2022-08-30, 07:48
Medlem
Zahles avatar
Detta påminner om Operation Citadel.

Ukrainarna gör en offensiv i tron om att Ryssarna är svaga i Kherson. Vad som väntar än rysk motoffensiv och kniptångsmanöver. Ukrainarna kommer nog tappa mycket mark och utrustning av detta.

Tror inte på panik utan ryska trupperna väntar i lugn och ro medan Ukrainarna tar sig djupare in i fällan.
Citera
2022-08-30, 07:49
Avslutad
är så trött på kukryssland som startade detta. Nu med risk för kärnkraftsolyckor, allt för att få sprida sin diktatur över Europa. Jag vill se en belöning på en miljard för den som dödar Putinhelvetet. Fan att Putins mamma inte hade råd med preventivmedel.
Citera
2022-08-30, 07:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle

Ukrainarna gör en offensiv i tron om att Ryssarna är svaga i Kherson. Vad som väntar än rysk motoffensiv och kniptångsmanöver. Ukrainarna kommer nog tappa mycket mark och utrustning av detta.

Tror inte på panik utan ryska trupperna väntar i lugn och ro medan Ukrainarna tar sig djupare in i fällan.
Det finns så mycket olikheter med slaget om Kursk så jag vet inte ens var jag ska börja.

Zitadelle var för övrigt det tyska namnet på operationen.
Citera
2022-08-30, 08:00
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det finns så mycket olikheter med slaget om Kursk så jag vet inte ens var jag ska börja.

Zitadelle var för övrigt det tyska namnet på operationen.

1: Vi vet att Ukrainarna har tänkt göra en offensiv där under en lång tid
2: Vi vet att Ryssland har haft färre trupper där och det är därför Ukraina har fokuserat där
3: Ryssland har i hemlighet fraktat dit förstärkningar
4: Ukraina verkar köra en attack från norr och en mot söder som ska slutas ihop i kherson.
5: Ryssland verkar vara ovanligt tysta nu i början.

Det som saknas är väl att det knappast blir lika stora strider eller något pansarslag likt kursk.

Zitadelle var ju för att Tyskarna såg att man kunde göra en kniptångsmanöver vid Kursk som man gjort tidigare och Sovjet var förberedda på dessa. Därför blev det en katastrof för Tyskarna.
Citera
2022-08-30, 08:10
Medlem
Citat:

Är det vad du önskar dig?
Vad exakt är det som påminner om det?
Citera
2022-08-30, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Vill Ryssland sprida diktatur? Vill de också tvinga folk att injicera s.k vacciner och bevisa det med nazistiska hälsopass? Jag trodde Usa vart i Ukraina under lång tid.

https://rumble.com/vtjxhf-ukraine-on-fire-the-real-story-oliver-stone-2016.html

Ja det var Ryssland ensamt som tog beslutet att starta ett invasionskrig mot sitt grannland och
tidigare broderland . Och ukrainarna kommer nu att avsky ryssnazister i decennier framöver.
Och ja dom vill sprida sin diktatur genom att lägga under sig nya landområden trots att
dom har nästan obefintligt stöd där förutom möjligtvis inom de separatiströrelser dom
själva startat för att ge sig själva en ursäkt för invasionen.
Citera
2022-08-30, 08:16
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

En puff copium, sen en puff hopium...gotta get through the day, have to push the anxiety awaaaaaay!
Citera
2022-08-30, 08:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
1: Vi vet att Ukrainarna har tänkt göra en offensiv där under en lång tid
Vi vet att Ukraina har proklamerat det men jag har faktiskt trott att det var en bluff. Jag trodde inte att det fanns offensiva möjligheter än.

