2022-08-28, 23:33
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Hallå gänget!

Nu under sommaruppehållet har jag lyssnat igenom lite gamla avsnitt (senaste säsongen). Nåt som fick mig att sträcka på öronen är avsnittet den 8e juni 2022. Samma avsnitt som triggade Dumpen och alla de idioterna. När Gärdenfors och Arman är med (även Robin Berglund).

Från ca 31.25 hävdar Martin att Hitler var för islam. Eftersom han (Hitler) var emot judarna och allt som var emot judarna var bra. Detta är de facto korrekt (om man ens känner en enda muslim eller har öppnat en koran osv). Men innebär detta att han (Martin) erkänner att islam som religion är emot judarnas existens? Ingen protesterade eller tyckte det verkade konstigt.
Ingen vågar säga emot Martin gällande någonting, för det blir dålig stämning och när man inte kommer överens med Martin är man död i podd-Sverige. Det är så. Han ser till att alla han känner måste välja sida, antingen är du på Martins sida och får vara med i AMK, eller så är du på X sida och då kommer du vara lika svartmålad som X. Har du någonsin hört någon poddare säga någonting illa om Martin Soneby någonsin? (Förutom Dumpen-podden då.) Det är liksom ingen slump.
Citera
2022-08-29, 00:09
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Ingen vågar säga emot Martin gällande någonting, för det blir dålig stämning och när man inte kommer överens med Martin är man död i podd-Sverige. Det är så. Han ser till att alla han känner måste välja sida, antingen är du på Martins sida och får vara med i AMK, eller så är du på X sida och då kommer du vara lika svartmålad som X. Har du någonsin hört någon poddare säga någonting illa om Martin Soneby någonsin? (Förutom Dumpen-podden då.) Det är liksom ingen slump.

Sandra Ilar, Kringlan (via sin fru) och Johanna/Johan Hurtig-Wagrell är komiker som haft falling-out med Martin och ändå klarat sig bra. Men jag håller med dig i stort...
Citera
2022-08-29, 08:55
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Sandra Ilar, Kringlan (via sin fru) och Johanna/Johan Hurtig-Wagrell är komiker som haft falling-out med Martin och ändå klarat sig bra. Men jag håller med dig i stort...
Vad har hänt mellan Martin, Ilar och Hurtigs?
Citera
2022-08-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA

Vad pratar du om? Aron Flam har väl sagt emot Martin många gånger och Aron är väl allt annat än "död i podd-Sverige"?
Citera
2022-08-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Kanske har missat något men har mest fått uppfattningen om att de inte är med pga inte behöver vara med. Sen var det väl lite dålig stämning någon gång när Johanna var med?
Citera
2022-08-29, 18:58
Medlem
Blorkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusSinensis
Nästan 3000 patreons och knappt en enda person försvarar innehållet här på Flashback? Eller är det faktumet att denna tråd mest används för att få gnälla (vilket jag skadeglatt uppskattar) som gör att AMK-fans håller sig borta?

Så till min fundering. Ni som är patreons, varför är ni det och varför lyssnar ni fortfarande på AMK? Är inte ute efter att hetsa, är bara nyfiken.

Nu hoppade jag av patreon för ett tag sedan, men lyssnar fortfarande och tycker det är trevligt att alltid ha något att lyssna på. Men det är ju gästerna som gör det skoj och jag har lärt mig vilka avsnitt jag kan skippa.

Vill jag klaga på något så är det förstås bekvämt att göra det här. Men somliga verkar hysa ett oerhört agg mot Martin/AMK och lägger, kan jag tycka, oproportionerligt mycket energi på att gnälla här.
Citera
2022-08-29, 22:36
Medlem
postvagns avatar
Citat:

Martin vs Ilar: När Fredrik Boltes jobbade på Svenska Nyheter på SVT, snodde han ett skämt som Sandra skrivit ett par år tidigare (?) angående en smörkniv. Jag tror att Sandra försökte dra i bromsen innan det sändes, men det gick iaf ut på TV. Hon blev sur över detta och Martin tog Boltes/Appelquists sida i att det var ett generiskt skämt som vem som helst skulle kunna ha dragit. Rätt olikt honom och jag vet gäster som inte höll med. Men men...sen dess har Sandra inte varit med i AMK.

