2022-08-31, 15:23
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Håller med. Det är viktigt att vi håller kvar L i riksdagen.
Vilka ska annars driva frågor som avskaffandet av Sverige som nation, legalisering av incest, pedofili och tidelag.

L är framtiden!

Imorse var Johan Persson högljudd över att han inte tycker nekrofili är okej hahahaha.
Citera
2022-08-31, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Och Annie Lööf kan väl knappast gå med på striktare migrationspolitk som S och M vill genomföra. Hur denna cirkus skall sluta far vi se två veckor efter valet. För cirkus kommer det bli.

Lööf är ingen idealist. Hon skulle hellre äta upp sin sko än släppa fram Löfven, men vad hände? Lööf är definitivt beredd att implementera striktare migrationspolitik. Hon är mest intresserad av att synas i maktens korridorer och liknande sammanhang. Principer är inget för henne.
Citera
2022-08-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Håller med om att det vore bättre än en S+MP+V+C-regering, men jag tror Ulf är alldeles för fyrkantig för att kunna tänka sig något sådant.
Det finns en hake till. Om S+MP+V+C får majoritet kommer Ulf avgå med svansen mellan benen redan på valnatten. M lämnas i ett vakuum oförmöget att bilda samlingsregering.
Citera
2022-08-31, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Håller med. Det är viktigt att vi håller kvar L i riksdagen.
Vilka ska annars driva frågor som avskaffandet av Sverige som nation, legalisering av incest, pedofili och tidelag.

L är framtiden!

Går L till val på legalisering av incest, pedofili och tidelag? Har du källa på det?

Apropå EU så har vi folkomröstat om det, det är överspelat sedan länge.

Nej nu gäller det att rösta på L så de klarar spärren (som de ligger farligt nära), och så att de kan bli en viktig part i en samlingsregering styrd av MA. Jag vill själv ha med åtminstone ett parti som är positiva till ett federaliserat EU i den kommande svenska samlingsregeringen.
Citera
2022-08-31, 15:38
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Det finns en hake till. Om S+MP+V+C får majoritet kommer Ulf avgå med svansen mellan benen redan på valnatten. M lämnas i ett vakuum oförmöget att bilda samlingsregering.

Jag tror som du. Det kan dock finnas en vilja hos S att klippa bort MP och C. Kan faktiskt va så att S får igenom mer av sin politik tillsammans med M+L och ev. KD. SD med men det är orimligt S accepterar det.
S låg riktigt dåligt till innan Maggan tog över. Jag tror S inser att på sikt har dom inget nytt att tillföra, nu har corona och krig i Ryssland boostat dom samt Magganr populär.
Så Ulf kanske inte borde avgå direkt även om en förlust kan ses som ett fiasko.
Hellre samlingsregering än S+MP+V med stöd av C.
Citera
2022-08-31, 15:42
Avslutad
Citat:

Vad vet vi vilka samtal som förs mellan M och (S) om vad som ska hända efter valet? Det är inte alls säkert att Tuffe Uffe avgår omedelbart. Jag tror dock att han kommer att avgå i god tid innan val 2026, om det rödgröna blocket får majoritet 2022.
Citera
2022-08-31, 16:12
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag är också med på det spåret men jag tror att Annie Lööf blir statsministern. Den breda mitten är trots allt kanske den bästa lösningen för Sverige, inte för att det blir bättre men att vi slipper politiker tjafset.

Lite nyfiken, vilken "breda mitt" pratar du om? Till och med Annie Lööf sa ju häromdagen i Expressen (eller om det var Aftonbladet) att den breda mitten inte är så bred längre. Du måste drömma om du tror att Annie Lööf blir statsminister. Det kommer självfallet inte att inträffa - och det måste vi vara otroligt glada för, med henne som styrande är det definitivt tack och adjö för Sverige.
Citera
2022-08-31, 16:12
Medlem
Barentss avatar
Så var ordningen återställd, med dagens siffror har Uffe fått tillbaka sina 18.3%, den största ökningen:
https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/stora-svangningar-i-nya-matningen-fran-novus/
Nu är det (s) som ligger risigt till med 28%. Håhå jaja.
Citera
2022-08-31, 16:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så var ordningen återställd, med dagens siffror har Uffe fått tillbaka sina 18.3%, den största ökningen:
https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/stora-svangningar-i-nya-matningen-fran-novus/
Nu är det (s) som ligger risigt till med 28%. Håhå jaja.
Räkna med att hela Maggans gäng kommer att ta upp A-kassan i slutdebatterna!
Citera
2022-08-31, 16:18
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Räkna med att hela Maggans gäng kommer att ta upp A-kassan i slutdebatterna!
Å andra sidan har vi rekordfå arbetslösa just nu, det är nästa år det smäller till med arbetslöshet.
Citera
2022-08-31, 16:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Å andra sidan har vi rekordfå arbetslösa just nu, det är nästa år det smäller till med arbetslöshet.
Jag tror att det var A-kassan som sänkte M nu tillfälligt.

Det görs några kollar av opinionens reaktioner på olika partiföreträdares uttalanden. Samtliga partier kommer att lyfta sina motståndares svaga punkter i valspurten. S kör kanske på "tyck synd om oss" linjen och nedrivna valaffischer tex.

A-kassan återkommer eftersom att det sänker M.
Citera
2022-08-31, 16:24
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Lite nyfiken, vilken "breda mitt" pratar du om? Till och med Annie Lööf sa ju häromdagen i Expressen (eller om det var Aftonbladet) att den breda mitten inte är så bred längre. Du måste drömma om du tror att Annie Lööf blir statsminister. Det kommer självfallet inte att inträffa - och det måste vi vara otroligt glada för, med henne som styrande är det definitivt tack och adjö för Sverige.

Talmannen kommer till slut att ge Annie Lööd sonderingsuppdraget till Annie Lööf efter att vinnaren har fått det första försöket, det största förlorande partiet får andra försöket (minoritetsregering) när det spricker eftersom V vill in i regeringen och det vill inte Annie Lööf så kommer hon att få det tredje försöket. Då finns det en samlingsregering med S 30%, M 20% och C 7%. Det är en jävla bred mitten. det kommer bli det lugnaste fyra åren i svensk politik och det vill många. Så protesterna kommer att bli förvåndsvis små eftersom många är trötta på småpartier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in