2022-08-31, 00:40
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Har länge hävdat detta.

Det där uttalandet om a-kassa.

De måste ju veta hur strategiskt korkat det där var.

De försöker definitivt förlora valet, så att S får styra under kommande lågkonjunktur.

Lite så jag tänker med.
Citera
2022-08-31, 00:44
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja vi har redan konstaterat att du vill att L ska åka ur och MP ska vinna så att ni inom MP kan genomföra mer massinvandring av ensamkommande till Sverige. Du skrev ju att du korkar upp champagnen om L åker ur och MP vinner den 11e, eller hur?

När har jag sagt att jag vill ha MP?

Jag säger att MP:s vara eller icke-vara spelar ingen roll i det här valet.
Citera
2022-08-31, 00:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ebba markerade ikväll med samma argument som Jimpan hade: "L är splittrat"

Som jag ser det är det viktigaste nu att pressa ned M. Ett väldigt svagt och panikslaget M tror jag innebär detta;

- Ett större SD (växer på Ms bekostnad)
- SD blir oppositionsledande efter valet. (Där i ingår att S regerar vidare, vilket vi kommer att få se).
- Moderatväljare drar sig för att stödrösta när M behöver deras röst för att försöka behålla sin plats som största oppositionsparti. Förhoppningsvis åker då L ur.

Detta bäddar för ett sant regimskifte 2026.

Exakt, jag har gett upp hoppet på en vinst för det blågula blocket och hoppas L åker ut för alltid vilket skulle bädda fint för 2026. Speciellt om SD blir näst störst vilket skulle sätta ett stort avtryck.

Valet må vara förlorat troligtvis, men en liten vinst kan vi få om L åker ut.
Citera
2022-08-31, 00:46
Avslutad
Citat:
När har jag sagt att jag vill ha MP?

Jag säger att MP:s vara eller icke-vara spelar ingen roll i det här valet.

Åker L ut så vinner det rödgröna blocket och då får MP inflytande över svensk politik i fyra år till. Håller du med om det eller inte?
Citera
2022-08-31, 00:48
Medlem
Citat:
Då får det att låta som att regeringsskifte där L dikterar politiken skulle innebära ett invandringsstopp.

Jag är ledsen att informera dig att så är inte fallet.

Sedan handlar det om i vilken tidsrymd man ser saker i. Kan hålla med om att det kan vara bäst att L åker ut, trots att det i värsta fall betyder 4 år till med sossarna, då en lågkonjunktur väntar, plus som du säger att det är mycket troligt att iallafall några riksdagsledamöter i L eller rentav hela partiet komemr stoppa alla vettiga framsteg för högersidan. Om vi får 4 år med konstant obstruerande L så kan det gör än mer skada långsiktigt än 4 år till med sossarna. Och hur kan man lita på L efter förra valet, plus senaste bråket med bussresan? Visst, resultatet blir kanske sossar vid makten, men samtidigt sitter dom fast med Uberliberala C, kommunisterna och miljöfacisterna, i en tidigare nämnd lågkonjunktur, samtidigt som höger efter max 4 år av ett rent helvete för vänstern, för en gång skull kan vara relativt enade, förutsatt att moderaterna slänger ut alla kryptoliberala.
Citera
2022-08-31, 00:48
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Åker L ut så vinner det rödgröna blocket och då får MP inflytande över svensk politik i fyra år till. Håller du med om det eller inte?

V-MP-C-L.

På fullt allvar!

My Brother in Christ!