AMK vs Johanna Hurtig: De sista gångerna hon var med leddes samtalet ofta in på (inte för att hon var med) skev manlig sexualitet. Lovedolls osv. Ola Aurell var ofta en antagonist till hennes ståndpunkt. Hon blev ofta oerhört upprörd och kunde inte hantera skämt kring sånt. Hon blev lite av humorns Nina Rung i det sammanhanget. Man kan skämta om allt, men inte det här supersvåra som jag uppenbarligen har problem med. Antar att Johan tog hennes sida och inte kom in mer i samma veva.
Citera
2022-08-30, 07:23
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Martin vs Ilar: När Fredrik Boltes jobbade på Svenska Nyheter på SVT, snodde han ett skämt som Sandra skrivit ett par år tidigare (?) angående en smörkniv. Jag tror att Sandra försökte dra i bromsen innan det sändes, men det gick iaf ut på TV. Hon blev sur över detta och Martin tog Boltes/Appelquists sida i att det var ett generiskt skämt som vem som helst skulle kunna ha dragit. Rätt olikt honom och jag vet gäster som inte höll med. Men men...sen dess har Sandra inte varit med i AMK.

AMK vs Johanna Hurtig: De sista gångerna hon var med leddes samtalet ofta in på (inte för att hon var med) skev manlig sexualitet. Lovedolls osv. Ola Aurell var ofta en antagonist till hennes ståndpunkt. Hon blev ofta oerhört upprörd och kunde inte hantera skämt kring sånt. Hon blev lite av humorns Nina Rung i det sammanhanget. Man kan skämta om allt, men inte det här supersvåra som jag uppenbarligen har problem med. Antar att Johan tog hennes sida och inte kom in mer i samma veva.
Men det är inget som är bekräftat av någon utan spekulationer i denna tråd?
Citera
2022-08-30, 14:40
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Sandra Ilar skämde också ut sig på radio/tv eller vad det var när hon ertappaddes med att göra en prata som bar en kopia av en artikel.

Sen är hon nog inte med så ofta heller för att det gått in i folk att hon är en tråkig poddgäst? Hon kan inte riffa med i skämten, hon säger nåt pinsamt malplace eller förnumstigt och stämningen dör. hennes enda humorgrepp var att hon lärt sig killarna skrattar om man säger mongo och sen fnissar själv över hur vågad hon är. Men den lille epoken då det funkade, det var kanske 2015?

Det finns två gäster som gör att jag hoppar över ett avsnitt Kathryn LeRoux och Sandra Ilar.
Senast redigerad av st33r 2022-08-30 kl. 14:44.
Citera
2022-08-30, 14:59
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:

Nej det är nog inget annat än spekulationer. Förra året var Sandra Ilar med i AMK, men när Thapper var vikarie. Då har jag för mig att hon sa något om att hon aldrig blir inbjuden längre. Men har ingen aning om varför.
Citera
2022-08-30, 22:07
Medlem
postvagns avatar
Citat:

Hon har pratat om det i sin egen podd (Smultronstället). Inte att hon aktivt valt att bojkotta, men att hon inte var så nöjd med Martins ställningstagande. Sen att hon inte dykt upp efter det (förutom se nedan), talar väl sitt tydliga språk.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Sandra Ilar skämde också ut sig på radio/tv eller vad det var när hon ertappaddes med att göra en prata som bar en kopia av en artikel.

Sen är hon nog inte med så ofta heller för att det gått in i folk att hon är en tråkig poddgäst? Hon kan inte riffa med i skämten, hon säger nåt pinsamt malplace eller förnumstigt och stämningen dör. hennes enda humorgrepp var att hon lärt sig killarna skrattar om man säger mongo och sen fnissar själv över hur vågad hon är. Men den lille epoken då det funkade, det var kanske 2015?

Det finns två gäster som gör att jag hoppar över ett avsnitt Kathryn LeRoux och Sandra Ilar.

Nä, just i AMK funkar hon nog inte så bra, det kan jag absolut hålla med om. Men har hört henne vara briljant där när det varit lite lugnare övriga gäster. Alla kan ju inte vara 100% i alla situationer. Finns ju flera exempel på när Jonathan Unge mest suttit tyst pga övriga gästers härjande. Men jag skriver definitivt under på att Kathryn är en av de sämsta gästerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Nej det är nog inget annat än spekulationer. Förra året var Sandra Ilar med i AMK, men när Thapper var vikarie. Då har jag för mig att hon sa något om att hon aldrig blir inbjuden längre. Men har ingen aning om varför.

Men det faller ju in under samma sak som Kringlan. Han är bara med när Martin inte leder AMK.
Citera
2022-08-30, 23:33
Medlem
Boltes är en fjant skulle inte förvåna mig om han stulit

Den väldigt kristna clara fortsätter ligga runt med äckel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in