2022-08-31, 10:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Gå in gör din röst

Eftersom det oftast är en skola eller idrottsanläggning/hall vallokalerna hålls i slå in brandlarmet 😂👍. Folk springer ut allt blir blött

Förtidsrösterna blir blöta ogiltiga för att en vallokalskärring vet ej vad hon ska ta sig till.

Hata sossar
Otroligt intelligent.
Du tror alltså att vattensprinkelsystemet börjar spruta för att brandlarmet låter???

Har du gått i en skola någon gång i ditt liv?
Citera
2022-08-31, 11:04
Medlem
Dom som redan har röstat kan gå till vallokalen den 11 sep och ångerrösta. Det ska jag göra!
Citera
2022-08-31, 12:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Valet närmar sig med stormsteg och den stora besvikelsen i det förra valet kunde inte förklaras med något annat än valfusk. Vi minns även USA-valet som var solklar valstöld. Så vad kan en enkel medborgare göra för att åtminstone försöka försvåra att valet manipuleras ånyo? En enkel åtgärd är att låta bli att förtidsrösta. Rösterna förvaras någonstans innan de räknas på valdagen och det säger sig självt att de kan bytas ut till en mer lämplig mix. Röstade ni i förtid i det förra valet och kommer ni nu istället rösta på valdagen? Kommer ni förtidsrösta som vanligt och vad är det som talar för att förtidsröstning är att lita på? Diskutera.

Jag litar till 100% på det svenska röstningssystemet men jag vill inte förtidsrösta pga risken att den/de man röstar på hinner göra bort sig innan valdagen. Sen tycker jag även att det är lite högtidligt att gå och rösta på valdagen.
Citera
2022-08-31, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Känner du att du har gjort din plikt när det inte ens spelar någon roll?

Titta bara på förra valet. Om du gör din plikt på fel sätt så kommer det ändå att korrigeras med olika uppgörelser osv.

Vad olika partier och partiledare påstår i valrörelsen samt i sina partiprogram saknar helt betydelse. Väl vid makten så kan vallöften brytas som om de vore noll och ingenting värda.

Socialdemokraterna lovade exemplevis hårdare tag och ordning och reda i migrationspolitiken men vad hände?

Samtidigt som Morgan Johansson har skrytit om EUs minimumnivåer så har landet fyllts på med en ny medelstor svensk stad varje år och det här året slår nya rekord.

Politikerna bestämde att svenskarna ska betala 150 miljarder till sämre skötta ekonomier i EU. Svenskarna måste höja pensionsåldern vilket det har fattats beslut om samt hela tiden högre och nya typer av skatter medans de sämre skötta ekonomierna inför reformer som att sänka pensionsåldern och skatterna för sina medborgare.

Var det här verkligen vad politikerna lovade tidigare?

Högre skatter och högre pensionsålder åt svenskarna samt grövre kriminalitet och en ny medelstor svensk stad varje år fylld av människor från tredje världen som ska försörjas och ha gratis välfärd för resten av sina liv samt detsamma för hela sina tjocka släkter?

Svenskarna kommer nu att få ransonera elektriciteten och det saknas investeringar i den infrastrkturen men även inom annan infrastruktur samt inom välfärden där det sparas in och skärs ner.

Samtidigt tvingas svenskarna att betala en hel extra statsbudget var fjärde år för att rädda jordens klimat från att förändras.

Var det några partier som berättade det här för svenskarna innan valet?

Hur kan ett så litet parti som Miljöpartiet ha kunnat få igenom så mycket av sin politik i landet?

Det här landet har länge varit något helt otroligt splittrat och polariserat. De som har försökte göra sin plikt men som har haft fel åsikter har behandlats på ett, i allra högsta grad odemokratiskt vis.

Hur gör man sin plikt i det här landet i dagsläget så att det verkligen får någon betydelse?

Alla partier är i grunden precis samma sak. Marginella skillnader inom fördelnings- och skattepolitiken. Socialdemokratin är så djupt rotad i det här landet att det sitter personer lojala till dem överallt i samhället, från polisledning och andra myndigheter till Svt och public service.

Det finns förgreningar men i grund och botten så är de samma skrot och korn hela bunten och nu råkar det vara som så att de alla har valt en helt ny inriktning numera där folket inte längre är av speciellt stor betydelse.

Folket är numera bara ett hinder som man måste arbeta runt på olika sätt och vis.

