Citat:
Ursprungligen postat av
Wolfen22
TLDR; som rubriken, kan Modafinil eller andra preparat hjälpa mig att ”låsa upp” hjärnan för kreativa syften (musikproduktion i mitt fall)?
Jag producerar musik men märker att det blir allt svårare att få ur mig min kreativitet och inspiration. På sistone oroar jag mig mer för vad omvärlden ska tycka, om något verkligen låter bra och snöar in på fel grejer, vilket gör att fokuset försvinner varpå jag släpper det och gör något annat.
Cannabis har hjälpt inspirationen och fått mig att fokusera till och från, men blir även lätt flummigt och även där blir det allt oftare att jag gör något annat istället.
Pratade med en bekant om sätt att stänga ute omvärlden, prestera ”skarpare” och släppa lös allt man har någonstans i bakhuvudet. Vännen nämnde då Modafinil som kan få folk utan narkolepsi att bli högpresterande, minnas enklare (lite Limitless-vibbar) och göra dem väldigt fokuserade.
Någon som har erfarenhet av detta eller något annat som hjälpt dem? Isåfall, då jag inte har narkolepsi, hur klurigt är det att få tag på?
Låter som helt fel drog att öka kreativiteten genom.
Det är väl psykedeliska droger eller något annat som vidgar vyerna .
Att det du sen gör blir skit är en annan sak, du måste väl kunna din sak i vad du gör också och sen finjustera / slipa på de du fått ut.
Snarare låter de som effekten skulle vara tvärtom , om vakenheten ökar så borde de ju finnas mindre plats för drömmande och fantiserande och sånt som kreativitet är uppbyggt på.
Jag har inte testat Modafinil men det låter ju inte så speciellt fräckt som du beskrev när man läser om det.