Ser du någon skillnad ÖHT mellan dessa partier?!
Citera
2022-08-31, 00:50
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweZionist
Sedan handlar det om i vilken tidsrymd man ser saker i. Kan hålla med om att det kan vara bäst att L åker ut, trots att det i värsta fall betyder 4 år till med sossarna, då en lågkonjunktur väntar, plus som du säger att det är mycket troligt att iallafall några riksdagsledamöter i L eller rentav hela partiet komemr stoppa alla vettiga framsteg för högersidan. Om vi får 4 år med konstant obstruerande L så kan det gör än mer skada långsiktigt än 4 år till med sossarna. Och hur kan man lita på L efter förra valet, plus senaste bråket med bussresan? Visst, resultatet blir kanske sossar vid makten, men samtidigt sitter dom fast med Uberliberala C, kommunisterna och miljöfacisterna, i en tidigare nämnd lågkonjunktur, samtidigt som höger efter max 4 år av ett rent helvete för vänstern, för en gång skull kan vara relativt enade, förutsatt att moderaterna slänger ut alla kryptoliberala.

Precis så är det.
Citera
2022-08-31, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag kommer rösta på högern i valet och jag känner just nu oro inför att det blir förlust och ytterligare 4 år av totalt samhällskaos. Känns som den svenska befolkningen är totalt retarderad.. Hur kan man ens rösta på partier som drivit landet i botten i 8 år?

Är det någon som kan få mig på bättre tankar? Just nu känns allt helt förjävligt.
Se till att rösten går till SD så att dom kan sätta press på liberalerna i M att bilda en vettig regering.

Känns som att SD är det ända vettiga alternativet i dom flesta frågorna just nu!
Citera
2022-08-31, 00:55
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nooshi har gjort väldigt tydligt att hon kräver ministerposter för att stödja MA. Eftersom V troligtvis skulle vinna på ett extra val i ett läge där S vägrar ge V ministerposter om sörjan tar hem valet tror jag att Nooshi kommer att stå på sig.

Vänstern håller på att förlora S till kapitalismen, och det vi bevittnar är en desperat kamp från V (som kan gå hem). Dessutom är det ett slag mellan kurderna i V och NATO (Turkiet).

Kan vara därför media gick så hårt mot Nooshi med kommunismen nyligen, de ska veta sin plats och inte göra dumma krav om ministerposter utan vara lydiga dörrmattor.
Citera
2022-08-31, 01:07
Avslutad
Efter att (i den här tråden) ha konkluderat att SDare inte håller måttet hoppas jag på en samlingsregering givet de jämna siffrorna. S/M med stöd av L/KD/C bör kunna ge stabilitet åt en samlingsregering, och samtidigt hålla ytterkanterna borta från inflytande. Min röst går till (S) 2022.
Citera
2022-08-31, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kan vara därför media gick så hårt mot Nooshi med kommunismen nyligen, de ska veta sin plats och inte göra dumma krav om ministerposter utan vara lydiga dörrmattor.

Medierna går alltid stenhårt åt Nooshi. För att hon ställer krav och inte längre låter V agera dörrmatta. Bland annat bedriver Aftonbladet en häxjakt på henne med Lena Melin i spetsen. Och AB är inte ensamma om det.

Nooshi och V är det rödgröna blockets SD om du förstår vad jag menar. Om man är intresserad av politik så kan man alltid dra vissa lärdomar av det.

Som att båda är utanför etablissemanget och i viss mån ideologiskt drivna. Vilket gör dem svårkontrollerade.

Edit/Vet att de här partierna hatar varandra som.pesten. Men finns fler gemensamma nämnare än man tror
Senast redigerad av Nonvero 2022-08-31 kl. 03:38. Anledning: Tillägg
Citera
2022-08-31, 05:47
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Efter att (i den här tråden) ha konkluderat att SDare inte håller måttet hoppas jag på en samlingsregering givet de jämna siffrorna. S/M med stöd av L/KD/C bör kunna ge stabilitet åt en samlingsregering, och samtidigt hålla ytterkanterna borta från inflytande. Min röst går till (S) 2022.

S / M kommer aldrig att ske, aldrig. Då växer ytterkanterna, igen.

Är man nöjd med samhällsutvecklingen ska man självklart rösta på S.
Jag kommer, som f.d. sosse rösta på SD. Jag är inte nöjd med hyr det ser ut i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in