2022-08-31, 08:31
Medlem
Hej,

Jag var sjuk förrförra helgen och sen när jag kände mig lite bättre var jag ute och sprang ett löppass. Men det skulle jag inte ha gjort då jag gick på det lite för tidigt. Sen förra fredagen så har jag inte fått tillbaka feber eller förkylning efter det dumma passet, men däremot så har jag slemhosta kvar. Hade ont i halsen hela förra helgen tillsammans med slem som jag hostade upp några gånger varje dag. Halsonten är typ borta men känns som den beror på slemhostan litegrann.

Så nu har jag hostat upp slem några gånger per dag sen i fredags och det verkar inte ge sig. I övrigt är jag pigg så det är bara att jag hostar upp slem ibland. Finns det något man kan köpa på apoteket för att få bort den här skiten eller vad hade ni gjort?
Citera
2022-08-31, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Hej,

Jag var sjuk förrförra helgen och sen när jag kände mig lite bättre var jag ute och sprang ett löppass. Men det skulle jag inte ha gjort då jag gick på det lite för tidigt. Sen förra fredagen så har jag inte fått tillbaka feber eller förkylning efter det dumma passet, men däremot så har jag slemhosta kvar. Hade ont i halsen hela förra helgen tillsammans med slem som jag hostade upp några gånger varje dag. Halsonten är typ borta men känns som den beror på slemhostan litegrann.

Så nu har jag hostat upp slem några gånger per dag sen i fredags och det verkar inte ge sig. I övrigt är jag pigg så det är bara att jag hostar upp slem ibland. Finns det något man kan köpa på apoteket för att få bort den här skiten eller vad hade ni gjort?
Jag hade provat Strepsils hosta kan sitta i länge. Drick te med honung brukar lindra lite.
Citera
2022-08-31, 08:42
Avstängd
Cocillana
Citera
2022-08-31, 08:42
Moderator
Maviels avatar
Bisolvon är slemlösande och kan underlätta så du får upp det. Annars är det i regel så att man hostar för att kroppen behöver bli av med slem. Dricka mycket klara drycker - inte mjölk.
Citera
2022-08-31, 09:02
Medlem
Mollipect kan du få utskrivet om du skriver till din vårdcentral på 1177-dina sidor,, funkar bra
på det här skiten,,,har haft samma sak en längre tid efter att jag hade Covid.

Copcillana är de mera restriktiva med att skriva ut nuförtiden då det innehåller etylmorfin ,en
del människor som inte tål det, jag tycker dock att det är bäst.
Citera
2022-08-31, 09:13
Medlem
Drick extra mycket vatten!

Vatten är bra mot allt
Citera
2022-08-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M--M--X
Jag hade provat Strepsils hosta kan sitta i länge. Drick te med honung brukar lindra lite.

Körde strepsils och te hela helgen men hjälpte 0 tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Bisolvon är slemlösande och kan underlätta så du får upp det. Annars är det i regel så att man hostar för att kroppen behöver bli av med slem. Dricka mycket klara drycker - inte mjölk.

Ska kolla in Bisolvon, tack! Har druckit mycket senaste dagarna men har inte hjälpt.

Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Mollipect kan du få utskrivet om du skriver till din vårdcentral på 1177-dina sidor,, funkar bra
på det här skiten,,,har haft samma sak en längre tid efter att jag hade Covid.

Copcillana är de mera restriktiva med att skriva ut nuförtiden då det innehåller etylmorfin ,en
del människor som inte tål det, jag tycker dock att det är bäst.

Ska höra av mig till vårdcentralen om Mollipect, tack! Hur lång tid tog det för dig att få bort det när du började med Mollipect?
Citera
2022-09-03, 18:05
Medlem
Acetylcystein Teva brustabletter är kanonbra. Be din läkare skriva ut dem åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in