2022-08-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ja här finns hela historien.
https://www.aulis.com/censored.htm

"Chris Kraft is a bad guy. If we could feed him to a bomb, we would.”
Col. Alfred M. Worden –*Autographica, September 2014
Tackar! Tycker mer det låter som tillspetsad intern jargong än ett hot. Lite skämtsamt, kanske pga. att han inte uppfattade frågan och/eller frågeställaren som helt seriös.

Det verkar ju vara ett missförstånd där man blandar ihop olika Apollo-expeditioner. Så inte så konstigt om han fick ett dumt svar om den tillfrågade uppfattade frågan som dum.

Med det sagt så är jag också skeptisk till månlandningarna och jag tror fler och fler blir det för varje år. Tills man lyckas återvända, eller lyckas fejka ett återvändande
Citera
2022-08-28, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Tackar! Tycker mer det låter som tillspetsad intern jargong än ett hot. Lite skämtsamt, kanske pga. att han inte uppfattade frågan och/eller frågeställaren som helt seriös.

Det verkar ju vara ett missförstånd där man blandar ihop olika Apollo-expeditioner. Så inte så konstigt om han fick ett dumt svar om den tillfrågade uppfattade frågan som dum.

Med det sagt så är jag också skeptisk till månlandningarna och jag tror fler och fler blir det för varje år. Tills man lyckas återvända, eller lyckas fejka ett återvändande
Nej att man blandat ihop något finns inte på kartan, men givetvis är inte Wordens märkliga utbrott något bevis för att månlandningarna var fejk.

Det är bara ännu en i raden av konstigheter.
Citera
2022-08-28, 21:52
Medlem
Citat:
Då är det bara för dig att förklara Krafts vittnesmål.

Ser att detta besvarades senare i tråden och även du har något att förklara,

När man skickar laserpulser till reflektorerna varför får man tillbaks reflektioner ?

Hur förklarar du alla prover som hämtades och analyserades runt om i världen ?

Alla dessa pengar NASA fick och sedan anlitade olika företag för att utveckla hårdvara för projektet. Varför skulle man inte använda den ?
Citera
2022-08-28, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Ser att detta besvarades senare i tråden och även du har något att förklara,

När man skickar laserpulser till reflektorerna varför får man tillbaks reflektioner ?

Hur förklarar du alla prover som hämtades och analyserades runt om i världen ?

Alla dessa pengar NASA fick och sedan anlitade olika företag för att utveckla hårdvara för projektet. Varför skulle man inte använda den ?
Man studsade laser mot månen redan 1963.

Det kryllar av månmeteoriter på t ex Antarktis.

Pengarna gick så klart till olika företag, har jag påstått något annat?

Allt detta har redan diskuterats i tråden till leda, det är bara att läsa bakåt.
Jag tänker inte upprepa mer självklarheter, är du på allvar intresserad så är det bara att PM:a mig.
Jag ska ägna mig åt annat nu.
Senast redigerad av adaptern 2022-08-28 kl. 22:03.
Citera
2022-08-30, 16:05
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
...
...

Kan du ge en enda källa utanför rena konspirationssidor som säger att "det kryllar av månmeteoriter" på antarktis?
En enda?

De är i själva verket extremt sällsynta och man har inte hittat mer än kanske några hundra fram till nu. Vid tiden för Apollo hade man hittat extremt få ännu.
Citera
2022-08-30, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Kan du ge en enda källa utanför rena konspirationssidor som säger att "det kryllar av månmeteoriter" på antarktis?
En enda?

De är i själva verket extremt sällsynta och man har inte hittat mer än kanske några hundra fram till nu. Vid tiden för Apollo hade man hittat extremt få ännu.
Ett tiotal räcker (och blir över).
Citera
2022-08-30, 17:07
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Med en helt annan teknik som gav ett helt annat resultat jämfört med en reflektor
Citat:
Kryllar gör det inte precis. Den första hittades 1982. Man visste att den kom från månen eftersom man hade prover av faktisk månjord att jämföra med.

Citat:

Du har alltid sagt att NASA fick pengarna. Varför skulle NASA ge bort sitt "stöldgods"? Helt ologiskt.
Citera
2022-08-30, 17:35
Medlem
Citat:

Allt detta har redan diskuterats i tråden till leda, det är bara att läsa bakåt.
Jag tänker inte upprepa mer självklarheter, är du på allvar intresserad så är det bara att PM:a mig.

Man studsade inga så korta pulser 1963. Dessa pulser kräver reflektorer för att kunna ge ekon tillbaka.

Det kryllar inte an mån meteoriter utan de som finns utgör bara en bråkdel av den mängd som Apollo hämtade tillbaka. Dessutom månmeteoriter är alltid förorenade av Jordmiljön vilket modern lab utrustning lätt kan påvisa.

Och vad tror du företagen gjorde med pengarna de fick ? Utvecklar något som de måste visa upp att det fungerar.

Detta har varit uppe i tråden tidigare men ni har inte kunnat ge några hållbara argument då eller nu.

Det finns inga skäl att bedriva några privata diskussioner med dig om detta
Citera
2022-08-30, 18:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ett tiotal räcker (och blir över).

Det har skrivits i tråden många gånger, men orsaken till att man ens kan hitta dessa meteoriter är för att man har månstenar att jämföra med.

De första identifierade är från 80-talet.
Citera
2022-08-30, 19:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vill du veta mer så får du PM:a.

Jag tror nog att det är du som behöver veta mer om du inte känner till det här.

Tramset om von Braun och Antarktis är just bara trams. De åkte inte dit för att finna månstenar, om vilka raketgubben förstås inte hade någon större koll.
Citera
2022-08-31, 09:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Man hittar månstenar i Antarktis, ja. Men man visste inte vad det var förrän man hade material som faktiskt kom från månen att jämföra med.
Senast redigerad av Clay Allison 2022-08-31 kl. 09:49.
Citera
2022-08-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Kryllar gör det inte precis. Den första hittades 1982. Man visste att den kom från månen eftersom man hade prover av faktisk månjord att jämföra med.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det har skrivits i tråden många gånger, men orsaken till att man ens kan hitta dessa meteoriter är för att man har månstenar att jämföra med.

De första identifierade är från 80-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Man hittar månstenar i Antarktis, ja. Men man visste inte vad det var förrän man hade material som faktiskt kom från månen att jämföra med.
Fast det där kan man ju vända på då det betyder att "månstenarna" är identiska med stenar som plockats på Antarktis. Det vill säga, de kan lika gärna blivit plockade på Antarktis som på Månen.

Om vi antar att de plockades på jorden och sedan felaktigt påstods komma från Månen så finns det inget kvar som knyter vare sig "månstenarna" eller andra meteoriter som hittats på Antarktis till Månen. Man kan anta att de kommer från rymden utifrån fyndplats mm. men inte mycket mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in