2022-08-30, 13:00
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad jag menar är att kvinnor kan känna en annan form av trygghet än män då barnet kommer från deras kroppar.
Även om mannen helt litar på sin fru/kvinna så vet han ju ändå inte om barnet är hans.

Det finns till och med något stamfolk i Afrika där arvsrätten efter en man går till mannens systerbarn istället för sina egna barn. Logiken är att han vet att han är släkt med sin syster då de kommit ur samma mamma och han vet hans systers barn är hennes så han är garanterat släkt med sina systerbarn.

Sina egna barn kan han inte vara säker på för hans fru kan ha haft nån annan man i hyddan när han var ute och jagade eller vallade boskap.
Citera
2022-08-30, 13:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Det visar ju att han tror att jag ligger med andra bakom hans rygg, så vi lär ju beta av den biten i första hand. Tror han så lågt om mig kan man ju börja fråga sig varför han ens är tillsammans med mig?

För statistiskt så är de flesta kvinnor otrogna flera gånger. De flesta män är otrogna minst en gång också men skillnaden är att män inte tvingar på sina partners någon annans avkomma. Det är något som uteslutande kvinnor gör och det är märkligt att så många kvinnor inte ens kan föresställa sig det. Faktum är att män som gör sig av med sina familjer efter att de kommer på att de inte är de riktiga fäderna ofta blir hunsade på sociala medier.
Citera
2022-08-30, 13:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Du tror inte de testar innan de gör en transplantation på någon?

Du verkar lite trög. Det finns sjukdomar och problem som är genetiska. Har ex. en förälder celiaki eller dylikt så är det viktigt barnet inte får något gluten det första året. Har ena föräldern en rhesus blodtyp och den andra en annan så kan det bli komplikationer. Det finns alla möjliga anledningar att den biologiska fadern skall vara känd innan födseln, inte när det börjar osa problem.
Citera
2022-08-30, 13:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Män väljer mer produktiva yrken. Produktivitet är arbetat värde i kronor per timme, och det är lönesättande.
Skälet till att män arbetar mer än kvinnor och kan satsa på t ex skiftarbete handlar i stora delar om det olika ansvarstagande för barnen. OM män tar sin del så kan kvinnor öka sin produktivitet på arbetsmarknaden.
Och industrin kommer inte att stanna av att män tar sin del av ansvaret.

Citat:
Är alla feminister kommunister samtidigt?
Varför frågar du mig det? Mig veterligen finns feminister i alla politiska läger.

Citat:
Resultaten i skolan är ojämställda och enligt läroplanen är det skolans ansvar. Så pass enkelt.

Men det är väl fel på barnen enligt dig?
Nej, det står ingenstans i läroplanen att barn skall ha orättvisa villkor. Varifrån har du fått en sådan befängd idé?

Det är väl närmare sanningen att flickor är bättre på att koncentrera sig på skolan än pojkar är - men de främsta skillnaderna hittar du mellan barn i olika områden.

Vad har detta med faderskapstest att göra?
Citera
2022-08-30, 13:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du verkar lite trög. Det finns sjukdomar och problem som är genetiska. Har ex. en förälder celiaki eller dylikt så är det viktigt barnet inte får något gluten det första året. Har ena föräldern en rhesus blodtyp och den andra en annan så kan det bli komplikationer. Det finns alla möjliga anledningar att den biologiska fadern skall vara känd innan födseln, inte när det börjar osa problem.
Varifrån har du fått det?

Dessutom - det är i så fall något man muntligt informerar om, det görs inga tester på barnet förrän frågan blir aktuell p g a barnets mående.
Citera
2022-08-30, 13:18
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha nej absolut inte. Vi är ju gifta och jag skulle aldrig vara otrogen. Litar han inte på sin fru så skulle jag bli sjukt besviken, ja faktiskt äcklad. Att han skulle antyda att jag särat på benen för en annan man?! Nu har vi fem barn och han har aldrig tvekat på att han är pappan tack och lov. Dessutom så är bebisar alltid lika sin pappa när de är små så det finns ju ingen tveksamhet.
Nja, lik vem då?
Hur var det nu storebror gråtande sa när han fick se sin nyfödda lillebror.
- Det där är ingen lillebror, det är en alien!
Citera
2022-08-30, 13:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån har du fått det?

Dessutom - det är i så fall något man muntligt informerar om, det görs inga tester på barnet förrän frågan blir aktuell p g a barnets mående.

Jag har pluggat biologi. Det är från grundkursen. Lär dig om genetiska sjukdomar, recessiva anlag etc. Du kan ärva sjukdomar som ligger latent på ex. bara faderns sida men som inte dök upp i varken din biologiska far eller din farfar.
Citera
2022-08-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Och är man gift så frågar de inte ens. Det här tycker jag är JÄTTEKONSTIGT. Logiken saknas helt i detta så kallade rättssamhälle.

