Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-06, 18:43
Bannlyst
Hej. Var registrerad på en utbildning vårterminen 21. Valde att söka utbildningen endast för att kunna få studentkort. På min ladok finns inga pågående kurser längre. Men jag står fortfarande registrerad på den kursen som jag var registrerad nu i vårterminen.

Såg nu att studentkortet uppdaterat mitt kort som gäller till 2022 med SL-loggan på. Hur kunde detta ske när jag inte läser något längre?

Tackar dock inte nej till detta. Men vad har studentkortet utgått från? Att jag fortfarande är registrerad på en kurs som faktiskt redan är slut?
Citera
2021-10-20, 23:39
Medlem
Någon som är villig att dela med sig av rabattkoden från Mecenat för A Day's March?
Citera
2022-02-13, 19:59
Medlem
Mecenatkortet har inte uppdaterat automatiskt att jag är aktiv student så åkte på böter SL. Jag ska bestrida detta med intyg men jag finns heller inte inlagd i Ladok trots att jag studerat i 7 månader på YH. Kontrollanten sa att många studenter har problem just nu.

För att bestrida fick jag en mejladress. Vad är det exakt jag ska mejla in?
Citera
2022-08-31, 08:21
Medlem
Vad jag läst så går det absolut inte men tänkte ändå dubbelkolla med er.. 30 plussare som ska läsa en gymnasie-kurs på komvux (inte för att läsa upp betyg men för att bli behörig till annan utb)

har man rätt till mecenatkort?
Citera
2022-08-31, 10:18
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Vad jag läst så går det absolut inte men tänkte ändå dubbelkolla med er.. 30 plussare som ska läsa en gymnasie-kurs på komvux (inte för att läsa upp betyg men för att bli behörig till annan utb)

Varför skulle du inte få det? Du kan ansöka om mecenatkort, och får då skicka ett studieintyg från skolan du läser på. Du får be skolan ge dig ett sådant bara.

https://help.mecenat.com/hc/sv/artic...m-Mecenatkort-
Citera
2022-08-31, 11:42
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Marimu