2022-08-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad är det för skitsnack du kör med?
Jag har erfarenhet av Lydia och vet vad hon är kapabel till.
Jag tror inte detta var planerat av henne men vet sen tidigare la att den damen saknar normala, spärrar
Men du kanske tycker såna la tjejer är normala

Hur kan du Vemdalen ha någon erfarenhet av Lydia när du inte känner henne, aldrig har träffat henne, enligt dina egna ord?
2022-08-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Hur kan du Vemdalen ha någon erfarenhet av Lydia när du inte känner henne, aldrig har träffat henne, enligt dina egna ord?
Jadu. Tror du att jag tänker outa mig för dig?
2022-08-30, 22:31
Medlem
Citat:
Har hört om denna kvinna.
Inte klok på en fläck och vidrig mot sin förra man

Som sagt, läs dina egna ord. Du har bara hört om denna kvinna...
2022-08-30, 22:33
Medlem
Citat:
Jadu. Tror du att jag tänker outa mig för dig?

Bryr mig mindre, läs dina egna rader..
2022-08-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns många frågor som saknar svar gällande Lydia Barth. Frågor blir obesvarade och sanningen ska mörkas och vändas mot brottsoffret.
Ju mer som framkommer, desto argare blir hennes hejarklack och okvädesord haglar. Trist
Det är intressant att ta reda på orsaker till att Lydia tillslut mördade en människa.
Vad som föranlett det hela. Hur hon kunde godkännas och beviljas jägarexamen och få vapenlicenser samt köpa vapen med ledarna. Det har inte gått rätt till. Det är Sverige och snigelpost är brukligt, inte några privatbesök hos polisen och vapenhandlaren för att få vapen nu! Hon hade 3 licenspliktiga vapen och 2 luftvapen. Ganska ovanligt särskilt med tanke på att Lydia inte var intresserad av jakt..

Hon använder visserligen inte ordet "intresserad" men däremot säger hon ju i rättegången:
"I början var det jättemycket, då var jag med jaktlag och allt möjligt".

Det är såklart en tolkningsfråga, men jag tolkar det som att hon är/var intresserad av jakt?

Hur tolkar du det?

Ca 02.50 i klippet.
https://youtu.be/prD6g-JLTGE
2022-08-31, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Hon använder visserligen inte ordet "intresserad" men däremot säger hon ju i rättegången:
"I början var det jättemycket, då var jag med jaktlag och allt möjligt".

Det är såklart en tolkningsfråga, men jag tolkar det som att hon är/var intresserad av jakt?

Hur tolkar du det?

Ca 02.50 i klippet.
https://youtu.be/prD6g-JLTGE
Har du läst förundersökningen eller domarna?
Hur jag tolkar Lydias trovärdighet spelar ingen roll, det är vad rätten ansett som har bedömt hennes trovärdighet och endast utefter vad som framkommit under rättegångarna.
Allt är inte med i ljudupptagningarna. Rättegångarna var 2×2 dagar, inte två timmar långt.
Lydia sitter ju och ljuger i rätten och under förhör.
Hon ljuger och när hennes lögner bryts ner och blottas höjer hon först rösten, spelar(?) dum, för att tillslut indirekt erkänna, inte rakt ut, men hon bekräftar händelseförloppet.
Hon är överbevisad, ändå käftar hon och hon vägrar be om ursäkt.
Hon verkar inte veta vad som är bak och fram på ett gevär...
Om du ska spela opartisk så har du avslöjat dig själv.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-31 kl. 01:55.
2022-08-31, 01:58
Medlem
Citat:
Har du läst förundersökningen eller domarna?
Lydia sitter ju och ljuger i rätten och under förhör.
Hon ljuger och när hennes lögner bryts ner och blottas höjer hon först rösten, spelar(?) dum, för att tillslut indirekt erkänna, inte rakt ut, men hon bekräftar händelseförloppet.
Hon är överbevisad, ändå käftar hon och hon vägrar be om ursäkt.

Jag har redan svarat dig på den frågan i inlägg #11452
"Jag har läst dem, men det börjar vara ett tag sedan och jag minns inte allt."

Okej, vart finns någon information som bevisar eller åtminstone tyder på att hon inte var intresserad av jakt?

Edit:
Citat:
Om du ska spela opartisk så har du avslöjat dig själv.

För att jag tolkar det som att hon är jaktintresserad när hon säger sig varit med i ett jaktlag?
Senast redigerad av Rudan88 2022-08-31 kl. 02:05.
2022-08-31, 02:06
Avslutad
Citat:

Okej, vart finns någon information som bevisar eller åtminstone tyder på att hon inte var intresserad av jakt?
Det rätten bedömer är vad som kommer fram under rättegången, i form av korsförhör och i sakframställan och slutpläderingar.
Den som varit med under rättegången som åhörare får mer info om vad som framkommer av resultatet av förundersökningsmaterialet, den sk fupen, som ligger till grund för åtalet och stämningsansökan.
Sen har åhörare inte del av vad som ytterligare framkommer bakom lyckta dörrar, men det som kan konstateras är att Lydia Barth är en riktigt dålig lögnare.
2022-08-31, 02:10
Avslutad
Citat:

Edit:

För att jag tolkar det som att hon är jaktintresserad när hon säger sig varit med i ett jaktlag?
Hur tolkar du det övriga hon säger? Hur händelseförloppet gått till? Hon ljuger om vad hon precis berättat och käftar emot domaren som tillrättavisar vad dem själva antecknat..
2022-08-31, 02:17
Medlem
Citat:
Det rätten bedömer är vad som kommer fram under rättegången, i form av korsförhör och i sakframställan och slutpläderingar.
Den som varit med under rättegången som åhörare får mer info om vad som framkommer av resultatet av förundersökningsmaterialet, den sk fupen, som ligger till grund för åtalet och stämningsansökan.
Sen har åhörare inte del av vad som ytterligare framkommer bakom lyckta dörrar, men det som kan konstateras är att Lydia Barth är en riktigt dålig lögnare.