Det här systemet är helt kört. Även om över 50 procent av väljarna röstar på SD, MED och, eller AFS så skulle dessa partier inte kunna genomföra sin politik i slutändan då beslut som fattats ska verkställas av alla dessa aktivister ute på myndigheter och institutioner.

Finns det verkligen ersättare till alla dessa aktivister om man skulle avskeda dem? Jag tvivlar på det.

Det enda vi kan hoppas på är att makthavarna börjar respektera demorkati igen och återgår till att all offentlig makt utgår ifrån folket.

Idag är folkviljan något fult och dåligt. Politiker som vill värna om folket och folkets vilja kallas för populister som används som ett glåpord.

Vi får se vad framtiden har att erbjuda men åtminstone jag själv förväntar mig inga under direkt.

Vilket jävla skitbra inlägg! Jag håller med i allt förutom det där att det inte skulle finnas ersättare för alla aktivister. Det är möjligt att det inte gör men hellre ingen än en aktivist. Staten borde minskas med 90% helt oavsett.

Med det sagt, jag kommer ändå rösta. På valdagen.
Citera
2022-08-31, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nej det var ingen valstöld. Det anmäldes massa gånger och utreddes och inget fusk kunde hittas. Sluta ljug nu.

Inget av fallen prövades i domstol så det kan du inte säga med någon som helst säkerhet.
Citera
2022-08-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Är jag den enda här på forumet som röstar på SD och samtidigt inte tror att det pågår något valfusk i svenska val? Försvunna valsedlar ja, och någon enstaka felräkning i något valdistrikt som upptäcks när rösterna kontrollräknas igen av länsstyrelsen, men att röster ändras eller inte räknas i stor skala, nej.

Att det hittills inte finns bevis för något systematiskt valfusk stämmer.

Däremot vet vi att Socialdemokraterna betraktar SD som ett hot mot demokratin och som ett neofascistiskt parti som därmed är illegitimt.

Med den föreställningen i åtanke så har de naturligtvis inga problem med att ägna sig åt valfusk om de skulle kunna komma undan med det.
Citera
2022-08-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Är jag den enda här på forumet som röstar på SD och samtidigt inte tror att det pågår något valfusk i svenska val? Försvunna valsedlar ja, och någon enstaka felräkning i något valdistrikt som upptäcks när rösterna kontrollräknas igen av länsstyrelsen, men att röster ändras eller inte räknas i stor skala, nej.

Om du inte är hemma när röstkortet kommer då kan man begära kopia skickad som pdf. Detta kunde göras tidigast 15 augusti. Efter en vecka hade inget kommit. Ringde och fick svaret att det är mycket just nu så beställ igen. Efter ytterligare nästan en vecka hade inget kommit. Vid ännu en kontakt och klagomål upplyste vederbörande om att det på vissa ställen går att få denna kopia utskriven på plats.
1: Hur kan det vara problem att skriva ut röstkort ? Namn kollas ju i vallokalen och personnummer kan ju stämmas av med bankid om nu inte vallokalens kontroll kan vara tillräckligt säker.
2: Varför upplystes vi inte vid första kontakten att utskrift kan göras i vallokalen ?
3 : Hur många röstande gör all denna ansträngning för att lyckas rösta ?
4: Röstning på konsulat är också mycket begränsat. T ex är röstningsmöjligheten i "min" stad möjlig vid 3 tillfällen, 2 timmar varje dag. Hur kan detta vara tillåtet ?
5: Detta behov att få kopia utskriven gäller säkert en absolut majoritet utlandsboende svenskar som ofta är hem under sommaren och eftersom vädret är bäst i augusti blir det problem.
Utlandssvenskarna brukar inte rösta S, V och MP så detta påverkar absolut valet när det skiljer 1 mandat.
6: Varför numreras inte valsedlarna så man kan kolla att den egna räknats rätt.
En databas på några miljoner nummer och partibeteckningar kan ju billigaste mobiltelefon lösa !

Utöver detta har vi skattefinansierade SVT, SR och tidningsstöd som snedvrider politisk aktivism.

Den som tycker Sverige har ett säkert demokratiskt valsystem är naiv eller del och vinnare på systemet.
Citera
2022-08-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Känner du att du har gjort din plikt när det inte ens spelar någon roll?

Titta bara på förra valet. Om du gör din plikt på fel sätt så kommer det ändå att korrigeras med olika uppgörelser osv.

