2022-08-29, 16:50
  #206581
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Tror du att UK börjar förbereda sig för krig eftersom dom tror att deras fiende redan har förlorat?

Hur kom du fram till denna sinnessjuka slutsats?
Ryssland har hotat britterna med kärnvapenanfall.
Har du missat det?
Även om ryssen kastas ut ur Ukraina har de fortfarande ubåtar mm som kan attackera britterna.

Vad tror du själv är anledningen till att de sprider ut sitt stridsflyg till krigsbaser?
Citera
2022-08-29, 16:50
  #206582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fruktansvärt otrevligt gjort. Himars är tänkt till att med precision slå ut depåer


Men nu används det till massmord tydligen. Det här ska diskuteras i lång tid, det kan jag lova er

Vad ska diskuteras under lång tid? Att folk dör i krig? Putin borde aldrig ha anfallit 2014 så hade väldigt många haft det mycket bättre.
Citera
2022-08-29, 16:52
  #206583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
är du illiterat? läs artikeln
om det inte duger finns det fler källor
Ja, jag är illeterat när det gäller alla källor som presenteras från vilken som helst plats där man är sedd som kunglig bara för att man inte skiter på grannens tomt som resten av de 80% okungliga punjabis som glöms bort. Men jag skall söka lite RIKTIGA källor från civiliserade länder själv ja. Tack för ett försök, och tack för att du underligt nog inte presenterade några källor från civiliserade delar av världen. Gäller att krypa lågt när man söker saker som passar ens önskemål.
Citera
2022-08-29, 16:52
  #206584
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Spanien har på senare tid kommit på kollisionskurs med Algeriet gällande Västra Sahara krisen.
Därför har olje- och gasleveranserna minskat till Spanien och istället (smyg)importerar de nu olja från Ryssland.

Väldigt nyfiken på vad du har för källa på det här för det luktar rysstroll rakt igenom.

Det stämmer att Spanien HADE problem med gasleveranser från Algeriet i början av konflikten och då köpte gas från Ryssland men det var leveranser som var beställda INNAN kriget började. De fick då problem med transporterna från RYSSLAND för att folk protesterade vid kajen när de skulle lossa. NU har dock Algeriet släppt på gasen igen så det blir väldigt intressant att se var du läst det här.
Citera
2022-08-29, 16:53
  #206585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Samma jag såg på Twitter, hoppas vi får några fakta snart. Ukraina verkar lite hemliga.

Jag skulle också varit så hemlig som möjligt fienden skall överrumplas med brallorna nere
det är så man får momentum i framryckningen .
Ju mer panikartad flykten blir för fienden desto mindre egna resurser behöver man offra
för att driva ut dom ur området.
En fårskock fortsätter att springa från vargen långt efter att vargen slutat jaga dom.
Nu gäller det att säkra återtaget territorium snabbt för så fort fårskocken tror att den är
i säkerhet och börjar sakta ner på stegen måste man sätta in en ny attack så dom inte
hinner vila utan måste börja springa igen.
Citera
2022-08-29, 16:54
  #206586
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fruktansvärt otrevligt gjort. Himars är tänkt till att med precision slå ut depåer


Men nu används det till massmord tydligen. Det här ska diskuteras i lång tid, det kan jag lova er
Massmord? Man skjuter alltså på militära befästningar vid fronten. Det låter mer som... krig?
Citera
2022-08-29, 16:54
  #206587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fruktansvärt otrevligt gjort. Himars är tänkt till att med precision slå ut depåer


Men nu används det till massmord tydligen. Det här ska diskuteras i lång tid, det kan jag lova er
Mycket mycket trevliga nyheter som vi hoppas diskuteras under lång tid ja. Och varje gång det tas upp till diskussion så skall vi ta upp alla varuhus, hyreshus, almänna torg, cyckelställ, bilverkstäder osv osv också. Ser fram emot att dessa tas upp åter och åter igen tills ryssen döms tillbaks till stenåldern där parasiten hör hemma
Citera
2022-08-29, 16:54
  #206588
Medlem
Kiddieoxos avatar
Buryat eller dylikt, som inte verkar hålla med Danne femtioelva och de andra om hur bra det går vid Kherson.
https://twitter.com/visegrad24/status/1564264569853382659
Vart har du din mattkniv nu motherfucker?
__________________
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-08-29 kl. 16:58.
Citera
2022-08-29, 16:55
  #206589
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Nej verkligen inte!
inga siffror eller data om vad som kan importeras via LNG och från Qatar
väldigt tunn artikel för övrigt!
Bullshit journalism

Nå hær har du vad den nya LNG-hamnen i Wilhemshafen førmår :

Roughly 80 tankers are expected to arrive at Wilhelmshaven each year, substituting half of the gas imports the German energy company Uniper used to have from Russia, or 8% of Germany’s overall gas usage before the start of the war.

https://www.theguardian.com/world/2022/aug/18/berlin-scrambling-to-import-lng-as-russia-throttles-gas-supply

Finns sækert att googla fram om vad den andra LNG-hamnen fixar, var den nu skulle byggas..?
Citera
2022-08-29, 16:57
  #206590
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fruktansvärt otrevligt gjort. Himars är tänkt till att med precision slå ut depåer


Men nu används det till massmord tydligen. Det här ska diskuteras i lång tid, det kan jag lova er

Ja godmidda... ryssen har ju bombat CIVILA mål i 6 månader nu och du gnäller om ett vapen som används mot soldater...
Och vaddå diskutera, ryssen får ju inte lov att diskutera kriget i Ukraina.
Citera
2022-08-29, 16:58
  #206591
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Väldigt nyfiken på vad du har för källa på det här för det luktar rysstroll rakt igenom.

Det stämmer att Spanien HADE problem med gasleveranser från Algeriet i början av konflikten och då köpte gas från Ryssland men det var leveranser som var beställda INNAN kriget började. De fick då problem med transporterna från RYSSLAND för att folk protesterade vid kajen när de skulle lossa. NU har dock Algeriet släppt på gasen igen så det blir väldigt intressant att se var du läst det här.

US baserad källa den 8/8 2022
https://www.businessinsider.in/stock-market/news/russian-crude-is-quietly-flowing-to-european-buyers-like-italy-and-spain-as-eu-sanctions-loom/articleshow/93437775.cms
__________________
Senast redigerad av Mary99 2022-08-29 kl. 17:02.
Citera
2022-08-29, 16:58
  #206592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fruktansvärt otrevligt gjort. Himars är tänkt till att med precision slå ut depåer


Men nu används det till massmord tydligen. Det här ska diskuteras i lång tid, det kan jag lova er
Är det mord att döda invaderande soldater nu med? Sen är jag lite tveksam till att man använder himars till just det, det är antagligen bara vanligt artilleri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in