2022-08-29, 16:51
Medlem
Captainspiceds avatar
Tyckte det var intressant nu när Mumsbulle återigen tar upp Mufit och Mumsbulle verkar ju bara tala gott om Mufit av ngn anledning och vill ej svara mig på det jag tidigare frågat: Nämligen, varför såg inte Mufit till att hon blev av med sin vapenlicens? Han var ju gift med henne!

Ansåg inte Mufit att hon var störd, troligtvis inte.Den slutsatsen drar jag av det jag fått läsa och höra.

Jag fick även höra hela denna historia ang när Lydia smet iväg från Mufit och Missing People kontaktades och blev involverade i sökandet efter Lydia.

Lasseliten2, stämmer det att hon mellanlanda hos er? Vet att du sagt tidigare att du tyckte det var sorgligt att hon hade det så jobbigt.
2022-08-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad menar du nu?
Var du på plats när vem förklarar vad för vilken kille?

Jag var på plats en gång när Lydia förklarade över telefon att hon ej ville gå på fler dejter med Per.
2022-08-29, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Tyckte det var intressant nu när Mumsbulle återigen tar upp Mufit och Mumsbulle verkar ju bara tala gott om Mufit av ngn anledning och vill ej svara mig på det jag tidigare frågat: Nämligen, varför såg inte Mufit till att hon blev av med sin vapenlicens? Han var ju gift med henne!

Ansåg inte Mufit att hon var störd, troligtvis inte.Den slutsatsen drar jag av det jag fått läsa och höra.

Jag fick även höra hela denna historia ang när Lydia smet iväg från Mufit och Missing People kontaktades och blev involverade i sökandet efter Lydia.

Lasseliten2, stämmer det att hon mellanlanda hos er? Vet att du sagt tidigare att du tyckte det var sorgligt att hon hade det så jobbigt.

Ja hon rymde från Müfit bl.a en gång i maj 2020.
Hon flyttade in i garderoben (walk in closet) för att få kunna sova ifred och slippa ha sex hela tiden som han tjatade om. Till slut fick hon nog och rymde. Hon hälsade då på mig och min fru här i Strängnäs och man såg på henne hur dåligt hon mådde. Under tiden hade Müfit ringt och anmält henne till Missing People. Efter ett tag körde hon vidare. Vi var mycket upprörda över att se henne så här uppgiven, förkrossad och helt otrötslig. Min fru var så oroad för henne.
2022-08-29, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Jag har ifrågasatt flertalet gånger varför inte någon av Lydias makar, familj eller vänner anmält hennes olämplighet som vapeninnehavare, med tanke på att hon inte varit psykiskt stabil någonsin?

Vilka vänner gör så? Eller familjen?
Att sjukvården failar, är illa. Lydia har kringgått reglerna genom sin manipulativa sida och genom att byta klinik.
2022-08-29, 17:31
Moderator
OYs avatar
Jag upprepar, sluta diskutera varandra i tråden, topic är ett brott(mord).

Varningar kan komma att utdelas.

/Mod
2022-08-29, 17:32
Medlem
Ur FUP:en
"K. beskriver att hennes mående påverkade både K. och barnen väldigt mycket.
K. beskriver att hon hade affärer med andra män och i perioder så var hon väldigt sjuk.
K. beskriver att han fick ett tungt lass och dra, K. förklarar att det gick inte att lita på Lydia och det hon sa. K. beskriver att 2015 hade hon haft vård en längre tid."

Jag anser det högst sannolikt att det här är ett beteende hon fortsatt med, antagligen ett mönster hon haft länge.
Senast redigerad av trombocyt 2022-08-29 kl. 17:39.
2022-08-29, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
K. beskriver att hon hade affärer med andra män och i perioder så var hon väldigt sjuk.
K. beskriver att han fick ett tungt lass och dra, K. förklarar att det gick inte att lita på Lydia och det hon sa. K. beskriver att 2015 hade hon haft vård en längre tid."

Jag anser det högst sannolikt att det här är ett beteende hon fortsatt med, antagligen ett mönster hon haft länge.
Det är precis vad som jag finner intressant, hur det har sett ut för Lydias del, innan hon kinesade hos Emil.

