det skulle uppstå något konkret valfusk eller dylikt någonsin. Det finns helt enkelt bättre och mer strategiska - inte minst lagliga - sätt att "fuska" inom svensk politisk makt. I USA är det troligare att uppstå eftersom det finns mer begränsade möjligheter att "fuska" på ett lagligt sätt.
Citera
2022-08-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Valet närmar sig med stormsteg och den stora besvikelsen i det förra valet kunde inte förklaras med något annat än valfusk. Vi minns även USA-valet som var solklar valstöld. Så vad kan en enkel medborgare göra för att åtminstone försöka försvåra att valet manipuleras ånyo? En enkel åtgärd är att låta bli att förtidsrösta. Rösterna förvaras någonstans innan de räknas på valdagen och det säger sig självt att de kan bytas ut till en mer lämplig mix. Röstade ni i förtid i det förra valet och kommer ni nu istället rösta på valdagen? Kommer ni förtidsrösta som vanligt och vad är det som talar för att förtidsröstning är att lita på? Diskutera.

Vi är 170.000 som bir utomlands. Finns inget annat alternativ.

Go SD
Citera
2022-08-31, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Vi är 170.000 som bir utomlands. Finns inget annat alternativ.

Go SD

Just poströsterma från röstberättigade utomlands är nog den lägst hängande frukten av alla vad gäller fusk. De ska förvaras någonstans och kommer inte verifieras av någon. Antal röstberättigade är ca 7.5 miljoner. De 170 000 utgör över 2 % av rösterna. Går säkert att sno minst 0.5% till totalen utan misstanke.

Några har nämnt att man kan kontrollera sin förtidsröst på valdagen. Ja, jo, men hur många gör det och vad är poängen med att göra det förutom att kontrollera att systemet fungerar? Och säg att man upptäcker att det inte stämmer, vad ska ni göra då? "Hallå jag röstade på SD, men det ligger en annan röst här!" .. det händer inte. Dessutom, vad har ni för belägg för det? Kanske om ni filmat när ni lägger ner er röst, det skulle kunna segla upp i alternativmedia som en skamdal. Men det tystas sedan ner i mainstream-media. Det kommer handla om enstaka fall, de kommer undan med det garanterat. Säg 0.5% utlandsröster till vänsterns fördel och fusk med förtidsrösterna. Det går när statliga postnord står för lagringen och ljusskygga element gör jobbet.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2022-08-31 kl. 18:24.
Citera
2022-08-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Just poströsterma från röstberättigade utomlands är nog den lägst hängande frukten av alla vad gäller fusk. De ska förvaras någonstans och kommer inte verifieras av någon. Antal röstberättigade är ca 7.5 miljoner. De 170 000 utgör över 2 % av rösterna. Går säkert att sno minst 0.5% till totalen utan misstanke.

Några har nämnt att man kan kontrollera sin förtidsröst på valdagen. Ja, jo, men hur många gör det och vad är poängen med att göra det förutom att kontrollera att systemet fungerar? Och säg att man upptäcker att det inte stämmer, vad ska ni göra då? "Hallå jag röstade på SD, men det ligger en annan röst här!" .. det händer inte. Dessutom, vad har ni för belägg för det? Kanske om ni filmat när ni lägger ner er röst, det skulle kunna segla upp i alternativmedia som en skamdal. Men det tystas sedan ner i mainstream-media. Det kommer handla om enstaka fall, de kommer undan med det garanterat. Säg 0.5% utlandsröster till vänsterns fördel, lite fusk med förtidsrösterna. Det går när statliga postnord står för lagringen och ljusskygga element gör jobbet.

Jag röstade på ett svenskt konsulat och dom förseglade mitt kuvär med ett annat kuvär. Sedan ner i en papp låda utan lås. Tror de som blivit anställda vid konsulat/ambasader av sossarna är sossar. De vet att de flesta utlands svenskar röstar höger eller mitten (sd). Tror det fuskas en hel del.
Citera
2022-08-31, 18:35
Medlem
Tycker att det här pratet om valfusk är rätt så larvigt. Som röstmottagare under flera val har jag aldrig sett några intentioner om att begå oegentligheter. Det blir som med den fejkade månlandningen, 245 789 personer ska vara inblandade i en komplott. Realistiskt? Inte i mina ögon.
Citera
2022-08-31, 18:40
Bannlyst
Men vadå, på vilket sätt skulle just förtidsröst vara valfusk medan alla vallokaler är helt legit?

OM det existerar valfusk så skulle det väl vara helt meningslöst att fuska med typ 5% av rösterna istället för 95%?
Citera
2022-08-31, 18:51
Medlem
exoticspices avatar
Jag har i alla val röstat dit jag har varit hänvisad, till en liten skola. Skolan är trång, det är dåligt skyltat vilket klassrum man ska gå till, man ska försöka tränga sig förbi folk som står i vägen i korridorerna som står och snackar med varandra som om dom vore på ett cocktailparty och personerna som sköter röstningen är otrevliga. Förra valet 2018, när jag hade röstat bestämde jag mig för att aldrig gå dit igen och därför ska jag förtidsrösta i år, på biblioteket.
Citera
2022-08-31, 21:05
Medlem
Hur funkar det egentligen?
Jag har förtidsröstat.

Jag såg att de la ner mina röster i en låda?
Men vad gör de sen med lådan?

Och om jag går till min vallokal på valdagen. Hur vet de att jag redan har förtidsröstat på ett annat ställe?
Citera
2022-08-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Rösträknarna är ju oftast sossar. Så ett rent valresultat kan ni glömma.

Dags att införa digital röstning med Bank-ID och automatisk rösträkning. Röstning kan ändå ske i vallokal med personlig identifiering. Men rösterna/rösträkningen skall absolut inte hanteras manuellt. Otroligt naivt att tro att människors (vänsterns) närmast terrorsektliknande åsikter inte skulle påverka rösträkningen. Helt sinnessjukt egentligen.

AFS borde närma sig riksdagsspärren det här valet. Annars är något helt galet.

Det är fritt fram för dig att anmäla dig som rösträknare om du tycker det är för många sossar som räknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in