2022-08-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Här ger jag svar på vad ni efterfrågar

Sadoman & Jonas: Här ser man dykaren som reflektion i visiret
https://shakingmyheadproductions.com/wp-content/uploads/2019/12/Space-5.gif

https://shakingmyheadproductions.com/wp-content/uploads/2019/12/Space-8.jpg

Pewana: Här kan du se vad Blue Marble egentligen är:
https://youtu.be/8je9LnbKLDs

Datorgenererat skräp med ockulta symboler överallt.
Blue marble är taget av en hasselbladskamera 1972 ja eller nej det är orginalet.

Jag kan också göra fanatasilösa youtube filmer av blumarble och jorden och månen.
Väx ifrån det och börja svara på frågorna i tråden du undviker ju att svara på dem.

Förresten vi åker ju upp till månen igen det försenades idag men dit ska vi igen också och gå i rymddräkter och allt och ta bilder på globen och månen

Dykare i visiret du får gärna beskriva vad du sett detta någonstans.
Austronauten i filmen är utanför rymdstationen och tittar in och där är väl en person inget konstigt med det.

Brukar ju ha en annan lösning än vad som du beskriver inte första gången heller och brukar vara längre video.
Ni brukar ju klippa och klistra i filmer och youtube.
Se bara vad jag skrev tidigare om austronauten som skämta om FL.
Senast redigerad av Eagle5555 2022-08-29 kl. 21:29.
Citera
2022-08-29, 21:16
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Här ger jag svar på vad ni efterfrågar

Sadoman & Jonas: Här ser man dykaren som reflektion i visiret
https://shakingmyheadproductions.com/wp-content/uploads/2019/12/Space-5.gif

Kan du länka till originalfilmen istället
Citera
2022-08-29, 21:30
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Datorgenererat skräp med ockulta symboler överallt.

Håller med. Men det är trams skapat av dig och ingen annan.
Citera
2022-08-30, 08:44
Medlem
Citat:
Sadoman: Om man varken kan eller vill lära sig någonting om konspirationer, så ska man inte slösa sin tid här. Då är man en narrative controller.

Tråden är nerlusad av er.

Vore det inte bättre om ni lärde er vad konspirationerna försöker negligera. Ser så dumt ut då ni inte förstår hur vår runda jord fungerar och har än mindre susning över hur en platt jord skulle fungera. Och så hoppas det mellan alla femtielva modeller för vilken som passar bäst för dagen. Eller varför ens konspirationen finns.
Citera
2022-08-30, 09:42
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
.
Jag har ställt en fråga här i tråden några gånger. Troligen har jag frågat dig också, men hittills har ingen besvarat den, så jag frågar igen:
Kan ett runt bord med en glödlampa hängande över bordet motsvara en modell av den platta jorden och solen?
Om detta inte motsvarar denna modell vill jag veta vad som är fel i modellen.

Att svara med något videoklipp är inget som accepteras. Svara bara på vad jag frågar om.
Om du inte besvarar min fråga anser jag det bekräftat att du inte förstår vad du resonerar om.
Citera
2022-08-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Jag har ställt en fråga här i tråden några gånger. Troligen har jag frågat dig också, men hittills har ingen besvarat den, så jag frågar igen:
Kan ett runt bord med en glödlampa hängande över bordet motsvara en modell av den platta jorden och solen?
Om detta inte motsvarar denna modell vill jag veta vad som är fel i modellen.

Att svara med något videoklipp är inget som accepteras. Svara bara på vad jag frågar om.
Om du inte besvarar min fråga anser jag det bekräftat att du inte förstår vad du resonerar om.

Om du tror att den teoretiskt platta jorden är en rund bordsskiva med en glödlampa ovanför, absolut. Om du inte tror det, så kanske det är en felaktig modell att använda sig utav?

Jag personligen tror inte att den teoretiskt platta jorden jag bor på är en bordsskiva med en glödlampa ovanför, därför skulle jag inte acceptera ditt förslag till modell att jämföra med för att ta reda på svar på frågor gällandes den här teoretiskt platta jorden jag bor på.

Vilka frågor tycker du man kan få svar på genom att titta på en bordsskiva med en glödlampa ovanför, gällandes en teoretiskt platt jord?
Citera
2022-08-30, 17:11
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Om du tror att den teoretiskt platta jorden är en rund bordsskiva med en glödlampa ovanför, absolut. Om du inte tror det, så kanske det är en felaktig modell att använda sig utav?

Det är absolut en felaktig modell. Men med Jorden som en sfär så fungerar det utmärkt.

Citat:
Jag personligen tror inte att den teoretiskt platta jorden jag bor på är en bordsskiva med en glödlampa ovanför, därför skulle jag inte acceptera ditt förslag till modell att jämföra med för att ta reda på svar på frågor gällandes den här teoretiskt platta jorden jag bor på.

Det är den enda plattjordsmodellen som finns. Säger mycket om plattjorden är rimlig.

Citat:
Vilka frågor tycker du man kan få svar på genom att titta på en bordsskiva med en glödlampa ovanför, gällandes en teoretiskt platt jord?

Man får inga svar, bara bevis på hur omöjlig den platta Jorden är.
Citera
2022-08-30, 17:19
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Vi som anser att jorden är sfärisk använder oss av en jordglob som modell av jorden. Enligt mig fungerar det utmärkt att belysa den med en glödlampa. Man kan då se hur halva globen är upplyst av glödlampan.

Har du något bättre förslag på hur en modell av den platta jorden och hur den belyses av en modell av solen ska utformas?
Senast redigerad av Mr.KlockRingare 2022-08-30 kl. 17:22.
Citera
2022-08-30, 17:24
Medlem
Flammarions avatar
Jordens yta är ett plan i en krökt rumtid.
Så båda sidor har rätt i princip, bortsett från alla missuppfattningar om sakernas förhållande.
Citera
2022-08-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jordens yta är ett plan i en krökt rumtid.
Så båda sidor har rätt i princip, bortsett från alla missuppfattningar om sakernas förhållande.

Nej eftersom Jordens yta har en gravitation så kröker den rumtiden
Citera
2022-08-30, 17:52
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri

Därför är jordens yta ett plan i en krökt rumtid.
Som jag sa.
Citera
2022-08-30, 17:54
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri

Sen är det inte korrekt att tillskriva Jordens yta en sådan gravitation att den skulle stå för den krökning vi talar om här. Det är Jorden i sin helhet som är gravitationskällan i fråga, inte Jordens yta.
Om vi ska vara petiga här. Men ytan följer ju av nödvändighet krökningen ifråga. Vilket var vad jag påpekade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in