2022-08-29, 16:39
  #206569
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/x0ke94/russian_troops_record_the_moment_of_ukrainian/
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/x0li9n/the_situation_in_the_temporarily_occupied_kherson/
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/x0k9ap/kherson_direction_it_is_reported_that_the_armed/
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/x0nia4/ruzzian_troops_retreating_with_their_belongings/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf
Får hoppas allt går bra. Alltid svårare att avancera men det verkar som att ryssarna tillfälligt lämnar området.

Samma jag såg på Twitter, hoppas vi får några fakta snart. Ukraina verkar lite hemliga.
Citera
2022-08-29, 16:39
  #206570
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Tack! Där ser man! Britterna verkar tro att det är kört för Ryssland och att desperata åtgärder kan komma från bunkerdvärjen....

Ja eller att britterna i vart fall inte utesluter det. Sen kan det nog också vara lite signalpolitik. Britterna visar att de ser allvaret, men viker inte en tum p.g.a. det faktumet.
Citera
2022-08-29, 16:40
  #206571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det går en massa rykten idag att Putain försöker skylla det massiva fiaskot i Ukraina på Shoigu.

https://twitter.com/manzanarezrobin/status/1564255251213197312
I Ryssland har det alltid varit prioriterat att hitta syndabockar vid sina egna misslyckanden.
Typisk rysk mentalitet.
Citera
2022-08-29, 16:42
  #206572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Nej det är ungefär så det går till. Azerbaijan får olja via pipelines från Ryssland sedan säljer de vidare olja till EU. Bara för att ta ett exempel.
Vilken chock pratar du om?
Fel, fel och helt åt helvete fel. Azerbaijan precis som Kazakhstan producerar mängder med olja. Denna säljs sedan vidare till EU, men PÅGRUND utav RYSKT hot och krav, så måste de sälja den VIA ryska pipelines. En helt annan sak än vad du presenterade som fakta här. Detta är också exakt anledningen till varför Ryssland är inne och spökar i Ukraina!!! Ukraina fick nämligen avtal med 5 av de största bolagen i EU och USA redan 2004. Detta var exakt det året som ryssen "plötsligt" började spöka i Ukraina med lite köpta ledare och små rörelser i JUST det området där "plötsligt" alla "ukrainska ryssar" finns och behöver hjälp. På något underligt vis så finnas Ukrainas resurser precis på samma platser som alla "hotade ryssar" i Ukraina finns. Underligt....rrrrrroight. Ryssland är precis som de alltid varit, och gör allt i sin makt för att förhindra andras välstånd och frihet. Från Georgien till Kazakhstan och som IDAG just NU, Ukraina. Ryssland är ett rövhål utan liknelse, och ett fegt sådant också. Utrota skiten så att världen inklusive alla deras förstörda projekt(Kuba, Sudan, Venezuela osv, osv, osv) för en gångs skull får LOV att LEVA själva.
Citera
2022-08-29, 16:43
  #206573
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
HIMARS jobbar på, orcherna får nya smällar i skallen hela tiden



https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1564258390951567366

Rätt starka rapporter idag om att Himars from i natt och idag har använts på Ryskt infanteri och fortifikationer längs hela den södra fronten. Mycket trevliga nyheter även ett flertal bosättningar och positioner har återtagits av UA då ryssen dragit sig tillbaka eller nedkämpats. Mycket trevligt.
Citera
2022-08-29, 16:43
  #206574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Fel svar!
Jag efterfrågade källor på att det går snabbare enligt plan(?) på att det går att ersätta rysk gas.
Fråga inte andra efter källor när du själv blundar för att presentera sådana vid efterfrågan. Hade du en källa på att Spanien "smyginporterar" rysk olja och gas?????
Citera
2022-08-29, 16:44
  #206575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Nu hittar du på igen. Skäms på dig.

Här har vi filmbevis och med tillhörande ljudkälla från 2016.

Lyssna noga på vad som sägs.

Lindsey Graham & John McCain in Ukraine - Preparing for a proxy war with Russia (2016)

https://m.youtube.com/watch?v=JeWHviwLMy8

"YOUR FIGHT IS OUR FIGHT!

ALL OF US WILL GO BACK TO WASHINGTON AND WE WILL PUSH THE CASE AGAINST RUSSIA.

YOU WILL WIN AND WE WILL PROVIDE YOU WITH WHAT YOU NEED TO WIN"

Detta är definititionen av ett erkännande av att man för ett proxykrig.

Till och med alla mainstream medias använder termen "proxykrig" i sina nyheter.

Här är en intressant artikel också.

https://nyadagbladet.se/kronikor/rysslands-forstorelse-av-ukrainas-militar/

Nej till nato!
Citera
2022-08-29, 16:46
  #206576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Källa tack!

https://www.dagensnaringsliv.se/20220829/238511/tyska-gaslager-fylls-pa-fortare-vantat

Citat:
Tyskland fyller på sina gaslager i en snabbare takt än förväntat, trots drastiskt minskade gasleveranser från Ryssland.

nöjd?
Citera
2022-08-29, 16:47
  #206577
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Rätt starka rapporter idag om att Himars from i natt och idag har använts på Ryskt infanteri och fortifikationer längs hela den södra fronten. Mycket trevliga nyheter även ett flertal bosättningar och positioner har återtagits av UA då ryssen dragit sig tillbaka eller nedkämpats. Mycket trevligt.

Fruktansvärt otrevligt gjort. Himars är tänkt till att med precision slå ut depåer


Men nu används det till massmord tydligen. Det här ska diskuteras i lång tid, det kan jag lova er
Citera
2022-08-29, 16:48
  #206578
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det rullar på, vi får se hur kartan ser ut imorgon

Ukrainian breakthroughs in Kherson are now confirmed.
3 directions


https://twitter.com/WarMonitor3/status/1564253258901864448

Onekligen intressant !

Det mest overaskende i detta syns jag ændo ær man tycks har brytit igenom.., så snabbt ! Ryssarna har vetat att detta skall vara på gång, likaså skickat førstærkningar. Nu ær nog "goda råd dyra" før ryssarna i Kherson !
Citera
2022-08-29, 16:48
  #206579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fruktansvärt otrevligt gjort. Himars är tänkt till att med precision slå ut depåer


Men nu används det till massmord tydligen. Det här ska diskuteras i lång tid, det kan jag lova er

Nej tanken med dom har hela tiden varit att befria Ukriana från orcherna.
Citera
2022-08-29, 16:49
  #206580
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://www.dagensnaringsliv.se/20220829/238511/tyska-gaslager-fylls-pa-fortare-vantat



nöjd?
Nej verkligen inte!
inga siffror eller data om vad som kan importeras via LNG och från Qatar
väldigt tunn artikel för övrigt!
Bullshit journalism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in