Citat:
2: Vi vet att Ryssland har haft färre trupper där och det är därför Ukraina har fokuserat där
Det vet vi inte alls. Enligt mina uppgifter så flyttade Ryssland dit trupper redan i Juli.
https://www.youtube.com/watch?v=_ddwBLd11sQ&ab_channel=CRUX

Citat:
3: Ryssland har i hemlighet fraktat dit förstärkningar
Med den troliga satellitövervakningen som väst tillhandahåller till Ukraina så har jag svårt att se att Ryssland kan flytta dit trupper i hemlighet. Det är inte andra världskriget längre.

Citat:
4: Ukraina verkar köra en attack från norr och en mot söder som ska slutas ihop i kherson.
Vi vet för lite om offensiven för att dra några slutsatser än. Dock vet vi att övergångarna över Dnepr har varit beskjutna så det kan markera gränsen för offensiven. Om det nu är en offensiv.

Citat:
5: Ryssland verkar vara ovanligt tysta nu i början.
Jag tror Ryssland utvärderar situationen febrilt nu.

Citat:
Det som saknas är väl att det knappast blir lika stora strider eller något pansarslag likt kursk.
Det blir inget stort pansarslag. Den moderna krigföringen vi sett hittills tillåter inte det. ATGM's är alldeles för farliga för att manövrera stora formationer med pansar. Ryssland försökte det initialt men misslyckades kapitalt vilket vi sett flera bevis på.

Citat:
Zitadelle var ju för att Tyskarna såg att man kunde göra en kniptångsmanöver vid Kursk som man gjort tidigare och Sovjet var förberedda på dessa. Därför blev det en katastrof för Tyskarna.
Tyskarna underskattade Ryssarnas förmåga i många fall efter 1942. Mycket på grund av toppstyrning från Hitler.
Citera
2022-08-30, 08:23
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Vill Ryssland sprida diktatur? Vill de också tvinga folk att injicera s.k vacciner och bevisa det med nazistiska hälsopass? Jag trodde Usa vart i Ukraina under lång tid.

https://rumble.com/vtjxhf-ukraine-on-fire-the-real-story-oliver-stone-2016.html
Och där dök foliehatten och antivaxxaren upp med sitt jävla dravel om vaccinpass mm.

Du glömde Illuminati och satanistpedofilkannibalerna.

Ryssäcklen bedriver ett utrotningskrig mot Ukraina och du börjar gaffla om vaccinpass.

Försvinn här i från din jävla knallkork!
Citera
2022-08-30, 08:23
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Är det vad du önskar dig?
Vad exakt är det som påminner om det?

Jag önskar fred och tror det bästa vore att Ukraina erbjuder följande.

1:En ny gräns där Ryssland tar hela kustremsan samt allt öster om Dniepr.
2:Full demilitarisering av Ukraina och att inga andra länder än Ryssland får ha militära trupper på Ukrainsk mark
3: Neutralitet inskrivet i grundlagen för all framtid
4: Göra Ryska till officiellt språk vid sidan om Ukraina
5: Zelensky avgår och nya val hålls och alla partier som förbjudits får ställa upp på nytt.
6: Ryssland och Ukraina återupplivar Budapestavtalet så att Ryssland kan på nytt bekräfta Ukrainas terrotiroiella suveränitet.
Citera
2022-08-30, 08:27
Medlem
foliekillers avatar
Citat:

2:Full demilitarisering av Ukraina och att inga andra länder än Ryssland får ha militära trupper på Ukrainsk mark
5: Zelensky avgår och nya val hålls och alla partier som förbjudits får ställa upp på nytt.
6: Ryssland och Ukraina återupplivar Budapestavtalet så att Ryssland kan på nytt bekräfta Ukrainas terrotiroiella suveränitet.
Det enda rätta och enklaste är att ryssjävlarna lämnar Ukraina inkl. Krim!

Det ska inte löna sig att invadera och ockupera en suverän stat!
Citera
2022-08-30, 08:31
Medlem
Conceptions avatar
Citat:

Såklart du vill. Du vill även i framtiden se ett starkt Ryssland som kan fortsätta att destabilisera väst.

Din lista är inte realistisk med tanke på hur det ser ut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in