Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-06, 18:43
Bannlyst
Hej. Var registrerad på en utbildning vårterminen 21. Valde att söka utbildningen endast för att kunna få studentkort. På min ladok finns inga pågående kurser längre. Men jag står fortfarande registrerad på den kursen som jag var registrerad nu i vårterminen.

Såg nu att studentkortet uppdaterat mitt kort som gäller till 2022 med SL-loggan på. Hur kunde detta ske när jag inte läser något längre?

Tackar dock inte nej till detta. Men vad har studentkortet utgått från? Att jag fortfarande är registrerad på en kurs som faktiskt redan är slut?
Citera
2021-10-20, 23:39
Medlem
Någon som är villig att dela med sig av rabattkoden från Mecenat för A Day's March?
Citera
2022-02-13, 19:59
Medlem
Mecenatkortet har inte uppdaterat automatiskt att jag är aktiv student så åkte på böter SL. Jag ska bestrida detta med intyg men jag finns heller inte inlagd i Ladok trots att jag studerat i 7 månader på YH. Kontrollanten sa att många studenter har problem just nu.

För att bestrida fick jag en mejladress. Vad är det exakt jag ska mejla in?
Citera
2022-08-31, 08:21
Medlem
Vad jag läst så går det absolut inte men tänkte ändå dubbelkolla med er.. 30 plussare som ska läsa en gymnasie-kurs på komvux (inte för att läsa upp betyg men för att bli behörig till annan utb)

har man rätt till mecenatkort?
Citera
2022-08-31, 10:18
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Vad jag läst så går det absolut inte men tänkte ändå dubbelkolla med er.. 30 plussare som ska läsa en gymnasie-kurs på komvux (inte för att läsa upp betyg men för att bli behörig till annan utb)

Varför skulle du inte få det? Du kan ansöka om mecenatkort, och får då skicka ett studieintyg från skolan du läser på. Du får be skolan ge dig ett sådant bara.

https://help.mecenat.com/hc/sv/artic...m-Mecenatkort-
Citera
2022-08-31, 11:42
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Varför skulle du inte få det? Du kan ansöka om mecenatkort, och får då skicka ett studieintyg från skolan du läser på. Du får be skolan ge dig ett sådant bara.

Som Marimu sade. Det spelar ingen roll hur gammal du är eller vad/var du studerar, så länge det är en CSN-berättigad utbildning (däremot inte sagt att du själv måste få CSN, det räcker med att utbildningen i sig berättigar till det).

Enda haken är att för att få rabatt med lokaltrafiken och SJ så kan det krävas viss studietakt, vilket bevisas genom små loggor på studentkorten. Finns mer info om det på Mecenats och företagens hemsidor.
Citera
2022-08-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu

Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Som Marimu sade. Det spelar ingen roll hur gammal du är eller vad/var du studerar, så länge det är en CSN-berättigad utbildning (däremot inte sagt att du själv måste få CSN, det räcker med att utbildningen i sig berättigar till det).

Enda haken är att för att få rabatt med lokaltrafiken och SJ så kan det krävas viss studietakt, vilket bevisas genom små loggor på studentkorten. Finns mer info om det på Mecenats och företagens hemsidor.

Tack för svar då testar jag ansöka då!

Kollade lite snabbt över rabatter på mecenathemsidan men såg inget megabra.. brukar det vara några särskilda rabatter man ska hålla ögonen öppna efter som dyker upp där?
Citera
2022-08-31, 12:04
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Tack för svar då testar jag ansöka då!

Kollade lite snabbt över rabatter på mecenathemsidan men såg inget megabra.. brukar det vara några särskilda rabatter man ska hålla ögonen öppna efter som dyker upp där?
Inga problem!

Utbudet av rabatter har tyvärr försämrats på senare år. Förr i tiden kunde man gå till många stora butikskedjor med 10% rabatt, nu för tiden är det som du har upptäckt ganska glest med bra rabatter. Själv använder jag mest rabatten på lokaltrafiken. Var ett bra tag sen jag använde någon annan rabatt.
Citera
2022-09-03, 20:22
Medlem
Är det någon som vet om Mecenatkortet respektive Studentkortet AVREGISTRERAS när man avregistrerar sig från kurs? Jag sökte en kurs enbart för att få tillgång till studentrabatter och fick tillgång till båda korten via respektive app men har nu avregistrerat mig på kursen just för att jag inte hade för avsikt att läsa denna och alltså inte ska stå registrerad någonstans.

Går det en signal till Mecenat resp Studentkortet så att korten avregistreras i appen eller kan jag vänta mig att giltigheten på korten gäller?
Citera
2022-09-12, 18:29
Medlem
Inte för att vara den men någon som känner sig givmild och vill låna ut sin zalando-rabatt? 7% bara men sitter helt i skiten på soc & körkort för att ta mig därifrån 🤦🏼‍♂️ hade bara beställt för 299 (gratis frakt då) men då har jag inga pengar kvar istället 😂
125 för ett bälte jag sneglat på (och behöver, nuvarande är trasigt) kan jag undvara, sög med 39kr frakt.. försöker bara spara varje krona som går.

(sjukskriven men för psykisk orsak, så FK och kammarrätten säger nej då jag inte har "smärta(!?) nog att vara sjukskriven ens 25%")
Citera
2022-09-12, 18:38
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shade89
Inte för att vara den men någon som känner sig givmild och vill låna ut sin zalando-rabatt? 7% bara men sitter helt i skiten på soc & körkort för att ta mig därifrån 🤦🏼‍♂️ hade bara beställt för 299 (gratis frakt då) men då har jag inga pengar kvar istället 😂
125 för ett bälte jag sneglat på (och behöver, nuvarande är trasigt) kan jag undvara, sög med 39kr frakt.. försöker bara spara varje krona som går.

(sjukskriven men för psykisk orsak, så FK och kammarrätten säger nej då jag inte har "smärta(!?) nog att vara sjukskriven ens 25%")
Rabatten gäller tyvärr bara på presentkort på Zalando. Sen hjälper det väl dig inte i vilket fall om du redan köpt grejerna?
Citera
2022-09-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Rabatten gäller tyvärr bara på presentkort på Zalando. Sen hjälper det väl dig inte i vilket fall om du redan köpt grejerna?

Ja alltså jag har inte beställt ännu, jag avvaktade för att se om jag fick något svar 😅
Gäller det bara presentkort? Det var inte så det framstod på Zalando eller Google hahaha, men då spelar det ingeb roll med andra ord. Jag får gråta lite och köpa det, ändå typ 40% rabatt och jag behöver det faktiskt
(och hoppas det håller längre än fejk-skinn grejerna 👀 då det är puma)

Edit: och tack förresten för svar ✌🏻
Senast redigerad av Shade89 2022-09-12 kl. 21:15. Anledning: Artighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in