Citat:
Ursprungligen postat av
HemligaBrev
Skulle vara okej för mig som kvinna om han ville göra ett test. Självklart skulle det väckas lite tankar om han inte litar på mig? Men jag gillar själv att ha koll på saker så det skulle nog inte vara en stor grej för mig om han ville ha ett test.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Ja, det skulle jag tycka vore okej. Jag skulle ju dock gärna se att han formulerade sig hänsynsfullt och vänligt när han beskrev varför, och det hade ju varit bättre om han tog upp detta redan innan man blev gravida att han skulle vilja göra ett sådant test, då skulle det verka mindre som att misstanke uppstått med tiden och mer som en principfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Haha nej absolut inte. Vi är ju gifta och jag skulle aldrig vara otrogen. Litar han inte på sin fru så skulle jag bli sjukt besviken, ja faktiskt äcklad. Att han skulle antyda att jag särat på benen för en annan man?! Nu har vi fem barn och han har aldrig tvekat på att han är pappan tack och lov. Dessutom så är bebisar alltid lika sin pappa när de är små så det finns ju ingen tveksamhet.
två olika sorters svar som sammanfattar kvinnors olika syn på det?
linje 1: ja, det är ok om han sköter det respektfullt, öppet och snyggt, och att han gör det direkt, inte efter flera år
linje 2: aldrig, ett pappatest är en otrohetsanklagelse, relationen är slut
jag tycker det har väldigt lite med kvinnan att göra, det har med mannens faderskap och barnen att göra. snabbt test, nu vet han det kvinnan vet, och barnen kan vara trygga i framtiden att de vet vem deras biologiska pappa är. som någon nämnde, det är lite orättvist att kvinnan vet till 100% att hon är deras mor, medan barnen och pappan inte vet.
en ren formalitet. en garant för att du vet att barnet är ditt så du aldrig någonsin behöver tvivla, du kan gå genom livet och veta att även fast ungen inte ser ut som du, inte är lik dig överhuvudtaget, så är det din unge.
lite inne på vad vissa i tråden nämnt här. göra det snyggt och diskret, kvinnan behöver aldrig få veta, alla tvivel borta. men kommer det fram 20 år senare när man råkar försäga sig, vad händer då... det är inte direkt som att ha varit otrogen i 20 år, men hon lär knappast bli glad.