Citat:
Ursprungligen postat av
bjornebarn
Ah, så man kan fortfarande köpa laddningskoder i affärerna? Jag trodde allt sköttes via internet numera.
Jag fick sådan kod på spelkvitto. Antar att det inte kommer försvinna från tex ICA för att de ändå har det som en service.
Finns laddningsappar från operatörerna och går även att ladda från nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trixton
Hur påverkar det Svenssons privatliv? Det är väl inte särskilt många svenskar som har kontantkort över huvud taget, än mindre oregistrerade. Jag gissar på att jag inte känner en enda person som har behov av något sådant.
Enda anledningen till att jag skaffade ett par kontantkort var främst så ingen annan ska kunna beställa hem i mitt namn.
Vet dock inte hur länge en kontantkortspärr varar men finns ju alltid kiosker som kan ha. Behovet är redan tillgodoset för min del.
Sen att jag flyttade över några kontantkort från Telia till Halebop var för att samla det på mitt befintliga konto. Slapp dessutom avgiften på 15 kr/mån och kan hålla numren aktiva för 1 kr per simkort. Själv välja när jag vill använda dom.
Finns ju Fello att byta till men samtidigt så kan det vara minst lika bra med Halebop.