2022-08-29, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Det står klart och tydligt ”affärer med andra män”.

Av det som har framkommit av hennes historia genom FUP:en och här i forumet så finns det inget som visar på att hon skulle ha ändrat det beteendet.

Även om det inte står vad för sjuk hon har varit så är det inte särskilt långsökt att dra slutsatsen att det hör ihop med hennes personlighetsstörning.

Det räcker med att titta på några av symptomen för att förstå hur det hänger ihop:
”- Du har starka känslor som snabbt kan förändras från ett extremt känsloläge till ett annat.
- Känslor för andra personer kan växla snabbt, från exempelvis intensiv beundran till extrem nedvärdering.
- Du kan känna en intensiv ilska som omgivningen uppfattar som överdriven i förhållande till orsaken.
-Du kan ibland bli väldigt misstänksam eller uppleva det som sker som overkligt.
-Du är impulsiv och kan ofta utveckla ett beroende av något slag.
-Du skär dig eller skadar dig själv på andra sätt. Du kan även ha återkommande tankar på att avsluta ditt liv.”
Det framgår i fupen, en radda olika psykdiagnoser. Bla. EIPS, ADHD, samt en uppsjö olika sifferdiagnoser.
I tingsrätten lyfte försvarsadvokaten hennes borderline personlighetsstörning. I hovrätten var det fokus på barndomstrauma, svårigheter i skolan typ ptsd...
2022-08-30, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ni? Ifrånsett från dig kanske, så talar jag för egen talan.

Ja, du försvarar Mufit. Han är en beläst antroposof enligt dig som umgås med Lydias pappa.

Honom har du inget negativt att säga, trots att det kommit ut en del.
Trots att han var ju gift med henne. Han var med henne hos läkaren, han ville t.o.m få henne utredd då de trodde hon hade en annan diagnos.

Denna make borde väl sett hur störd och livsfarlig hon var? Borde han verkligen låta sina barn bo under samma tak som henne?
Varför såg inte denna belästa man till att hon förlorade sin vapenlicens?

Eller tyckte inte Mufit hon var störd? Tydligen inte!

Men, enligt dig så var de alla andras fel det som hände. Föräldrarna som satt och drack Te m.fl.

Nej, du får säga till den som matar dig med info att ge dig rätt nån jävla gång. Detta med Per har du fått om bakfoten liksom det mesta.
Du talar ju emot dig själv
Om han var med henne till läkaren och ville utreda henne för diagnos.
Då måste han ju ha tyckt att hon var störd och behövde mer hjälp.
Det visar sig ju i FUPen att Kimmo också haft problem med denna "störda" kvinna
Eller hur menar du?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-30 kl. 07:38.
2022-08-30, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon hade inte affärer med BARA EN MAN. Hotellnätterna/männen var många!!
Det borde ju du veta, som vet allt annat om Lydia
Hmm, skrev jag bara en man?
Nä just det. Och som sagt, kanske det fanns en orsak, kanske någon annan var otrogen också...
2022-08-30, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kanske? Med 1 man?!
Snälla nån, hon var notoriskt otrogen.
Hon blev gravid med barn nummer 2 under en semestertripp till Turkiet...
Kimmo beskrev att hon varit otrogen många gånger." Hon gör väl bara som hon är upplärd, fri sexualitet, kärlek och frihet utan ansvar.
Alexander, som fick sitt namn på bukfläsket, hur var det md honom? Droppen som fick Kimmo att släppa hoppet om henne..
Dansken flyttade in på hästgården innan Kimmo flyttat ut. Praktiskt för Lydia med en make som drar in kulor på annan ort och hon kan förlusta sig i paradiset Kropps Lejon gård, där hon enligt dig sysslat med "reklam" och djurfoder, eller menar du helt enkelt säd?
Det finns inga bokslut eller registrerade uppgifter om företaget.
Dansken höll på med barnförbjudna saker

Var det i samband med upptäckten av tatueringen eller Dansken som den fulla brandsläckaren utlöstes? Är det anledningen till att Lydia blev laserarg och kastade den på Kimmo?
Jag undrar verkligen.

Lydia tog för sig av livets goda och brydde sig om sig själv, ungarna fick Kimmo fixa, vilket han gjort med hjälp av barnflickor. Någon marktjänst från Lydias sida....eh, nej. Hon ville inte ens att hennes kläder skulle tvättas med barnens...

Ja och tänk, hon och Alexander hade inte ens sex. Och ingen bukfläsk inblandat.
Ja du undrar anledning du, men än är du långt ute och fiskar i ishavet..
2022-08-30, 08:55
Medlem
Citat:
Du placerar dig själv "på plats" och har en insyn om Lydia, som inte ens säpo har gällande Kungen...
OM det nu vore så att du har vetskap och bevis om alla dumma sexgalna gubbar och Lydias återkommande psykiska krascher med självmedicineringar och inläggningar på psyk, hur kommer det sig att Lydia inte kallat dig som vittne? Om du har alla sms och mms, så verkar det oerhört märkligt att du inte vittnat.

