2019-02-22, 12:11
Medlem
Jag testade FL Modafinil och blev lite piggare i hjärnan det är just det jag är ute efter men det är svårt att hitta någon typ av modafinil tycker jag.
Det funkar ju absolut inte som tex Ritalin det är det bästa jag testat för att bli piggare och mer koncentrerad, 10mg tabletter var det då för några år sedan och bara 10mg funkade bra.
Senast redigerad av alfaomega1 2019-02-22 kl. 12:13.
Citera
2019-08-19, 08:18
Medlem
Hur funkar det att blanda Modafinil och Phenibut?
Citera
2020-10-08, 01:17
Medlem
KneKhis avatar
Någon som har erfarenhet av sublingual administrering av modafinil?
Citera
2020-10-22, 15:28
Medlem
Wolfen22s avatar
Modafinil, låsa upp hjärnan för kreativitet?

TLDR; som rubriken, kan Modafinil eller andra preparat hjälpa mig att ”låsa upp” hjärnan för kreativa syften (musikproduktion i mitt fall)?

Jag producerar musik men märker att det blir allt svårare att få ur mig min kreativitet och inspiration. På sistone oroar jag mig mer för vad omvärlden ska tycka, om något verkligen låter bra och snöar in på fel grejer, vilket gör att fokuset försvinner varpå jag släpper det och gör något annat.

Cannabis har hjälpt inspirationen och fått mig att fokusera till och från, men blir även lätt flummigt och även där blir det allt oftare att jag gör något annat istället.

Pratade med en bekant om sätt att stänga ute omvärlden, prestera ”skarpare” och släppa lös allt man har någonstans i bakhuvudet. Vännen nämnde då Modafinil som kan få folk utan narkolepsi att bli högpresterande, minnas enklare (lite Limitless-vibbar) och göra dem väldigt fokuserade.

Någon som har erfarenhet av detta eller något annat som hjälpt dem? Isåfall, då jag inte har narkolepsi, hur klurigt är det att få tag på?
Citera
2020-10-22, 15:41
Medlem
MaoZebongs avatar
Microdosa LSD istället! Kan garantera att du kommer boosta din kreativitet till 110%

Väldigt många "kända" som har lyckats med stora ting genom det.

Här har du lite att läsa om du funderar på det
https://thethirdwave.co/microdosing/lsd/
Senast redigerad av MaoZebong 2020-10-22 kl. 15:46.
Citera
2020-10-22, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22
TLDR; som rubriken, kan Modafinil eller andra preparat hjälpa mig att ”låsa upp” hjärnan för kreativa syften (musikproduktion i mitt fall)?

Jag producerar musik men märker att det blir allt svårare att få ur mig min kreativitet och inspiration. På sistone oroar jag mig mer för vad omvärlden ska tycka, om något verkligen låter bra och snöar in på fel grejer, vilket gör att fokuset försvinner varpå jag släpper det och gör något annat.

Cannabis har hjälpt inspirationen och fått mig att fokusera till och från, men blir även lätt flummigt och även där blir det allt oftare att jag gör något annat istället.

Pratade med en bekant om sätt att stänga ute omvärlden, prestera ”skarpare” och släppa lös allt man har någonstans i bakhuvudet. Vännen nämnde då Modafinil som kan få folk utan narkolepsi att bli högpresterande, minnas enklare (lite Limitless-vibbar) och göra dem väldigt fokuserade.

Någon som har erfarenhet av detta eller något annat som hjälpt dem? Isåfall, då jag inte har narkolepsi, hur klurigt är det att få tag på?

Låter som helt fel drog att öka kreativiteten genom.

Det är väl psykedeliska droger eller något annat som vidgar vyerna .
Att det du sen gör blir skit är en annan sak, du måste väl kunna din sak i vad du gör också och sen finjustera / slipa på de du fått ut.
Snarare låter de som effekten skulle vara tvärtom , om vakenheten ökar så borde de ju finnas mindre plats för drömmande och fantiserande och sånt som kreativitet är uppbyggt på.

Jag har inte testat Modafinil men det låter ju inte så speciellt fräckt som du beskrev när man läser om det.
Citera
2020-10-22, 15:54
Medlem
Wolfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaoZebong
Microdosa LSD istället! Kan garantera att du kommer boosta din kreativitet till 110%

Ja det är ju en variant!

Vad som fick mig att rycka till med Modafinil var att han sa att man kan accessa gömda skrymslen i bakhuvudet och minnen. Har aldrig testat LSD så vet inte hur det funkar med såna saker.

När jag drömmer hör jag ofta musik i bakgrunden, nästan som soundtrack, och när jag vaknar minns jag hur jävla bra det var men att det (precis som andra drömmar) försvinner. Hade varit coolt om något hade kunnat hjälpa mig att antingen minnas det igen, eller få sån access till min kreativitet i vaket tillstånd, eftersom drömmen är helt min egna värld utan oro för omvärlden och annat.
Citera
2020-10-22, 21:52
Medlem
boxzzzing-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaoZebong

Tack för länken! Grym läsning helt klart
Citera
2020-10-27, 13:51
Medlem
Är det någon här som fått modafinil som recept mot depression / letargi? Tänker förslagsvis som tillägg eller som huvudsaklig medicin. Mitt resonemang som inte nödvändigtvis stämmer är att om man får energi så man kan ta tag i saker man försummat som studier / arbete på det sättet minskar ångest / oro.
Citera
2020-10-27, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Är det någon här som fått modafinil som recept mot depression / letargi? Tänker förslagsvis som tillägg eller som huvudsaklig medicin. Mitt resonemang som inte nödvändigtvis stämmer är att om man får energi så man kan ta tag i saker man försummat som studier / arbete på det sättet minskar ångest / oro.
Säg till läkaren: ”Om jag inte får det utskrivet får jag fixa det själv på egen hand”. Vet en som fick det så.

Tycker att ditt resonemang stämmer i övrigt.
Citera
2022-08-30, 18:42
Medlem
Intresserad att testa modafinil för första gången, 50 mg skulle det vara en lagom dosering för att inte få problem med sömnen om man tar det tidigt på morgonen?
Är man sig själv dagen efter och fungerar som vanligt?
Citera
2024-06-28, 04:31
Medlem
TheNightTrippers avatar
Kan man slå i sig det? Jag har tagit 200 mg, en 100 mg ifrån Sandoz i näsan och en oralt, men har bara en kvar och skulle vilja lösa upp skjuta i mig det, kan säga att jag har rökt H också och xanor depot 1mg och två blå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in