Citat:
Ursprungligen postat av
Rudan88
Jag vet inte vem hon är, hur hon låter eller hur hon fungerar så det lägger jag ingen värdering i.
Men jag blir lite upprörd hur man bara kan ignorera någon med en panikattack, larmoperatörerna måste väl ha nån manual dom kan följa?
Hade hon fått Lydia att lugna ner sig hade hon kanske kunna få fram en lite mer sammanhängande version av vad som hände under kvällen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rudan88
Kan hålla med dig om att
panikattacken låter genuin, ja.
Med det i åtanke kan man väl anta att hon är tungt medicinerad med ångestdämpande efter händelsen, och att hon kanske framstår som en känslokall psykopat pga det.
Jag försvarar henne inte, utan försöker bara lyfta fram att allt inte måste vara som det ser ut.
Absolut inte!
Jag hade inte dömt operatören om hon inte lyckats lugna Lydia, men hon försöker ju inte ens.. 
Citat:
Ursprungligen postat av
Rudan88
Nej, nej jag menade inte larmsamtalen utan under förhören och rättegången.
Under larmsamtalen bedömer inte jag henne som känslokall.
Om hon sen var/är alkolist, det låter jag vara osagt.
Det jag pratar om är de 21 sekunder (1.15-1.36) i 12.42min klippet (Lydia larm.wav) där operatören bara lyckas få fram ett litet "hallå". 21 sekunder med en panikattack känns som 21 minuter.
Att paniken/gråten kommer och går sådär snabbt är inget konstigt, eller ja det verkar säkert konstigt utifrån, men jag kan tala från egen erfarenhet att panikattacker kan utspela sig precis så. Man kämpar för att att andas och ibland lyckas man få ett andetag och kan hinna säga några ord innan paniken slår till igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rudan88
Panikattacker är högst individuellt, dessutom kan ju samma person få attacker som utspelar sig olika beroende på situationen.
Med andra ord är det inte alls säkert du upplevt en sån här attack, fastän du varit med om ett flertal attacker.
Jag säger bara att dom kan utspela sig så som i klippet.
Jag "vill inte" höra nånting, jag är helt opartisk.
Det handlar inte heller så mycket om vad jag hör, utan vad jag känner.
När jag hör någon skådis skrika i en film så känner jag ingenting, men om jag hör någon skrika i äkta panik så får jag en olustig känsla i kroppen, även om det skriket också är inspelat. På samma sätt reagerar jag när jag hör larmsamtalen.
Jag får flashbacks, kalla kårar, ändrad hjärtrytm och andning när jag hör Lydia.
Om hon är psykopat/har psykopatiska drag så har det visat sig under flera år före händelsen.
Ifall det har visat sig eller inte, vet inte jag och kan därför inte lägga nån värdering i det.
Allt jag försökte säga var bara att inte sätta en psykopat-stämpel på henne baserat utifrån hennes beteende efter dagen då händelsen inträffade eftersom hon kan vara tungt medicinerad med ångestdämpande. Det är inte riktat mot dig Mumsbulle utan en allmän uppmaning till alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rudan88
Allt verkar så diffust att jag inte kan avgöra det.
Kan hålla med om att allt inte verkar sant, men vad som är sant, inte är sant och varför hon skulle ljuga om det har jag ingen aning om.
Varför hon ljuger är för att försöka komma undan ansvar. Jag förstår vad du är ute efter.
Du har läst fupen för länge sen....men du minns att hon hade sömnproblem? Någonting som inte visat sig när hon legat inne på psyk för att vila upp sig, då har hon sussat som en gris.
Hennes alkoholvanor framkommer under rättegången, hon har enligt egen utsago bara haft problem tidigare i två månader..
Hon påstår att Emil sagt saker som han redigerat bort under inspelningarna.. när skulle han gjort det?
Lydia säger att polisen lagt ord i hennes mun.
Lydia har en historik som framkommer i fupen och under rättegången, av missbruk, hemlöshet, psykisk ohälsa, promiskuöst leverne, ansvarslöshet och kaos. Hon har försatt sig och sina barn för faror gång på gång.
Vad som än inträffat, skyller hon på någon annan.
Det framkommer att Lydia inte har haft någon psykos under eller efter mordet, som vissa vill göra gällande. Det är helt uteslutet.
Att hon plötsligt inte minns hur avrättningen gått till, (avrättning är vad åklagaren kallar det, vad annars ska man kalla det, när en människa kommer ut och hotar med vapen, laddar, siktar och skjuter, på några meters avstånd rakt i bröstet?!) är för att hon inser att hennes lögner sprack