Kimmos vittnesmål är värt att läsa pånytt.
Man får nya tankeställare minst sagt.

Kan man hjälpa att man har varit närvarande? Tycker bara det är bra ju.
Och ja, man har ju sagt vid flertalet gånger att utredningen var dålig/usel, och försvaret var dåligt.
2022-08-30, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Självklart påverkas alla av ens partners mående, inget konstigt i det.
Men kanske hon hade affärer med en man p.g.a. en orsak som K ej berättar.

Citat:
Hmm, skrev jag bara en man?
Nä just det. Och som sagt, kanske det fanns en orsak, kanske någon annan var otrogen också...
Faktiskt så var det precis vad du gjorde, du la även in ett kanske..
Om någon annan varit otrogen har noll och ingenting med någonting att göra, det är Lydia Barth, mördaren vi pratar om.
2022-08-30, 08:59
Medlem
Citat:
Faktiskt så var det precis vad du gjorde, du la även in ett kanske..
Om någon annan varit otrogen har noll och ingenting med någonting att göra, det är Lydia Barth, mördaren vi pratar om.

Nej så är det absolut inte. Om man kommer med anklagelser av olika sorter, så måste man också ta till sig anledningen till det. Inte vad man tror eller tycker för det kan man göra i kyrkan. Utan själva anledningen till det.
2022-08-30, 09:02
Avslutad
Citat:
Ja och tänk, hon och Alexander hade inte ens sex. Och ingen bukfläsk inblandat.
Ja du undrar anledning du, men än är du långt ute och fiskar i ishavet..
Det är såna här uttalanden från dig, en lyckligt gift man, som blir så skeva.
HUR kan du ha någon som helst kännedom om vem eller vilka Lydia haft sex med?!

Och bukfläsket, ja det är det som fått Alexanders namn inpräntat.
2022-08-30, 09:07
Medlem
Citat:
Det är såna här uttalanden från dig, en lyckligt gift man, som blir så skeva.
HUR kan du ha någon som helst kännedom om vem eller vilka Lydia haft sex med?!

Och bukfläsket, ja det är det som fått Alexanders namn inpräntat.

Ja trots att man har sagt det flertalet gånger, och du ännu ej förstått det, så säger jag det igen. Vi har inga hemligheter mellan oss, och jag kan säga detsamma om min fru och Lydia.
Bukfläst, ja nu får du skaffa nya glasögon.. Och vad har du emot tatueringar? Jag har själv många på min kropp, no big deal.
2022-08-30, 09:10
Avslutad
Citat:
Kan man hjälpa att man har varit närvarande? Tycker bara det är bra ju.
Och ja, man har ju sagt vid flertalet gånger att utredningen var dålig/usel, och försvaret var dåligt.
Vad skulle försvaret ha gjort då, tycker du? Dem ville att Lydia skulle få en ny RPU, eftersom dem ville undvika att hon skulle få en fängelsedom.

Lydia hade flera advokater, en från "Bodströms byrå", men sanningen är likförbannat att Lydia avrättade Emil.

Vad saknas tycker du? Som är relevant till Emils död?

Jag anser att Lydias historik är högst relevant, där spelar inte Emil in, han öppnade sitt hem för en galen kvinna.
2022-08-30, 09:17
Avslutad
Citat:
Nej så är det absolut inte. Om man kommer med anklagelser av olika sorter, så måste man också ta till sig anledningen till det. Inte vad man tror eller tycker för det kan man göra i kyrkan. Utan själva anledningen till det.

Citat:
Ja trots att man har sagt det flertalet gånger, och du ännu ej förstått det, så säger jag det igen. Vi har inga hemligheter mellan oss, och jag kan säga detsamma om min fru och Lydia.

Bukfläst, ja nu får du skaffa nya glasögon.. Och vad har du emot tatueringar? Jag har själv många på min kropp, no big deal.

Du tror på LögnarLydias fabler.
Hon är utredd och det finns, svart på vitt och i ljudupptagning att Lydia Barth ljuger och inte är trovärdig.
Det verkar som om det bara är du och din fru som tror hon talar sanning..

Bukfläsk, vinfet, lönnfet, groggtrollfläsk kalla det vad du vill, det är tatueringen som är relevant, eftersom den är vad som slog spiken i kistan, har hon inte berättat det?
2022-08-30, 09:26
Medlem
Citat:
Du tror på LögnarLydias fabler.
Hon är utredd och det finns, svart på vitt och i ljudupptagning att Lydia Barth ljuger och inte är trovärdig.
Det verkar som om det bara är du och din fru som tror hon talar sanning..

Bukfläsk, vinfet, lönnfet, groggtrollfläsk kalla det vad du vill, det är tatueringen som är relevant, eftersom den är vad som slog spiken i kistan, har hon inte berättat det?

Det har inte slagit dig att du är lite fel informerad. Exempelvis, hon har inga barn på byn..
Och med vad ljuger hon enligt dig? Och som sagt, du har absolut fel på synen om du ser henne som lönnfet m.m. Eller du kanske föredrar anorektiker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in