Om det finns två personer som vill ta på sig rollen som mamma och pappa. Så finns det väl ingen som helst anledning att gräva djupare än det?

Enda anledningen att göra ett faderskapstest, är om mannen inte litar på sin fru/flickvän.
Vilket är lite tramsigt.
Om du inte litar på frun/flickvännen så borde du inte bilda familj med henne oavsett vad faderskapstestet säger.
Senast redigerad av Finmanniska 2022-08-30 kl. 13:33.
Citera
2022-08-30, 13:33
Medlem
Citat:
Skälet till att män arbetar mer än kvinnor och kan satsa på t ex skiftarbete handlar i stora delar om det olika ansvarstagande för barnen. OM män tar sin del så kan kvinnor öka sin produktivitet på arbetsmarknaden.
Och industrin kommer inte att stanna av att män tar sin del av ansvaret.

Varför frågar du mig det? Mig veterligen finns feminister i alla politiska läger.

Nej, det står ingenstans i läroplanen att barn skall ha orättvisa villkor. Varifrån har du fått en sådan befängd idé?

Det är väl närmare sanningen att flickor är bättre på att koncentrera sig på skolan än pojkar är - men de främsta skillnaderna hittar du mellan barn i olika områden.

Vad har detta med faderskapstest att göra?

Yrkesvalet avgör det mesta av löneskillnaden och det vet du mycket väl. Vi har lika lön för lika arbete.

Det har att göra med kostnader för jämställdhet att göra. Du snålar med säg 50 MSEK och tycker det är för mycket pengar.

Så visar jag pengaflödena åt andra hållet över rena skitsaker som att hålla igång det jävla Fredrika Bremerförnundet med skattepengar.

Menscertfieringar för att ge genusvetare konsultjobb.

En massa jävla hittepåjobb i allmänhet, som en hel myndighet, bara för att ge kvinnor jobb efter att de pluggat något som inte gör dem anställningsbara.
Citera
2022-08-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Södersjukhuset i Stockholm tar hand om cirka 7000 födslar per år eller då drygt 130 per vecka. Skulle du känna dig trygg att genomföra din födsel på Södersjukhuset om du visste att de varje vecka skickade ut fel barn till ungefär 3 av dessa 120 föräldrar? Skulle du anse att det var en acceptabel situation? Försök svara så ärligt som möjligt.

Det behövs fler genuspedagoger... Låt staten bestämma barnens kön så det blir alltid 50-50.
Citera
2022-08-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Om en kvinna blir defensiv och irriterad över att man som man vill utföra ett faderskapstest så bör man ju verkligen dra öronen åt sig, vad är det hon döljer?

Citat:
Nej, det kokar ner till att jag anser att män skall behandlas som vuxna och får som individer ta ansvar för och agera på om de inte litar på att kvinnans barn är deras.

Det finns främst barn som har mycket att förlora på det.
Det finns människor som genom val inte har rätt biologi men inte vill ha statens inblandning.
Det är en enorm förlust om varenda kvinna som kom till förlossningen skall betraktas som en otrogen, ljugande sköka som måste bevisa sin ärlighet.

Det kostar ganska mycket att föda upp ett barn i pengar tid och energi. En man som önskar att sprida sina gener vidare förlorar jävligt mycket på att ovetandes ta hand om andras avkomma. Men det tycker du är helt ok?

Det är väl ändå mannen som ska kontrolleras och hans eventuella inblandning? Det har inget med kvinnan att göra.

Att män som litar på sina fruar/partners till 100% ändå kan bli bedragna är en sorglig sanning.

Obligatoriska faderskapstest borde lyftas politiskt. Tack för att du övertygade mig
Citera
2022-08-30, 13:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har pluggat biologi. Det är från grundkursen. Lär dig om genetiska sjukdomar, recessiva anlag etc. Du kan ärva sjukdomar som ligger latent på ex. bara faderns sida men som inte dök upp i varken din biologiska far eller din farfar.
Jag har celiaki i familjen - det du fått lära dig på grundkursen stämmer inte.
Ett DNA prov på BB gör inte ett skvatt skillnad ur den aspekten. Och barn skall introduceras försiktigt för gluten före ett år års ålder.
Man förutsätter inte att barnet har det för att föräldern har det. Diagnos sker individuellt.

När det gäller övriga sjukdomar som kan vara ärftliga så är det inget som det testas för vid ett DNA-test för faderskap -- vare sig på barnet eller fadern.
Ingen vill heller införa screening av det eftersom det skulle kunna användas negativt för människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in