Citat:
Ursprungligen postat av
Jahvet
Lerperioden kommer drabba båda sidor men kanske Rysk/Sovjetisk utrustning är lite bättre anpassad för den då lerperioden även finns i stora delar av Ryssland, det återstår att se hur väl västerländsk utrustning klarar lerperioden,
Lerperioden lär påverka logistiken drastiskt på båda sidor, järnväg och asfalterade vägar får större betydelse men bristfälliga vägar finns det gott om.
Njaaaaaeeee. Då börjar vi on ok! Rysk/sovjetisk utrustning är det ENDA som Ukraina hade innan denna konflikten och dessutom innan vilken tjältining som helst, så på det planet är du status que vad det gäller värdelöshet utav kostsamt material ja. Sedan slänger du in lite "väst" i det hela som en bonus på att det skulle förändra huvudbasisen på torgförd väderprognos. Ja, när det gäller tjältining, golfbanor och guppiga myrar, så är västerlänska materiel mycket mer anpassade. De(vi) tänkte och lyssnade till Ingengörerna innan vi satt de fulla svetsarna i arbete. Så ja, och nej...ja för att svårigheten blir Rysslands, och nej för att riktigt utarbetade fordorn självklart är fungerande i ALLA situationer. Till skillnad på desperat producerat skit ala' S-400 då