Kimmo är den som har störst vetskap om Lydia, även om han nog inte är medveten om "allt".
Det han berättar och vittnar om, är en vandrande katastrof.
Lydia Barth var som ett skenande tåg, ständigt på jakt mot nya mål, full ös framåt.
Nu fick Emil betala med sitt liv.

Hon har en annorlunda livshistoria, har hunnit med mer än många gör under en livstid.
2022-08-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt

Självklart påverkas alla av ens partners mående, inget konstigt i det.
Men kanske hon hade affärer med en man p.g.a. en orsak som K ej berättar.
2022-08-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Hon hade inte affärer med BARA EN MAN. Hotellnätterna/männen var många!!
Det borde ju du veta, som vet allt annat om Lydia
2022-08-29, 20:45
Avslutad
Citat:
Kanske? Med 1 man?!
Snälla nån, hon var notoriskt otrogen.
Hon blev gravid med barn nummer 2 under en semestertripp till Turkiet...
Kimmo beskrev att hon varit otrogen många gånger." Hon gör väl bara som hon är upplärd, fri sexualitet, kärlek och frihet utan ansvar.
Alexander, som fick sitt namn på bukfläsket, hur var det md honom? Droppen som fick Kimmo att släppa hoppet om henne..
Dansken flyttade in på hästgården innan Kimmo flyttat ut. Praktiskt för Lydia med en make som drar in kulor på annan ort och hon kan förlusta sig i paradiset Kropps Lejon gård, där hon enligt dig sysslat med "reklam" och djurfoder, eller menar du helt enkelt säd?
Det finns inga bokslut eller registrerade uppgifter om företaget.
Dansken höll på med barnförbjudna saker

Var det i samband med upptäckten av tatueringen eller Dansken som den fulla brandsläckaren utlöstes? Är det anledningen till att Lydia blev laserarg och kastade den på Kimmo?
Jag undrar verkligen.

Lydia tog för sig av livets goda och brydde sig om sig själv, ungarna fick Kimmo fixa, vilket han gjort med hjälp av barnflickor. Någon marktjänst från Lydias sida....eh, nej. Hon ville inte ens att hennes kläder skulle tvättas med barnens...
2022-08-29, 20:59
Avslutad
Citat:
Jag var på plats en gång när Lydia förklarade över telefon att hon ej ville gå på fler dejter med Per.
Du placerar dig själv "på plats" och har en insyn om Lydia, som inte ens säpo har gällande Kungen...
OM det nu vore så att du har vetskap och bevis om alla dumma sexgalna gubbar och Lydias återkommande psykiska krascher med självmedicineringar och inläggningar på psyk, hur kommer det sig att Lydia inte kallat dig som vittne? Om du har alla sms och mms, så verkar det oerhört märkligt att du inte vittnat.

Kimmos vittnesmål är värt att läsa pånytt.
Man får nya tankeställare minst sagt.
2022-08-29, 21:15
Medlem
Citat:

Det står klart och tydligt ”affärer med andra män”.

Av det som har framkommit av hennes historia genom FUP:en och här i forumet så finns det inget som visar på att hon skulle ha ändrat det beteendet.

Även om det inte står vad för sjuk hon har varit så är det inte särskilt långsökt att dra slutsatsen att det hör ihop med hennes personlighetsstörning.

Det räcker med att titta på några av symptomen för att förstå hur det hänger ihop:
”- Du har starka känslor som snabbt kan förändras från ett extremt känsloläge till ett annat.
- Känslor för andra personer kan växla snabbt, från exempelvis intensiv beundran till extrem nedvärdering.
- Du kan känna en intensiv ilska som omgivningen uppfattar som överdriven i förhållande till orsaken.
-Du kan ibland bli väldigt misstänksam eller uppleva det som sker som overkligt.
-Du är impulsiv och kan ofta utveckla ett beroende av något slag.
-Du skär dig eller skadar dig själv på andra sätt. Du kan även ha återkommande tankar på att avsluta ditt liv.”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in