2022-08-31, 14:47
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Som jag skrivit tidigare så tror jag att det blågula blocket kommer att bilda regering om de får majoritet. Då blir det M/KD i regering och SD/L som stödpartier. Vinner det rödgröna blocket (vilket de ser ut att göra) så kommer det att bli samlingsregering. S/M bildar isf regering med L/KD/C som stödpartier. Pga att (S) inte vill samarbeta med varken MP el V, utan hellre söker samarbete högerut.

Men vem blir statsminister? Tror du Kristersson nöjer sig med att vara en Televinken till Magdalena Andersson?
Citera
2022-08-31, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Men vem blir statsminister? Tror du Kristersson nöjer sig med att vara en Televinken till Magdalena Andersson?

Jag har svårt att se hur de ska få ihop en regering på annat sätt. Jag tror inte Dagostar backar, då tappar hon allt förtroende för alltid. Och MA kommer aldrig att ta med V i sin regering.
Citera
2022-08-31, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror inte M kommer vara med i något sådant. Det hade varit dödsstöten. Dom går nog hellre i opposition och ömsar skinn. S hade krävt statsministerposten då. Något annat finns inte. Tro inget annat. Med det så kommer inte KD med. Jag tror det är helt orealistiskt. Snarare lär vi komma närmare ett konservativt block på riktigt. Det kommer ske rejäla förändringar inom M. Det är under ytan ett mycket splittrat med mellan storstad och landsort.

S och C lär försöka bilda regering. Säkert försöka locka L. Sen lär dom fixa stödet från V och MP till slut.

Och samtidigt fortsätter massinvandringen och inflödet av (S)-väljare. Ett konservativt block bestående av M/KD/SD kommer aldrig att få egen majoritet efter 2022, utan hoppet för dessa är att det blågula blocket får majoritet nu 2022.

Ett riktigt konservativt block lär också tappa L. Så räkna inte med L på högersidan 2026.
Citera
2022-08-31, 15:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Och samtidigt fortsätter massinvandringen och inflödet av (S)-väljare. Ett konservativt block bestående av M/KD/SD kommer aldrig att få egen majoritet efter 2022, utan hoppet för dessa är att det blågula blocket får majoritet nu 2022.

Ett riktigt konservativt block lär också tappa L. Så räkna inte med L på högersidan 2026.
Det skulle vara "sista chansen" 2006, 2010, 2014 och 2018. Det är inte sista chansen nu 2022 heller, hur mycket än L behöver få folk att tro det för att L ska kunna stanna vid köttgrytorna och fortsätta krossa svenska folket under massinvandring och EU.
Citera
2022-08-31, 15:02
Medlem
Stones avatar
Citat:
Jag har svårt att se hur de ska få ihop en regering på annat sätt. Jag tror inte Dagostar backar, då tappar hon allt förtroende för alltid. Och MA kommer aldrig att ta med V i sin regering.

Jag är också med på det spåret men jag tror att Annie Lööf blir statsministern. Den breda mitten är trots allt kanske den bästa lösningen för Sverige, inte för att det blir bättre men att vi slipper politiker tjafset.
Citera
2022-08-31, 15:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag är också med på det spåret men jag tror att Annie Lööf blir statsministern. Den breda mitten är trots allt kanske den bästa lösningen för Sverige, inte för att det blir bättre men att vi slipper politiker tjafset.
Ja, det bästa är att göra tydligt för väljarna var den verkliga blockgränsen går.

Tyvärr är det inte Mp som är problemet dock. Problemet är att det från "höger till vänster" sitter en begåvningsreserv som aldrig ser någonting komma och förlitar sig på allsköns rådgivare. Det blir således aldrig en svenskvänlig politik med dessa vid rodret, utan vi kommer fortsatt att bevittna hur vårt land och folk blir våldtaget av både Ryssland och judelobbyn i USA.
Citera
2022-08-31, 15:09
Avslutad
Citat:

Inte helt uteslutet men jag tror nog att det blir MA som blir statsminister om det skulle bli en samlingsregering. Jag tror att en samlingsregering skulle vara det bästa för Sverige. S/M bildar regering med KD/L/C som stödpartier och under press från SD och V. Då aktar de sig för att öka massinvandringen och för att slå undan benen på den svenska välfärden.
Citera
2022-08-31, 15:11
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Annie Lööf som statsminister? Svenskt Näringsliv med Wallenberg i spetsen har redan gjort det försöket, när dom bjöd in Annie Lööf till Bilderbergermötet. Trots den uppbackningen sprack försöket, och jag tror att är det något som Svenskt Näringsliv ångrar så är det just det, alltså att satsa på Annie Lööf.
Citera
2022-08-31, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, det bästa är att göra tydligt för väljarna var den verkliga blockgränsen går.

Tyvärr är det inte Mp som är problemet dock. Problemet är att det från "höger till vänster" sitter en begåvningsreserv som aldrig ser någonting komma och förlitar sig på allsköns rådgivare. Det blir således aldrig en svenskvänlig politik med dessa vid rodret, utan vi kommer fortsatt att bevittna hur vårt land och folk blir våldtaget av både Ryssland och judelobbyn i USA.

Ytterst få svenskar vill att Sverige ska lämna internationella samarbeten som EU/NATO och isolera sig. Du har dina fränder i extremistpartier som MP/V/AfS (som aldrig kommer att få något inflytande över svensk politik). Det här valet handlar om helt andra saker.

Framför allt handlar det om brottslighet, elkris och migration. Dessa frågor löses bäst av en samlingsregering som leds av MA.
Senast redigerad av Sinestro 2022-08-31 kl. 15:22.
Citera
2022-08-31, 15:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ja L behöver hjälp med att klara sig över spärren. NATO, EU och andra internationella samarbeten är viktiga för Sverige och världen - och det finns inga som är så tydliga med det som L.
Håller med. Det är viktigt att vi håller kvar L i riksdagen.
Vilka ska annars driva frågor som avskaffandet av Sverige som nation, legalisering av incest, pedofili och tidelag.

L är framtiden!
Citera
2022-08-31, 15:19
Medlem
Citat:
Inte helt uteslutet men jag tror nog att det blir MA som blir statsminister om det skulle bli en samlingsregering. Jag tror att en samlingsregering skulle vara det bästa för Sverige. S/M bildar regering med KD/L/C som stödpartier och under press från SD och V. Då aktar de sig för att öka massinvandringen och för att slå undan benen på den svenska välfärden.
Håller med om att det vore bättre än en S+MP+V+C-regering, men jag tror Ulf är alldeles för fyrkantig för att kunna tänka sig något sådant.
Citera
2022-08-31, 15:22
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Annie Lööf som statsminister? Svenskt Näringsliv med Wallenberg i spetsen har redan gjort det försöket, när dom bjöd in Annie Lööf till Bilderbergermötet. Trots den uppbackningen sprack försöket, och jag tror att är det något som Svenskt Näringsliv ångrar så är det just det, alltså att satsa på Annie Lööf.

Och Annie Lööf kan väl knappast gå med på striktare migrationspolitk som S och M vill genomföra. Hur denna cirkus skall sluta far vi se två veckor efter valet. För cirkus kommer det bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in