2022-08-30, 20:27
Medlem
Kalasmannens avatar
Jag håller också med om att det var godare för 10-15 år sedan. Sen tycker jag att det verkar som att det är jalapeno i nästan varenda kampanjburgare dom har. Smakade en sådan med avocado, jalapeno och någon konstig dressing för några år sedan, så fort man bet i en jalapeno så försvann resten av smakerna.
2022-08-30, 20:42
Medlem
Gavins-Friends avatar
Jättestor skillnad beroende på vilken restaurang det är. Där jag bodde innan käkade jag mycket på Max och det smakade jättegott och fräscht. Där jag bor nu är det... Helt jävla värdelöst och smakar inte alls fräscht.
2022-08-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jättestor skillnad beroende på vilken restaurang det är. Där jag bodde innan käkade jag mycket på Max och det smakade jättegott och fräscht. Där jag bor nu är det... Helt jävla värdelöst och smakar inte alls fräscht.

Kom igen, alla snabbmatsburgare smakar skit förutom när man är packad.
2022-08-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag rankar dem 1 BK, 2 McD och 3 Max. Håller med TS att Max är klart sämst. Tycker inte ens deras pommes är bättre än McD som många säger. Möjligen vinner de kategorin dipsåser för jag har för mig de har nån riktigt bra sådan.

Men stora problemet är själva köttet, som känns som nån billigare variant av gatuköksburgare och snarare kokt än stekt.

Edit: Nu pratar jag bara om de tre stora snabbmatskedjorna, givetvis går ingen av dem att jämföra med riktiga kvalitetsburgare som ju dock är minst dubbelt så dyra.

Håller med. Jag äter inte hos någon av dem särskilt ofta men om jag måste välja hamnar Max på en klar tredjeplats. Sen beror det på vad jag vill ha

Cheeseburgare - McDonalds
Pommes - BK
Meny - BK
Bästa enskilda burgare - Big Tasty, McDonalds

Osäker på vilka som tar hem dippsås, chili cheese osv. BK har kass dipp och McDonalds inte mycket bättre så det är nog Max på den.
2022-08-30, 21:22
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Jag skriver under.

Max bugare jämfört med Donken eller BKing smakar skit.

Max gör reklam som Sveriges godaste hamburgare.

Vet inte vilken smaktävling de vann men jämfört med Donken eller Burger King är de på koiskburgar-nivå.

Mina bugare hemma med köpkött, köpbröd och Kavlis dressing blir godare. Med ovärmt bröd och halvstekt köpkött.

Hur fan kan Max ens finnas?
2022-08-30, 21:36
Medlem
Max burgare är verkligen äckliga. Ingen stekyta och svampaktig konsistens. En riktig burgare innehåller 100% nötkött, det gör de både hos McD och BK om än inte det bästa nötköttet. På Max blandar de i ägg och potatis i köttet, för att spara pengar antar jag. Detta är orsaken den svampaktiga konsistensen och räliga smaken.
2022-08-30, 21:38
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har aldrig förstått hysterin kring Max hamburgare.
(FB) MAX hamburgarrestauranger
2022-08-30, 21:39
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
"Varit inne i köket och kollat" det räcker inte. Gå ner på knä och kolla under bänkar och inne i skåp hur det ser ut. Toaletterna skiter jag fullständigt i det är matberedningen som är sunkig. Men visst det ser fräscht ut på ytan men det är smutsigt där inte Samhall orkar städa.

Samhall städar på samtliga Max-restauranger i hela Sverige, endast i några få McD. Så om Samhall slarvar, som du påstår, är det nog ännu värre på Max.
2022-08-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Ska jag ha en slafsburgare så väljer jag helt klart Max om jag nu ska välja någon.
Helst käkar jag en bra smash burger, men då kostar det ju drygt det dubbla också.

Absolut inte det dubbla. Max har börjat leka fina i kanten och sätta priser som om de vore en proper hamburgerrestaurang.
2022-08-30, 21:46
Medlem
R5As avatar
Nån mer än jag som sprutar på porslinet efter att ha käkat max?

En gång råkade jag dessutom få en burgare utan sås och det var en av dem värsta upplevelserna i mitt liv att få tugga på den där skosulan i mitten. Är det dessutom inte att vilseleda kunden när man kallar de 100% svenskt nötkött? Folk tror ju faktiskt att det är 100% nötkött.
2022-08-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har aldrig förstått hysterin kring Max hamburgare. En klar majoritet av mina vänner säger jämnt och ständigt att Max har de absolut bästa hamburgarna bland snabbmatskedjorna, och att kedjor som McDonald's smakar som kemikalisk barnmat i jämförelse. Men nej, jag har försökt äta på Max över 10 gånger i mitt liv, och VARJE gång har jag blivit extremt äcklad av deras hamburgare. Det är något med själva köttet som smakar skumt, och kompositionen med all sallad och dressing känns platt och tråkig.

Det var inte förrän flera besök på Max som jag fick reda på att deras burgare inte är 100% nötkött, utan endast runt 80% medan resten består av potatismjöl, druvsocker, rapsolja, vegetabiliska fibrer, osv. När jag äntligen insåg detta gick det upp för mig varför deras burgare smakade konstigt.

Sedan så hyllas Max till skyarna för sina dipsåser och crispy pommes när det egentligen inte är något speciellt överhuvudtaget. Allt som allt är de mycket dyrare än både Burger King och McDonald's men kvaliteten är fortfarande på snabbmatsnivå så jag förstår inte varför det är sådan hysteri kring Max?

Vill man ha en RIKTIG hamburgare med pommes så får man såklart gå till en RIKTIG restaurang och betala 250 spänn, enklare än så är det inte. Men om man bara vill ha något enkelt och smaskigt så är ju McDonald's helt klart att föredra framför Max, som bara lurar folk att tro att de är "bättre" när de egentligen är sämre när det kommer till valuta för pengarna.

Deras pommes är jävligt goda dock. Men läste en kommentar på flashback förut om att max kött smakar som om det vore kokt. Och ända sedan jag läste den kommentaren har jag känt det varje gång jag ätit där. Och därmed börjat ogilla max.
2022-08-30, 21:54
Medlem
-Hengpung-s avatar
Är det inte lite absurt ändå att man får ha en sådan slogan som MAX har? "Sveriges godaste hamburgare". Vem fan har bestämt att just MAX har de godaste burgarna? Folket? Regeringen? Gud? Jag tror jag ska börja bygga egna bilar och sälja, en kopia på den ryska skitbilen Lada, köpa lite reklam i tv och ha som slogan "Lada - Sveriges bästa bilmärke".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in