Så.. du menar att i den utökade informationen framkom att Lydia inte var intresserad av jakt?
2022-08-31, 02:22
Medlem
Citat:
Hur tolkar du det övriga hon säger? Hur händelseförloppet gått till? Hon ljuger om vad hon precis berättat och käftar emot domaren som tillrättavisar vad dem själva antecknat..

Allt verkar så diffust att jag inte kan avgöra det.
Kan hålla med om att allt inte verkar sant, men vad som är sant, inte är sant och varför hon skulle ljuga om det har jag ingen aning om.
2022-08-31, 02:42
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vem hon är, hur hon låter eller hur hon fungerar så det lägger jag ingen värdering i.
Men jag blir lite upprörd hur man bara kan ignorera någon med en panikattack, larmoperatörerna måste väl ha nån manual dom kan följa?

Hade hon fått Lydia att lugna ner sig hade hon kanske kunna få fram en lite mer sammanhängande version av vad som hände under kvällen.

Citat:
Kan hålla med dig om att panikattacken låter genuin, ja.
Med det i åtanke kan man väl anta att hon är tungt medicinerad med ångestdämpande efter händelsen, och att hon kanske framstår som en känslokall psykopat pga det.

Jag försvarar henne inte, utan försöker bara lyfta fram att allt inte måste vara som det ser ut.

Absolut inte! Jag hade inte dömt operatören om hon inte lyckats lugna Lydia, men hon försöker ju inte ens..

Citat:
Nej, nej jag menade inte larmsamtalen utan under förhören och rättegången.
Under larmsamtalen bedömer inte jag henne som känslokall.

Om hon sen var/är alkolist, det låter jag vara osagt.

Det jag pratar om är de 21 sekunder
(1.15-1.36) i 12.42min klippet (Lydia larm.wav) där operatören bara lyckas få fram ett litet "hallå". 21 sekunder med en panikattack känns som 21 minuter.

Att paniken/gråten kommer och går sådär snabbt är inget konstigt, eller ja det verkar säkert konstigt utifrån, men jag kan tala från egen erfarenhet att panikattacker kan utspela sig precis så. Man kämpar för att att andas och ibland lyckas man få ett andetag och kan hinna säga några ord innan paniken slår till igen.

Citat:
Panikattacker är högst individuellt, dessutom kan ju samma person få attacker som utspelar sig olika beroende på situationen.
Med andra ord är det inte alls säkert du upplevt en sån här attack, fastän du varit med om ett flertal attacker.

Jag säger bara att dom kan utspela sig så som i klippet.

Jag "vill inte" höra nånting, jag är helt opartisk.
Det handlar inte heller så mycket om vad jag hör, utan vad jag känner.

När jag hör någon skådis skrika i en film så känner jag ingenting, men om jag hör någon skrika i äkta panik så får jag en olustig känsla i kroppen, även om det skriket också är inspelat. På samma sätt reagerar jag när jag hör larmsamtalen.

Jag får flashbacks, kalla kårar, ändrad hjärtrytm och andning när jag hör Lydia.

Om hon är psykopat/har psykopatiska drag så har det visat sig under flera år före händelsen.
Ifall det har visat sig eller inte, vet inte jag och kan därför inte lägga nån värdering i det.

Allt jag försökte säga var bara att inte sätta en psykopat-stämpel på henne baserat utifrån hennes beteende efter dagen då händelsen inträffade eftersom hon kan vara tungt medicinerad med ångestdämpande. Det är inte riktat mot dig Mumsbulle utan en allmän uppmaning till alla.

Citat:
Allt verkar så diffust att jag inte kan avgöra det.
Kan hålla med om att allt inte verkar sant, men vad som är sant, inte är sant och varför hon skulle ljuga om det har jag ingen aning om.

Varför hon ljuger är för att försöka komma undan ansvar. Jag förstår vad du är ute efter.
Du har läst fupen för länge sen....men du minns att hon hade sömnproblem? Någonting som inte visat sig när hon legat inne på psyk för att vila upp sig, då har hon sussat som en gris.
Hennes alkoholvanor framkommer under rättegången, hon har enligt egen utsago bara haft problem tidigare i två månader..
Hon påstår att Emil sagt saker som han redigerat bort under inspelningarna.. när skulle han gjort det?
Lydia säger att polisen lagt ord i hennes mun.

Lydia har en historik som framkommer i fupen och under rättegången, av missbruk, hemlöshet, psykisk ohälsa, promiskuöst leverne, ansvarslöshet och kaos. Hon har försatt sig och sina barn för faror gång på gång.
Vad som än inträffat, skyller hon på någon annan.

Det framkommer att Lydia inte har haft någon psykos under eller efter mordet, som vissa vill göra gällande. Det är helt uteslutet.
Att hon plötsligt inte minns hur avrättningen gått till, (avrättning är vad åklagaren kallar det, vad annars ska man kalla det, när en människa kommer ut och hotar med vapen, laddar, siktar och skjuter, på några meters avstånd rakt i bröstet?!) är för att hon inser att hennes lögner sprack
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-31 kl. 02:49. Anledning: Tillägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in