Vad olika partier och partiledare påstår i valrörelsen samt i sina partiprogram saknar helt betydelse. Väl vid makten så kan vallöften brytas som om de vore noll och ingenting värda.

Socialdemokraterna lovade exemplevis hårdare tag och ordning och reda i migrationspolitiken men vad hände?

Samtidigt som Morgan Johansson har skrytit om EUs minimumnivåer så har landet fyllts på med en ny medelstor svensk stad varje år och det här året slår nya rekord.

Politikerna bestämde att svenskarna ska betala 150 miljarder till sämre skötta ekonomier i EU. Svenskarna måste höja pensionsåldern vilket det har fattats beslut om samt hela tiden högre och nya typer av skatter medans de sämre skötta ekonomierna inför reformer som att sänka pensionsåldern och skatterna för sina medborgare.

Var det här verkligen vad politikerna lovade tidigare?

Högre skatter och högre pensionsålder åt svenskarna samt grövre kriminalitet och en ny medelstor svensk stad varje år fylld av människor från tredje världen som ska försörjas och ha gratis välfärd för resten av sina liv samt detsamma för hela sina tjocka släkter?

Svenskarna kommer nu att få ransonera elektriciteten och det saknas investeringar i den infrastrkturen men även inom annan infrastruktur samt inom välfärden där det sparas in och skärs ner.

Samtidigt tvingas svenskarna att betala en hel extra statsbudget var fjärde år för att rädda jordens klimat från att förändras.

Var det några partier som berättade det här för svenskarna innan valet?

Hur kan ett så litet parti som Miljöpartiet ha kunnat få igenom så mycket av sin politik i landet?

Det här landet har länge varit något helt otroligt splittrat och polariserat. De som har försökte göra sin plikt men som har haft fel åsikter har behandlats på ett, i allra högsta grad odemokratiskt vis.

Hur gör man sin plikt i det här landet i dagsläget så att det verkligen får någon betydelse?

Alla partier är i grunden precis samma sak. Marginella skillnader inom fördelnings- och skattepolitiken. Socialdemokratin är så djupt rotad i det här landet att det sitter personer lojala till dem överallt i samhället, från polisledning och andra myndigheter till Svt och public service.

Det finns förgreningar men i grund och botten så är de samma skrot och korn hela bunten och nu råkar det vara som så att de alla har valt en helt ny inriktning numera där folket inte längre är av speciellt stor betydelse.

Folket är numera bara ett hinder som man måste arbeta runt på olika sätt och vis.

Det här systemet är helt kört. Även om över 50 procent av väljarna röstar på SD, MED och, eller AFS så skulle dessa partier inte kunna genomföra sin politik i slutändan då beslut som fattats ska verkställas av alla dessa aktivister ute på myndigheter och institutioner.

Finns det verkligen ersättare till alla dessa aktivister om man skulle avskeda dem? Jag tvivlar på det.

Det enda vi kan hoppas på är att makthavarna börjar respektera demorkati igen och återgår till att all offentlig makt utgår ifrån folket.

Idag är folkviljan något fult och dåligt. Politiker som vill värna om folket och folkets vilja kallas för populister som används som ett glåpord.

Vi får se vad framtiden har att erbjuda men åtminstone jag själv förväntar mig inga under direkt.

Skönt att det ännu finns svenskar med insikt !
Tyvärr är det som du beskriver ett sätt att kringgå demokratin så framtiden är nog historia redan.

Arma svenska arbetare.
Citera
2022-08-31, 14:24
Medlem
bomhulls avatar
Jag hade tänkt att förtidsrösta men har inte fått mina valblanketter så måste tyvärr dyka upp på en vallokal.
Man blir så illa bemött när man tar sina sd valsedlar.
Citera
2022-08-31, 14:25
Medlem
Smugumins avatar
Redan förtidsröstat på V men patetiskt av ts att tro att det skulle förekomma valfusk i Sverige
Citera
2022-08-31, 14:27
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Jag hade tänkt att förtidsrösta men har inte fått mina valblanketter så måste tyvärr dyka upp på en vallokal.
Man blir så illa bemött när man tar sina sd valsedlar.
Du blir inte illa bemött utan upplever det bara så för att du skäms över att du röstar SD då du innerst inne vet att det är förkastligt.
Citera
2022-08-31, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UranusHertz
Inget av fallen prövades i domstol så det kan du inte säga med någon som helst säkerhet.
Domstolar har utrett en massa som Trumpsidan försökt att driva. Men det det måste ju finnas några bevis också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in